تعبیر خواب روغن | معنی دیدن روغن در خواب از نظر معبران مختلف

در این نوشته تعابیر مختلف دیدن روغن در خواب از نظر معبران مختلف را شرح داده و تعبیر دیدن روغن های مختلف در خواب را نیز شرح خواهیم داد.

تعبیر دیدن روغن در خواب

تعبیر خواب روغن از نظر معبران مختلف متفاوت است؛ چراکه هر کدام از آن ها دیدن روغن در خواب را در موقعیت های مختلف تعبیر کرده اند. به طور مثال دیدن خواب روغن کرچک و زیتون متفاوت است و تعبیر نگاه کردن به دبه روغنی سالم و شفاف و نگاه کردن به روغن فاسد نیز با هم فرق دارند. اگر شما هم به دنبال تعبیر خواب روغن هستید تا انتهای این نوشته از مجله ستاره همراه ما باشید. 

تعبیر خواب روغن از نظر امام جعفر صادق (ع)

اگر در خواب کسی را ببینید که روغن گیری می‌کرد، تعبیر به منزله وجود شخصی است که به مجالست و مصاحبت با او پرداخته و در مواقعی شما را حمایت می‌کند.‌

نگاه کردن به دبه روغن

زمانی که در خواب و رویا دبه روغنی را نظاره کنید، چنین تعبیرهایی از آن استنباط می‌شود:

  • تعبیر به وجود مردی امین و درستکار در زندگی است.
  • اشاره به زنی دارد که تاثیر زیادی بر زندگی خواب بیننده دارد.
  • نشان دهنده کسی است که به شما خدمت می‌کند.
  • به منزله پایبندی به اصول و احکام دین می‌باشد.
  • برخورداری از سلامت کامل جسم است.
  • تعبیر به داشتن عمری طولانی و با برکت می شود.
  • به مفهوم رونق و وفور نعمتی است که به خواب بیننده می‌رسد.
  • اشاره به منفعت و خیری است که به نوعی در زندگی نمایان می‌شود.
  • نشان دهنده مالی است که به واسطه ارث از یک زن به رویابین می‌رسد.

مشاهده روغن های فاسد و خراب در خواب

اصولاً مشاهده روغن های فاسد و خراب در خواب چنین تعابیری با خود دارند:

  • به معنای وجود زنی بدکردار و بی عفت است.
  • اشاره به مردی تبهکار و بی‌ناموس دارد.
  • تعبیر به بیان الفاظ کریه و ناخوشایند در جهت عدم پذیرش موضوع یا تکذیب مسأله ای می شود.

دیدن روغن سالم و خوب در خواب

اگر روغن مطلوب و خوبی را در خواب بنگرید به این معنا است:

  • نشان دهنده وجود خانمی خوش چهره و زیبارو در زندگی خواب بیننده است.
  • اشاره به خدمه ای با صورت زیبا دارد.
  • مورد تمجید و تعریف دیگران قرار گرفتن.
  • رسیدن به فایده و منفعتی در امور مالی و یا سایر ابعاد زندگی.
  • به منزله بیان جملاتی پرمعنا، زیبا و دلنشین است‌.
  • برخورداری از استعداد و قریحه مطلوب و پسندیده

تعبیر خواب روغن

تعبیر دیدن روغن در خواب از نظر منوچهر مطیعی تهرانی

از نظر منوچهر مطیعی تعبیر مشاهده همه انواع روغن ها به هنگام خواب مطلوب بوده و در این میان دیدن روغن زیتون بسیار خوش یمن است.

اگر در خواب خودتان را مشغول خوردن روغن زیتون ببینید به این معنا است که به رونق و وفور نعمت رسیده و مالی از راه مشروع و حلال برایتان حاصل می شود. در این میان برخی دیدن روغن را به منزله دارایی و مالی می‌دانند که از طریق ارث به خواب بیننده رسیده و یا تعبیر به برکت و اموال می شود. در مجموع دیدن روغن در رویا مفهوم خوبی دارد.

مالیدن روغن به سر در خواب

خوابی که در آن نظاره کنید شخص دیگری در حال مالیدن روغن به سر شما بود، بیانگر آن است که در نیرنگ و دسیسه دیگران گرفتار شده و شخصی که در خواب در حال زدن روغن به سرتان بود، مطالبی را به صورت کذب و جعلی به شما بیان می‌کند. او قصد دارد با فتنه‌هایی آسیب و زیانی را به شما وارد کند. دیدن خوابی که در آن خودتان روغن را بر سر شخص دیگری بمالید نیز تعبیری مشابه آنچه ذکر شد داشته و بر سر او کلاه می‌گذارید.

تعبیر دیدن روغن در خواب از نظر محمد ابن سیرین

به نقل از محمد بن سیرین آورده‌اند تعبیر روغن در خواب به دارایی و مال تعبیر می‌شود. ولی عده‌ای از معبران منحصراً دیدن روغن را به منزله ماترک و میراث می دانند.

معنای دیگری که برای دیدن روغن در خواب ذکر شده، اشاره به پیام یا خبری داشته که به شما رسیده و یا تعبیر به بهره و فایده‌ای است که به واسطه مردی عرب به شما می‌رسد.

دیدن روغن کنجد در خواب

مفهومی که برای روغن دنبه و روغن کنجد در خواب ذکر شده، چنین است که خواب بیننده به معرفت، کمال و فرزانگی می‌رسد.

مالیدن روغن به سرتان در خواب

چنانچه در رویا بنگرید در حال مالیدن روغن به سر خودتان بودید، نشان دهنده استفاده از آذین، پیرایه و زیور است. در صورتی که متوجه شوید روغنی که به سرتان مالیده اید، خراب و فاسد شده بود، به این معناست که دیگران در نبودتان سخنان زشتی را در خصوص شما بیان می‌کنند. ولی اگر از روغن‌های معطر و خوش عطری همچون روغن گل، یاسمن و بنفشه به سرتات زده باشید، به منزله آن است که به پیرایه و آرایش خودتان پرداخته و از طرف سایرین مورد قدردانی و تمجید قرار می‌گیرید.

آغشته بودن همه بدن به روغن در خواب

هنگامی که در رویا بنگرید همه تن شما آغشته به روغن بود، ممکن است دچار کسالت و یا بیماری شوید.‌

دیدن دبه روغن در خواب

چنانچه در خواب ببینید دبه روغنی در اختیار داشته یا آن را شخصی به شما بخشیده بود، به این معنا است که با یک انسان معتمد و متدین مصاحبت و همنشینی کرده و به نسبت بزرگی دبه‌ای که در خواب دیده‌اید، منفعتی از او به شما می‌رسد. لکن اگر دیدید که دفعه آلوده و مستعمل بوده، تعبیر به خسران و زیانی است که به واسطه او متوجه شما و منافعتان می‌شود.

تعبیر دیدن روغن در خواب از نظر ابراهیم کرمانی

تعبیر دیدن روغن زیتون در خواب به منزله تحصیل علوم و رسیدن به خرد و دانایی است. در عین حال نشان دهنده رونق، وفور نعمت و دارایی زیادی است که به خواب بیننده می‌رسد.

ابراهیم کرمانی معتقد است هنگامی که در خواب نظاره کنید در حال تصفیه کردن روغن زیتون بوده و سپس از آن خوردید، بدانید که به همان میزان در زندگی سود و خیری عایدتان می‌شود.

تعبیر دیدن روغن در خواب از نظر اسماعیل ابن اشعث

خوردن روغن زیتون در خواب

اگر در خواب خود را مشغول خوردن روغن زیتون ببینید، تعبیر به ثروت و دارایی می‌شود. لاکن در صورتی که روغن زیتون را به تنتان مالیدید، به این معناست که قسم دروغ انجام داده و سخن و پیمان خود را زیر پا می‌گذارید.

آغشته بودن لباس به روغن در خواب

زمانی که در رویا نظاره کنید لباس شما به روغن آغشته شده بود، بیانگر آن است که دچار پریشانی و اندوه می‌شوید.‌

بیشتر بخوانید: تعبیر خواب زیتون و روغن زیتون

دیدن روغن زیتون در خواب

دیدن روغن در خواب از نظر جابر مغربی

روغن گیری از گردو در خواب

جابر مغربی نقل کرده هنگامی که در خواب در حال روغن گیری از مغز گردو باشید، تعبیر نشان دهنده رسیدن به پول و یا مالی است که از انسان بخیل و تنگ نظر حاصل می‌شود.

خوردن و مالیدن روغن در خواب

زمانی که در خواب نظاره کنید روغن را خورده و یا به خودتان مالیدید، تعبیر به پیرایش و زینت می‌شود ولی اگر مقدار آن بیش از حد معمول بود، به معنای پریشانی و ناراحتی است.‌

تعبیر دیدن روغن در خواب از نظر خالد بن علی العنبری

از نظر خالد بن علی العنبری دیدن روغن در خواب تعبیر به برخورداری از معاش حلال، روزی کثیر و دانشی است که در زندگی کاربرد دارد.

مالیدن روغن به بدن در خواب

شخصی که در خواب ببیند روغنی را به بدنش می‌مالید، چنانچه در واقعیت دچار بیماری و کسالت بوده به شفا و تندرستی می‌رسد.

روغن زیتون در خواب

دیدن روغن زیتون نشان دهنده تحصیل دانش، خیر و رونق، راهنمایی و مشاوره، رسیدن به تندرستی و درآمدی که از راه مشروع و حلال به دست می‌آید.

تعبیر دیدن روغن در خواب از نظر آنلی بیتون

مالیدن روغن در خواب

آنلی بیتون بیان کرده اگر در خواب خودتان را در حال مالیدن روغن به چیزی دیدید، تعبیر به این معناست که جهت مقابله با اتفاقاتی که در برابرتان ایجاد می‌شود، انرژی و توان زیادی را به کار می‌برید.

خرید و فروش روغن در خواب

چنانچه کسی در خواب خودش را مشغول تجارت روغن دیده که معاملاتی را از آن انجام می‌داد، چنین مفهومی دارد که در یک ارتباط رمانتیک و احساسی ناکام شده و به بن‌بست می‌رسد. چرا که انتظارات او فراتر از سطح متداول است.

تعبیر دیدن روغن در خواب در کتاب سرزمین رویاها

  • خواب روغن: نتایج عالی و پرسود و علامت یک محصول پربرکت برای کشاورزان
  • شما تجارت روغن می کنید: شانس – پول
  • روغن می فروشید: مرگ یک دشمن
  • روغن زیتون بکار می برید: شادی بزرگ
  • روغن بزرگ: پول بدست می آورید 
  • روغن کرچک بکار می برید: خوشبختی
  • روغن ماهی: کارهای شما چنان پیشرفت می کند که ابداً انتظارش را نداشته اید
  • روغنها را می ریزید: کارتان را از دست میدهید 
  • نقاشان و هنرمندان خواب بکار بردن روغن را ببینند: پول هنگفتی نصیبتان خواهد شد 
  • مقاطه کارها و تاجرها خواب بکاربردن روغن را ببینند: مشاجره با شریکشان در پیش دارند 
  • لباس شما آغشته به روغن است: منفعت بزرگ مالی

خوردن روغن زیتون با نان در خواب

چنانچه در خواب ببینید روغن زیتون را به همراه نان میل می‌کنید، به این معنا است که در زندگی از آرامش و ثبات زیادی برخوردار بوده و اموراتتان بر وفق مراد پیش می‌رود.

همچنین مفهوم دیگری که برای مشاهده نان در کنار روغن زیتون ذکر شده، تعبیر به آن است که رویابین مورد لطف و مرحمت خداوند متعال قرار گرفته و در این راستا با انتخاب همسری خوش صورت و خوش سیرت رونق و برکت به زندگی او سرازیر می‌شود.

در عین حال دیدن این خواب بیانگر آن است که خواب بیننده در زندگی صاحب روزی فراخ و اقبال بلندی بوده، به طوری که روز به روز بر املاک و دارایی او افزوده می‌شود.

چنانچه یک خانم متاهل در رویا مشاهده کند به نقاط مختلفی از بدنش روغن زیتون مالیده بود، به این معناست که در واقعیت در صحت و سلامت بوده و از رفاه، امکانات متعدد برخوردار است. حتی اگر او دچار کسالت و بیماری باشد نیز به شفا و سلامتی می‌رسد.

اگر در خواب روغن زیتون را نظاره کنید، تعبیر به آن است که از همه موانع، مسائل و دل نگرانی‌هایی که با آن درگیر هستید نجات یافته و حل و فصل می‌شود.‌ پس از آن در زندگی به آسایش خاطر می‌رسید.

تعبیر دیدن روغن های مختلف در خواب

روغن کرچک در خواب

تعبیر خواب که در آن روغن کرچکی را نظاره کرده یا به شکل‌های مختلف از آن استفاده کنید، از نیکبختی و سعادت شما در زندگی خبر می‌دهد.

روغن ماهی در خواب

هنگامی که در خواب روغن ماهی ببینید، اشاره به آن دارد که امورات و برنامه‌هایی که در دست دارید به چنان رشد و پیشرفتی رسیده که در ذهن شما نمی‌گنجد.

روغن گاو در خواب

هنگامی که در خواب ببینید روغن گاو در اختیار داشته یا آن را شخص دیگری به شما عطا کرده و از آن خوردید، تعبیر به آن است که دارایی و پولی برایتان حاصل می‌شود. حتی احتمال می‌رود که این اموال از طریق ارثی باشد که به واسطه شخصی از بستگان به شما برسد. در این میان محمد بن سیرین مشاهده روغن گاو را در خواب بسیار مطلوب‌تر از روغن‌های دیگر می‌داند.

روغن نرگس در خواب

دیدن روغن نرگس نشان دهنده خیر و منفعتی است که از طرف مردی روستا نشین عایدتان می‌شود.

روغن شاه بلوط در خواب

در این میان خوابی که در آن روغن شاه بلوط و روغن قسط ببینید، به مفهوم استفاده و عایدی است که از برخی اشخاص خارجی همچون رومی‌ها به دست می آید‌.

روغن بادام در خواب

چنانچه در خواب نظاره کنید بادام تلخی در مقابل شما قرار داشته که روغن از آن خارج می‌شود، تعبیر به مفهوم آن است هر اندازه که دیدید از بادام روغن بیرون آمد به همان نسبت فایده و بهره‌ای از جانب مردی ناخن خشک و خسیس به شما می‌رسد.

روغن زرد در خواب

چنانچه در خواب روغنی به رنگ زرد نظاره کنید، بسیاری از مفسرین معتقدند این خواب به منزله گرفتاری و مشکلات زیادی است که در زندگی مقابلتان ظاهر شده و عواقب زیادی را با خود به همراه دارد.

همچنین این خواب اشاره به عواطف و احساساتی دارد که طی سال‌ها بر آنها سرپوش گذاشته و مجالی برای ظهور نداشته‌اند که باعث یاس، دل زدگی و توهمات برای رویابین شده است.

اگر در رویا روغن زرد رنگ را مشاهده کنید، تعبیر به آن است که شما موفق شدید بر اضطراب، دل نگرانی و بیم و هراسی که در وجودتان قرار داشته، غالب شده و بر آنها چیره شوید‌. به طوری که به تعادل و سلامتی می‌رسید.

روغن سفید در خواب

کسی که در خواب روغن سفید رنگ مشاهده کند، تعبیر به مفهوم آن است که به زودی از رویدادهای مهیج و پرنشاطی مطلع می‌شود.

از نظر برخی معبرین خانمی که روغن سفید را در رویا ببیند، به منزله محبوبیت و آوازه خوشی است که او در بین مردم و اطرافیان دارد.

هنگامی که یک مرد مجرد در خواب روغن سفید بنگرد، تعبیر به آن است که در آینده‌ای نزدیک بساط ازدواج و تشکیل زندگی او با دختری خوش چهره، با اخلاق و با کمالات مهیا شده و زندگی مشترکشان را شروع می‌کنند.

روغن بنفش در خواب

اگر در خواب روغن بنفشه ببینید، نشان دهنده سود و فایده‌ای است از سوی کسی که صاحب ملک و املاک زیادی بوده، به شما می‌رسد.‌ زمانی که در خواب نظاره کنید ظرف شیشه‌ای با محتویات روغن گل یا روغن بنفشه در مقابلتان قرار دارد، به منزله آن است که با دختری متمول و با ایمان پیوند ازدواج می‌بندید.

یادتون نره این مقاله رو به اشتراک بگذارید.
مطالب مرتبط

نظر خود را بنویسید