اسم زهرا به زبان های مختلف [انگلیسی، کره‌ای، چینی و …]

در ادامه این مطلب با اسم زهرا در زبان های مختلف به همراه تلفظ همراه ما باشید.

لیست اسامی دخترانه

لیست اسامی پسرانه

اگر می خواهید بدانید که نام شما به زبان های مختلف چگونه نوشته می‌شود، می‌توانید از سرویس‌های آنلاینی که برای این کار وجود دارد، استفاده کنید. تبدیل اسم به برخی از خطوط آسان است. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید بدانید که اسم به انگلیسی چه می شود و چگونه نوشته می‌شود، کافی است نام خود را همان گونه که تلفظ می‌کنید، با حروف انگلیسی بنویسید.

تقریبا همه ما با زبان انگلیسی آشنا هستیم و الفبای آن را می‌شناسیم اما برای تبدیل اسم به حروف ابجد، ژاپنی، چینی و… کار آسانی نیست. در این مطلب اسم زهرا را به زبان های مختلف نوشته ایم وبه تلفظ آن اشاره می کنیم.

اسم زهرا به زبان های مختلف

اسم زهرا به انگلیسی: (Zahra: (zɑːrɑː

اسم زهرا به عربی: زهرا

اسم زهرا به فرانسه: Zahra

اسم زهرا به اسپانیایی: Zahra

اسم زهرا به آلمانی: Zahra

اسم زهرا به ایتالیایی: Zahra

اسم زهرا به چینی: 沙阿: (Shā ā)

اسم زهرا به روسی: Зара: (Zara)

اسم زهرا به هندی: ज़हरा: (Zahra)

اسم زهرا به ژاپنی: ザーラ: (Zāra)

اسم زهرا به کره ای: 자흐라: (jaheula)

نوشتن اسم به زبان‌های مختلف تفاوت‌های قابل توجهی دارد. این تفاوت‌ها ناشی از تفاوت‌های فرهنگی، تاریخی و زبانی این زبان ‌ها است. نظرات خود را درباره اسم زهرا به زبان های مختلف با ما به اشتراک بگذارید.

معنی اسم زهرا /zahrā/ “روشن، درخشان، نام دختر پیامبر (ص)” ذکر شده است.

زهرا، لقب حضرت فاطمه (س) است، زیرا هر وقت آن حضرت در محراب خود به نماز قامت بر می افراشت نور او فضای عرش را روشن می کرد بطوری که اهل آسمان نور مبارک او را تماشا می کردند، و آن حضرت حالات عجیبی داشت و در عبادت آنچنان غرق حق تعالی می شد که نور سفیدی تمام وجود او را فرا می گرفت و باعث حیرت عرشیان می شد.

هر کس نام فرزندش را «زهرا» بگذارد حق احترام را بر خود واجب کرده است، چرا که نمی تواند بدون خانم زهرا یا زهرا خانم دخترش را صدا کند و همین حرمت نام فضای تربیتی و اخلاقی در خانواده ایجاد می کند و ناخود آگاه شخصیت روحی و روانی کودک را ارتقاء می بخشد.

اگر دختری که مزیّن بنام «زهرا» است اهل طهارت و توجه باشد از برکات این نام در دو عالم بهره مند خواهد بود، تا جائیکه حضرت زهرا بخاطر یادآوری نامش اهل آن خانواده مخصوصاً پدر و مادری که این نام را برای فرزند خود انتخاب کرده اند دعا می کند. اگر به دنبال اسم ست با زهرا هستید نیز می توانید در ستاره آن را مطالعه کنید.

یادتون نره این مقاله رو به اشتراک بگذارید.
مطالب مرتبط

نظر خود را بنویسید