۷ روش برای رفع زردی لوازم برقی سفید [با جوش شیرین، سرکه، لیمو و غیره]

در این مطلب، ما شما را با موثرترین راه‌ها برای رفع زردی لوازم برقی سفید آشنا می‌کنیم تا دوباره براق و سفید مثل روز اول شوند.

لوازم برقی سفید شما زمانی که برای اولین بار آن‌ها را خریدید بسیار شیک و مدرن به نظر می‌رسیدند، اما پس از چند سال ممکن است به طرز ناامیدکننده‌ای زرد یا کدر به نظر برسند. آیا راهی برای روشن کردن آن‌ها وجود دارد؟ خوشبختانه، شما چندین گزینه آسان پیش روی خود دارید، و به احتمال زیاد تمام لوازم مورد نیاز خود را در آشپزخانه یا کابینت پیدا خواهید کرد! اگر آماده اید جان تازه‌ای به توستر قدیمیتان بدهید که زرد شده، ادامه مطلب را بخوانید!

بیشتر بخوانید: از بین بردن زردی وسایل سفید با راهکارهایی ساده و فوری

رفع زردی لوازم برقی سفید

رفع زردی لوازم برقی سفید

۱. لوازم خانگی را با یک پاک‌کننده همه منظوره حاوی سفیدکننده پاک کنید. برای تمیز کردن سطوح پلاستیکی سفید و سایر سطوح دستگاه، محصول پاک‌کننده را روی یک پارچه یا اسفنج تمیز اسپری کنید و سطح را کاملا با آن محلول پاک کنید.

سپس، با یک پارچه تمیز و مرطوب تمیز کنید. مراقب باشید که قبل از خرید، برچسب محصول را بخوانید تا از ایمن بودن آن برای استفاده در لوازم خانگی مطمئن شوید. اگر مطمئن نیستید، آن را روی یک منطقه کوچک و غیرقابل دید آزمایش کنید تا مطمئن شوید که آسیبی به آن وارد نمی‌شود.

۲. دستگاه را با یک ابر و یا پد پاک کن جادویی تمیز کنید. به سادگی اسفنج را خیس کنید، سپس آب اضافی آن را بگیرید تا مرطوب شود (خیس نماند). سطح دستگاه را به طور کامل و با فشار محکم پاک کنید. بعد از آن نیازی به آبکشی نیست! این پاک کن‌های جادویی برای وسایل الکترونیکی حساسی که نمی‌توانند آب را تحمل کنند، مانند صفحه کلید کامپیوتر، عالی هستند و برای استفاده در اکثر سطوحی که سطح ظریف یا براق ندارند، ایمن هستند.

۳. سطوح زرد شده را با جوش شیرین و یک پارچه تمیز کنید. مقدار زیادی جوش شیرین را روی یک پارچه مرطوب و تمیز بپاشید و سطح دستگاه زرد شده خود را با فشار محکم پاک کنید. برای قسمت‌ها یا گوشه‌هایی که دسترسی به آن‌ها سخت است، از یک مسواک مرطوب و دارای موهای نرم یا برس تمیزکننده با جوش شیرین استفاده کنید. برای شستشو، با پارچه تمیز و مرطوب پاک کنید. جوش شیرین به عنوان یک ساینده ملایم عمل می‌کند تا به پاک کردن بالاترین ذرات زرد رنگ از سطح کمک کند (همچنین یک خوشبو کننده طبیعی نیز هست!).

۴. لوازم خانگی را با آب لیمو مرطوب کنید و آنها را به مدت ۳-۴ ساعت در آفتاب قرار دهید. ابتدا یک لیمو را از وسط نصف کنید و هر دو قسمت را روی قسمت زرد شده دستگاه خود بمالید. اجازه دهید آب میوه چند دقیقه روی پلاستیک بماند، سپس دستگاه را به فضای باز منتقل کنید.

آن را در مکانی قرار دهید که نور خورشید مناسب دریافت کند، اما نور مستقیم بیش از حد نباشد (گرما ممکن است به ماشین دستگاه شما آسیب برساند). در صورت نیاز، هر ۱ تا ۲ ساعت دستگاه را بچرخانید تا نور خورشید به طور یکنواخت به آن برخورد کند. اشعه ماوراء بنفش خورشید با اسید موجود در آب لیمو واکنش می‌دهد تا پلاستیک زیر آن را سفید کند (مشابه روشی که برخی افراد از آب لیمو برای روشن کردن موهای خود استفاده می‌کنند).

۵. دستگاه را برای چند ساعت بیرون بگذارید (مطمئن شوید که باران نمی‌بارد!)، سپس آن را داخل بیاورید و آب لیمو را با پارچه‌ی آغشته به آب گرم و صابون یا یک پاک کننده همه منظوره تمیزکنید.

۶. پلاستیک زرد شده را با سرکه سفید مقطر تمیز کنید. یک جفت دستکش بپوشید تا سرکه به طور بالقوه هرگونه بریدگی یا خراش روی دستان شما را نیش نزند. سپس یک پارچه یا اسفنج نرم را در سرکه خیس کنید و با فشار ملایم قسمت‌های زرد شده دستگاه خود را پاک کنید. بگذارید کمی سرکه روی سطح دستگاه بماند، سپس با پارچه مرطوب محل را پاک کنید. اسید استیک موجود در سرکه آن را به یک محلول پاک کننده مؤثر تبدیل می‌کند. نگران بوی قوی سرکه نباشید هنگامی که تمام سرکه تبخیر شود، عطر آن از بین خواهد رفت. اگر به بو حساس هستید، هنگام تمیز کردن، پنجره‌ای را برای تهویه باز کنید.

بیشتر بخوانید: ۴ روش عالی برای تمیز کردن پلاستیک های زرد شده

۷. از محلول سفید کننده و جوش شیرین برای نواحی زرد رنگ استفاده کنید. ۴ فنجان آب گرم، یک دوم فنجان سفید کننده و یک چهارم فنجان جوش شیرین را با هم مخلوط کنید تا جوش شیرین کاملا حل شود. یک جفت دستکش بپوشید و اسفنج تازه‌ای را در مایع فرو کنید و آن را فشار دهید تا آب آن گرفته شود.

سپس سطح دستگاه خود را پاک کنید. اجازه دهید محلول سفید کننده به مدت ۱۰ دقیقه روی سطح دستگاه بماند، سپس یک بار دیگر دستگاه را با یک اسفنج تمیز و مرطوب پاک کنید. ممکن است لازم باشد این فرآیند را چند بار تکرار کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. مطمئن شوید که هر بار ۱۰ دقیقه کامل صبر کنید. اگر مخلوط کردن محلول خودتان خیلی خسته کننده به نظر می‌رسد، یک پاک‌کننده تجاری بخرید که برای از بین بردن زردی پلاستیک سفید طراحی شده است.

بیشتر بخوانید: ۸ روش تمیز کردن مایکروفر با جوش شیرین، سرکه و لیموترش

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در انتهای همین مطلب با ما و کاربران محترم سایت ستاره به اشتراک بگذارید.

یادتون نره این مقاله رو به اشتراک بگذارید.
مطالب مرتبط

نظر خود را بنویسید