بهترین و بدترین مواد غذایی برای فریز کردن کدامند؟

خیلی مواد غذایی را می‌توان فریز کرد، اما آیا می‌دانید بهترین و بدترین مواد غذایی برای فریز کردن کدامند؟

هیچکس نمی‌خواهد مواد غذایی‌اش را هدر دهد و برای جلوگیری از دور ریز مواد اضافه غذایی، فریز کردن یکی از بهترین راه‌های نگهداری مواد غذایی است که یک سوم دور ریز مواد غذایی را کاهش می‌دهد. در این مطلب بهترین و بدترین مواد غذایی برای فریز کردن را به شما معرفی می‌کنیم؛ همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید: روش صحیح و اصولی فریز کردن مواد غذایی در خانه

بهترین و بدترین مواد غذایی برای فریز کردن

بهترین و بدترین مواد غذایی برای فریز کردن

بهترین مواد غذایی برای فریز کردن

۱- پنیر

اگر پنیر رنده شده و در ظرف دربسته نگهداری شود، در فریزر عالی می‌ماند و به خوبی فریز می‌شود. هنگام استفاده آن را روی یک پیتزا یا یک ظرف پاستا بریزید تا از طعم غذای خود دوچندان لذت ببرید.

۲- شیر و شیر بدون لاکتوز

شیر را می‌توان منجمد کرد و برای ماه‌ها نگهداری کرد و از خراب شدن شیر جلوگیری کرد. فقط باید به خاطر بسپارید که شیر وقتی منجمد شود کمی منبسط می‌شود و برای یخ زدایی به مدتی زمان نیاز دارد. شیر جو دوسر هم همینطور. اگر شیر جو دوسر شما خانگی است، ممکن است کمی دانه‌دار شود، پس از اینکه شیر جو دو سر شما ذوب شد، آن را از طریق یک پارچه پنیر (یا الک ریز) صاف کنید.

۳- تخم مرغ

تخم مرغ‌های خود را با پوسته فریز نکنید. آن‌ها را در یک کاسه بشکنید و هم بزنید تا زرده و سفیده تخم مرغ تقریبا با هم مخلوط شوند. مخلوط را در ظرف دربسته بریزید و تاریخ و تعداد تخم مرغ‌های هم زده شده را روی آن برچسب بزنید.

۴- قارچ، بروکلی و سایر سبزیجات

سبزیجاتی مانند قارچ، آووکادو، اسفناج، ریواس (بله، ریواس نوعی سبزی است!) لوبیا، هویج و کلم بروکلی را می‌توان به راحتی منجمد کرد. چون این سبزیجات به طور طبیعی محتوای آب بالایی دارند، بهتر است قبل از انجماد آن‌ها را پوره کرده، تفت داده، خورش کنید و سپس فریز کنید.

۵- پوره سیب زمینی و سیب زمینی شیرین

شما می‌توانید سیب زمینی پخته و پوره سیب زمینی را فریز کنید. مطمئن شوید که این کار را زمانی انجام دهید که سیب زمینی‌ها کاملا خنک شوند. برای پوره سیب‌زمینی، می‌توانید همه آن را داخل کیسه/ ظرف فریزر بریزید. سیب زمینی‌های پخته شده را روی کاغذ روغنی حدود یک ساعت فریز کنید و سپس آن‌ها را به کیسه یا ظرف فریزر منتقل کنید.

۶- ماکارانی پخته شده

ماکارونی که کامل پخته نشده باشد برای انجماد بهترین گزینه است. این کار از تبدیل شدن آن به حالت نشاسته‌ای هنگام گرم کردن مجدد جلوگیری می‌کند.

۷- موز

موز بدون پوست به طرز خارق العاده‌ای منجمد می‌شود. از موز یخ زده برای تهیه یک جایگزین سالم برای بستنی استفاده کنید یا قبل از فریز کردن آن را با شکلات ذوب شده بپوشانید تا یک خوراکی شیرین داشته باشید.

بیشتر بخوانید: کدام مواد غذایی را در فریزر نگذاریم؟ معرفی ۱۹ ماده ممنوعه!

۸- کره

بهتر است باور کنید که کره به زیبایی هر چه تمام فریز می‌شود! آن را در فویل آلومینیومی، کاغذ مومی یا بسته بندی پلاستیکی فریزر بپیچید یا داخل ظرف یا کیسه فریزر قرار دهید. برای یخ زدایی سریع، می‌توانید آن را رنده کنید یا در مایکروویو قرار دهید یا به آرامی بگذارید و اجازه دهید به مرور زمان در یخچال یخ زدایی شود.

۹- گوجه فرنگی

قبل از انجماد پوسته گوجه فرنگی را برش بزنید و در ظرف در بسته نگهداری کنید. با این روش شما همیشه گوجه فرنگی برای سس آماده خواهید داشت.

۱۰- نان

هر نانی را می‌توانید را قبل از فریز کردن برش دهید تا در صورت نیاز، نان را برای برشته کردن تازه درآورده و اندازه‌ی نیاز گرم کنید.

۱۱- توت‌ها

توت‌ها به خوبی یخ می‌زنند، اگرچه ممکن است در هنگام یخ‌زدایی کمی کدر شوند. توت‌ها را روی فرنی خود بپاشید، آن‌ها را در اسموتی بریزید یا یک پودینگ تابستانی سالم درست کنید.

۱۲- فلفل دلمه و سبزی خرد شده

در یک ظرف دربسته فلفل دلمه را ریخته و در فریزر نگهداری کنید.

۱۳- کیک، براونی و بیسکویت

باور کنید یا نه، این موارد به خوبی در فریزر یخ زده و طعم خود را حفظ می‌کنند. 

بدترین مواد غذایی برای فریز کردن

  • برخی از گیاهان – ریحان، پیازچه و جعفری در فریزر قهوه‌ای می‌شوند. می‌توانید آن‌ها را با روغن یا کره ذوب شده مخلوط کنید و سپس فریز کنید تا مشکلی ایجاد نشود.
  • ماست – سعی کنید ماست را به اندازه مصرف خود تهیه کنید تا اضافه نیاید.
  • برخی از لبنیات – پنیرهای نرم، پنیر خامه‌ای، پنیر دلمه، سس مایونز و خامه ترش.
  • سبزیجات تازه سالادی مثل کاهو

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در انتهای همین مطلب با ما و کاربران محترم سایت ستاره به اشتراک بگذارید.

یادتون نره این مقاله رو به اشتراک بگذارید.
مطالب مرتبط

نظر خود را بنویسید