فال حافظ روزانه پنجشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر دقیق

فال حافظ روشی سرگرم کننده و جالب برای پیش بینی آینده است. نتایج این فال بر اساس طالع بینی و تفسیر اشعار حافظ، شاعر بزرگ ایرانی، انجام می‌شود. در این پست با فال حافظ روزانه پنجشنبه 15 شهریور 1403 بر اساس ماه تولد همراه ما باشید.

مشاهده فال حافظ روزانه بر اساس ماه تولد 👇
فروردین اردیبهشت خرداد تیر
مرداد شهریور مهر آبان
آذر دی بهمن اسفند
مشاهده فال شمع روزانه بر اساس ماه تولد 👇
فروردین اردیبهشت خرداد
تیر مرداد شهریور
مهر آبان آذر
دی بهمن اسفند
فال حافظ روزانه

فال حافظ روزانه متولدین فروردین

غزل شماره ۹ حافظ

رونق عهد شباب است دگر بستان را

می‌رسد مژده گل بلبل خوش الحان را


ای صبا گر به جوانان چمن بازرسی

خدمت ما برسان سرو و گل و ریحان را

...

فروردین ماهی عزیز... قدر جوانی و شاد بودن خود را بدان، این لحظات گرانبها دیگر برنخواهند گشت. منتظر خبری خوش باش و برای بدست آوردن آن خدا را فراموش نکن. عاقبت آرزوهای تو برآورده می‌شود و تو به کام خود می‌رسی و سختی و غم از تو دور می‌شود. ترس را از خود دور کن. ایمان و اخلاص، تو را از هر بلایی دور نگه می‌دارد. به بازوی خود متکی باش و هرچه می‌خواهی از خدا بخواه تا به هدف خود برسی. خاطر کسی یا چیزی برایت بسیار گرامی است و حاضری برای رسیدن به هدف بهترین ایثارها را داشته باشی، لکن در برابرت انسان‌های خوبی قرار ندارند، لذا با احتیاط با قضیه برخورد کن و مراقب انسان‌های نیرنگ‌باز باش. اگر با هوشیاری پیش بروی، آسیب نمی‌بینی.    

برای مطالعه جزئیات بیشتر در مورد این غزل به لینک زیر مراجعه نمایید.

غزل شماره ۹ حافظ external-link

فال حافظ روزانه متولدین اردیبهشت

غزل شماره ۱۵ حافظ

ای شاهد قدسی که کشد بند نقابت

و ای مرغ بهشتی که دهد دانه و آبت


خوابم بشد از دیده در این فکر جگرسوز

کآغوش که شد منزل آسایش و خوابت

...

اردیبهشت ماهی عزیز... فکر می‌کنی که دوستانت تو را فریب داده‌اند ولی با کمی تأمل و اندیشه می‌توانی سرنوشت خود را تغییر دهی. ایام جوانی خود را با کارهای تباه هدر مده. به خدا پناه ببر و با اعتماد به نفس بالا به راه خود ادامه بده. مراقب خود باش که در این راه به خطا نروی. به مشورت بزرگان گوش فرا ده و گول ظواهر دنیا را مخور. آنچه مورد محبت و علاقه توست، در دست دیگری قرار دارد، بسیاری از آدم‌ها مدت‌های بسیار از عمر خود را در این حالت تلف کرده‌اند، تو هشیار باش و با چشم بصیرت به اوضاع حاکم توجه کن و عاقلانه تصمیم بگیر، به هر جهت بهتر است که فکرش را از سر بدر کنی.

برای مطالعه جزئیات بیشتر در مورد این غزل به لینک زیر مراجعه نمایید.

غزل شماره ۱۵ حافظ external-link

فال حافظ روزانه متولدین خرداد

غزل شماره ۳۰ حافظ

زلفت هزار دل به یکی تار مو ببست

راه هزار چاره گر از چار سو ببست


تا عاشقان به بوی نسیمش دهند جان

بگشود نافه‌ای و در آرزو ببست

...

خرداد ماهی عزیز... پیش از این فریب ظاهر دوستانت را خورده‌ای و اکنون احساس می‌کنی همه درها به رویت بسته شده است، اما شک نداشته باش که: خدا گر ز حکمت ببندد دری، ز رحمت گشاید در دیگری. برای رسیدن به آرزوهای خود تلاش کن؛ درست است که هزاران مشکل بر سر راه‌ات قرار گرفته‌اند ولی تو ناامید نشو. اصل عشق‌ات را بر پایه شیطان قرار مده که تو را از راه راست منحرف خواهد کرد.

برای مطالعه جزئیات بیشتر در مورد این غزل به لینک زیر مراجعه نمایید.

غزل شماره ۳۰ حافظ external-link

فال حافظ روزانه متولدین تیر

غزل شماره ۸۹ حافظ

یا رب سببی ساز که یارم به سلامت

بازآید و برهاندم از بند ملامت


خاک ره آن یار سفرکرده بیارید

تا چشم جهان بین کنمش جای اقامت

...

تیر ماهی عزیز... گرفتاری و رنج همیشه در زندگی بوده و هست، پس در این زمان از مشکلاتی که درگیر آنی نگران مباش چرا که گذرا هستند. سعی کن با ترفندی خود را از این گرفتاری‌ها نجات دهی. با نشستن در یک گوشه و غصه خوردن کاری پیش نخواهد رفت؛ بلند شو و خودت، خودت را نجات بده.     

برای مطالعه جزئیات بیشتر در مورد این غزل به لینک زیر مراجعه نمایید.

غزل شماره ۸۹ حافظ external-link

فال حافظ روزانه متولدین مرداد

غزل شماره ۲۳۰ حافظ

اگر به باده مشکین دلم کشد شاید

که بوی خیر ز زهد ریا نمی‌آید


جهانیان همه گر منع من کنند از عشق

من آن کنم که خداوندگار فرماید

...

مرداد ماهی عزیز... انسانی پاکدل هستی و همواره از ریاکاری و عبادت به خاطر خودنمایی دوری می‌کنی. این خصوصیت نیکو باعث می‌شود که نزد خداوند گرامی باشی. سعی کن نظرات دیگران برایت اهمیت نداشته باشد و فقط خدا را در نظر بگیری چراکه اگر از دستور خدا سرپیچی کنی و با بندگان او با مکر و حیله رفتار کنی، همه چیز و همه کس از تو دور می‌شوند. مال دنیا به سختی به‌دست می‌آید و وفا ندارد پس فریب مال دنیا را نخور. چشم طمع بر مال مردم داشتن و زیاده‌خواهی عاقبت ندارد و خدا از حق‌الناس نخواهد گذشت. خوشبختی به تو روی آورده است، پس از فرصت‌های پیش رو استفاده کن. به خدا نزدیک شو و به درگاهش دعا کن تا از بلاها رهایی یابی و دل خسته‌ات آرام گیرد.    

برای مطالعه جزئیات بیشتر در مورد این غزل به لینک زیر مراجعه نمایید.

غزل شماره ۲۳۰ حافظ external-link

فال حافظ روزانه متولدین شهریور

غزل شماره ۲۴۴ حافظ

معاشران گره از زلف یار باز کنید

شبی خوش است بدین قصه‌اش دراز کنید


حضور خلوت انس است و دوستان جمعند

و ان یکاد بخوانید و در فراز کنید

...

شهریور ماهی عزیز... طالع نیک و خوشبختی قرین توست. قدر زندگی خود را بدان. روزگارت با خوبی و خوشی سپری خواهد شد، درصورتی‌که از افراد بد و نیرنگ‌باز پرهیز کنی و البته دورویی و ریا را از خودت دور نمایی. دوستان و دشمنان را بشناس و راه رفت و آمد با افراد حسود را ببند تا مخبون نشوی و چشم زخم نخوری. دست از لجبازی و وسواس بیش از حد بردار. یأس و ناامیدی را به دلت راه مده که ایام شادی و کامیابی بسیار نزدیک است. در زمان خوشی نیز همچون ایام سختی و عسرت، خدای را مخلصانه بپرست و در هیچ زمانی از یاد خدا غافل مباش. زندگانی بدون عشق چیزی بجز مردگی نیست و تا وقتی عاشق نباشی به صفای دل نخواهی رسید. خداوند یار و همراه عاشقان یکرنگ است پس به ذات ربوبی توکل کن و از او بخواه که تو را در راه عشق یاری رساند.    

برای مطالعه جزئیات بیشتر در مورد این غزل به لینک زیر مراجعه نمایید.

غزل شماره ۲۴۴ حافظ external-link

فال حافظ روزانه متولدین مهر

غزل شماره ۲۹۳ حافظ

بامدادان که ز خلوتگه کاخ ابداع

شمع خاور فکند بر همه اطراف شعاع


برکشد آینه از جیب افق چرخ و در آن

بنماید رخ گیتی به هزاران انواع

...

مهر ماهی عزیز... مطمئن باش که چرخ گردون خواهد چرخید و روزگار این‌گونه نخواهد ماند. فرداهای روشن نیز در پیش است. مراقب دنیای پر از نیرنگ و فریب اطرافت باش و از کنار ظواهر گول‌زننده آن بگذر. هرچه می‌خواهی، از خدا بخواه چرا که فقط اوست که مظهر تام و تمام لطف و رحمت است، حیله ندارد و می‌تواند تو را به مقصد و مقصودت برساند.    

برای مطالعه جزئیات بیشتر در مورد این غزل به لینک زیر مراجعه نمایید.

غزل شماره ۲۹۳ حافظ external-link

فال حافظ روزانه متولدین آبان

غزل شماره ۲۹۹ حافظ

اگر شراب خوری جرعه‌ای فشان بر خاک

از آن گناه که نفعی رسد به غیر چه باک


برو به هر چه تو داری بخور دریغ مخور

که بی‌دریغ زند روزگار تیغ هلاک

...

آبان ماهی عزیز... با تک‌روی کردن و بدون کار گروهی نمی‌توانی به نتیجه‌ای برسی. در زندگی اجتماعی به وجود دوستان و همراهان نیاز خواهی داشت. به دیگران کمک کن تا در صورت نیاز به یاری تو بشتابند. فقط به فکر منفعت خودت مباش و سود دیگران را نیز در نظر بگیر. حسرت گذشته‌ها را خوردن و حرص زدن برای آینده فقط امروز تو را تلخ می‌کند پس از زندگی لذت ببر و خود را گرفتار غم‌های بیهوده نساز. خیرات و دعای خودت را بدرقه راه درگذشتگان نما زیرا آنها دستشان از دنیا کوتاه شده و چشم به لطف تو دارند.    

برای مطالعه جزئیات بیشتر در مورد این غزل به لینک زیر مراجعه نمایید.

غزل شماره ۲۹۹ حافظ external-link

فال حافظ روزانه متولدین آذر

غزل شماره ۳۰۵ حافظ

به وقت گل شدم از توبه شراب خجل

که کس مباد ز کردار ناصواب خجل


صلاح ما همه دام ره است و من زین بحث

نیم ز شاهد و ساقی به هیچ باب خجل

...

آذر ماهی عزیز... کاری اشتباه انجام داده‌ای و اکنون به‌خاطر آن شرمنده و خجالت‌زده هستی. به‌جای شرمندگی سعی کن در آینده اشتباهت را تکرار مکنی. شک و تردید را از وجودت خالی کن و اعتماد به نفست را بالا ببر. هیچ‌گاه در زندگی‌ات تصمیم عجولانه مگیر. با افراد دانا مشورت کن و از آن‌ها کمک بگیر تا بتوانی بهترین تصمیم‌گیری را داشته باشی. قرار نیست اگر یک اشتباه کردی تا آخر عمر سرت را پایین بگیری و شرمسار باشی. تو دستاوردهایی ممتاز در زندگی داشته‌ای که می‌توانی بر آنها تکیه کنی.    

برای مطالعه جزئیات بیشتر در مورد این غزل به لینک زیر مراجعه نمایید.

غزل شماره ۳۰۵ حافظ external-link

فال حافظ روزانه متولدین دی

غزل شماره ۳۶۲ حافظ

دیدار شد میسر و بوس و کنار هم

از بخت شکر دارم و از روزگار هم


زاهد برو که طالع اگر طالع من است

جامم به دست باشد و زلف نگار هم

...

دی ماهی عزیز... بخت و اقبال به تو روی آورده است؛ به زودی به مراد و مقصود دل‌ات خواهی رسید و روزگار سعادت و نیک‌بختی فرامی‌رسد. حسودان از میان رفته‌اند و بدخواهی دیگران در اراده تو تأثیری نخواهد داشت. این روزها که همه عوامل دست به دست هم داده‌اند تا تو را به آرزوهایت برسانند، تو نیز نهایت تلاش و کوشش خویش را به‌کار ببند. اعتماد به نفس خود را بیشتر کن. عشق و محبت را سرلوحه کار خود قرار بده. خانه‌ات آباد و دلت شاد خواهد بود زیرا خداوند حواسش به خواسته دل همه بندگان هست، گذر روزها، ماه‌ها و فصل‌ها تو را نگران نسازد.    

برای مطالعه جزئیات بیشتر در مورد این غزل به لینک زیر مراجعه نمایید.

غزل شماره ۳۶۲ حافظ external-link

فال حافظ روزانه متولدین بهمن

غزل شماره ۳۹۶ حافظ

صبح است ساقیا قدحی پرشراب کن

دور فلک درنگ ندارد شتاب کن


زان پیشتر که عالم فانی شود خراب

ما را ز جام باده گلگون خراب کن

...

بهمن ماهی عزیز... مال و ثروت همچون خورشیدی که از شرق طلوع می‌کند، به سرعت از غرب غروب می‌کند، پس هرگز در زندگی به آن تکیه نکن و مغرور مشو. به یاد بیاور روزی را که بایستی همه اموال و دارایی‌هایت را رها کنی و از این دنیا بروی، بنابراین کارهای شایسته انجام بده، به نیایش خدا بپرداز و دلت را صاف کن که خدا با توست.    

برای مطالعه جزئیات بیشتر در مورد این غزل به لینک زیر مراجعه نمایید.

غزل شماره ۳۹۶ حافظ external-link

فال حافظ روزانه متولدین اسفند

غزل شماره ۴۵۸ حافظ

ای دل آن دم که خراب از می گلگون باشی

بی زر و گنج به صد حشمت قارون باشی


در مقامی که صدارت به فقیران بخشند

چشم دارم که به جاه از همه افزون باشی

...

اسفند ماهی عزیز... این روزها از خدا فقط طلب مال و ثروت می‌کنی درحالی‌که ثروتی داری به نام سلامتی که دیگران در حسرت آن هستند، قدر آن را بدان. اگر می‌خواهی به هدف برسی باید از خواب غفلت بیدار شوی، از دانایان و افراد باتجربه درباره راه رسیدن به هدف پرسش کنی و هرچه زودتر به سوی آن پیش بروی. برای رسیدن به مقصود باید خطرها را به جان خرید. زیرک باش و از اطرافت غافل نشو. اینکه پدر و خانواده تو چه جایگاهی دارند، اهمیت ندارد، این خودت هستی که باید گوهر ذات و قابلیت‌های خویش را به منصه ظهور بگذاری. بیشتر به تکامل روحی خودت بپرداز و حرص ایام و مادیات را نخور. خداوند روزی بندگان را ضمانت کرده است و اجازه نمی‌دهد که تو فقیر و محتاج شوی.    

برای مطالعه جزئیات بیشتر در مورد این غزل به لینک زیر مراجعه نمایید.

غزل شماره ۴۵۸ حافظ external-link

 

یادتون نره این مقاله رو به اشتراک بگذارید.
مطالب مرتبط

نظر خود را بنویسید