چیستان | آن چیست که صدا دارد اما جثه ندارد؟

آیا شما پاسخ این چیستان را می‌دانید؟ آن چیست که صدا دارد اما جثه ندارد؟

چیستان نوعی از تفرج و تفنن ادبی است که به جز کاربرد سرگرم‌کننده، جنبه‌های آموزشی و فرهنگی دیگری نیز دارد. این نوع ادبی را می‌توان در زمره ادبیات اندرزی به‌شمار آورد. در واقع یکی از سرگرمی‌های ادبی که در بین ایرانیان بسیار رواج دارد؛ چیستان است. این سوالات معماگونه علاوه بر جنبه سرگرم کننده شان، بخش‌های آموزشی نیز دارند که برای کودکان و نوجوانان بسیار کاربردی و مفید است.

در واقع یک شخص با فکر کردن به چیستان و حل کردن آن می‌تواند مهارت‌های حل مسئله خود را بهبود ببخشد و دید بازتری نسبت به مسائل و مشکلات پیدا کند. در حل کردن یک چیستان شما باید از اطلاعات موجود برای رسیدن به یک پاسخ منطقی استفاده کنید؛ با اینحال در برخی موارد اطلاعات درون متن گمراه کننده است و این به هوش و ذکاوت شما بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: چیستان | آن چیست که بالا و پایین می‌رود، ولی حرکت نمی‌کند؟

چیستان صدا و جثه

آن چیست که صدا دارد اما جثه ندارد؟

 

.

.

بیشتر فکر کن!

.

.

بیشتر بخوانید: چیستان | آن چیست که قابل اندازه‌ گیری هست ولی قابل مشاهده نیست؟

.

.

وقتت تموم شد!

.

.

.

.

پاسخ چیستان صدا و جثه

بهنظر می رسد ئاسخ این چیستان باد است.

چهار فایده مهم حل چیستان برای مغز

۱. چیستان‌ها می‌توانند حافظه را بهبود بخشند

چیستان یکی از ساده‌ترین و سرگرم‌کننده ترین راه‌ها برای بهبود حافظه کوتاه مدت هستند. برخی از پزشکان معتقدند که ارتباطات جدیدی که در مغز ما از حل بازی‌های فکری و ذهنی شکل می‌گیرد، می‌تواند نقش کلیدی در کاهش زوال شناختی بیماران آلزایمر یا سایر افراد مبتلا به زوال عقل داشته باشد.

۲. ورزش کامل مغز

مغز ما به دو نیمکره تقسیم شده است که هر دو عملکردهای متفاوتی را کنترل می کنند. مغز چپ بیشتر تحلیلی و منطقی است، در حالی که مغز راست جایی است که بیشتر خلاقیت، احساسات و تفکر شهودی ما حکم‌فرمایی می‌کنند. در حالی که برخی از افراد ممکن است به طور طبیعی چپ مغز یا راست مغز باشند، حل چیستان‌ها از موقعیت‌های نادری هستند که در آن هر دو طرف مغز خود را درگیر یک تمرین ذهنی کامل می‌کنید و این ورزش کردن مغز راهی عالی برای کند کردن زوال شناختی است.

۳. بهبود مهارت‎‌‌های حل مسئله

چیستان‌ها شما را مجبور می‌کنند که مغز خود را کشش دهید و راه حل‌های خلاقانه ای را توسعه دهید. چیستان‌ها و بازی‌های فکری مهارت‌های حل مسئله را به ما می‌آموزند تا بتوانیم دیدگاه‌های خود را به راحتی تغییر دهیم و وقتی همه چیز طبق برنامه پیش نمی رود، طور دیگری برنامه‌ریزی کنیم.

۴. کاهش استرس و بهبود خلق و خو

حل چیستان و معماهای فکری به تمرکز کامل شما نیاز دارند. با تمرکز روی یک کار خاص، مغز ما در واقع می‌تواند به حالت مراقبه‌ای برود که باعث تقویت ذهنیت مثبت و کاهش سطح استرس ما می‌شود. در واقع، این بازی‌های ذهنی می‌تواند ما را قادر سازد که در کل با استرس مقابله کنیم. گذشته از این، احساس رضایتی که هنگام حل پازل به دست می‌آورید، توسط علم نیز پشتیبانی می‌شود. نشان داده شده‌است که حل موفقیت آمیز یک چیستان یا بازی فکری باعث ترشح دوپامین می‌شود، ماده شیمیایی موجود در مغز که مسئول تنظیم خلق و خو، تمرکز و حافظه است. به این ترتیب، زمانی که یک معمای چالش برانگیز را حل می کنید، احساس شادی بیشتری خواهید کرد و روحیه بهتری خواهید داشت.

بیشتر بخوانید: چیستان روز | آن کدام واحد اندازه‌گیری است که اگر برعکسش کنیم یک جانور خطرناک می‌شود؟

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در انتهای همین مطلب با ما و کاربران محترم سایت ستاره به اشتراک بگذارید.

یادتون نره این مقاله رو به اشتراک بگذارید.
مطالب مرتبط

نظر خود را بنویسید