چیستان |‌ آن چیست که هرچه بیشتر باشد ما کمتر می بینیم؟

اگر بتوانید زیر ۱۰ ثانیه به این چیستان پاسخ بدهید واقعا باهوش هستید. پس عجله کنید و هوش خود را به کار بگیرید.

چیستان‌ها در همه فرهنگ‌ها و زبان‌ها وجود دارند و مختص زبان فارسی نیستند. در چیستان‌ها با استفاده از اشکال و کلمات سوالی طرح می‌شود که برای پیدا کردن آن باید کمی دانش و کمی تفکر خارج از چارچوب را با هم ترکیب کنید. این چیستان‌ها برای تمرکز و تحریک ذهن عالی هستند؛ آن‌ها به اندازه معماهای ریاضی سخت نیستند؛ بنابراین می‌توانید برای کودکان از این دست چیستان‌ها استفاده کنید.

علاوه بر این، اگر یک مادر و یا معلم هستید؛ می‌توانید از چیستان‌ها برای آموزش مفاهیم جدید به کودک استفاده کنید. در این صورت آن مفهوم بهتر و ماندگارتر در ذهن وی نقش می‌بندد و فرایند یادگیری برای او آسان‌تر خواهد شد.

چیستان‌ها به عنوان یک فعالیت سرگرم‌کننده و آموزشی محسوب می‌شوند. آن‌ها مهارت‌های مختلفی را تقویت می‌کنند، از جمله تفکر منطقی، استدلال، حل مسئله، خلاقیت و همکاری در گروه. علاوه بر این، چیستان‌ها باعث تحریک ذهن و افزایش تمرکز و توجه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: چیستان روز | آن چیست که پاییز با آن به اتمام می رسد و زمستان با آن آغاز می شود؟

چیستان کمتر و بیشتر

آن چیست که هرچه بیشتر باشد ما کمتر می بینیم؟

.

.

.

پاسخ این چیستان را می‌دانید؟ 

بیشتر بخوانیدچیستان‌های قدیمی و خاطره‌انگیز دوران کودکی | آن چیست که چیستان است؟

.
.
.
.

پاسخ چیستان کمتر و بیشتر

به نظر می‌رسد پاسخ صحیح چیستان تاریکی باشد. 

هرچه تاریکی بیشتر باشد ما کمتر می‌بینیم.

چیستان سوالی است معماگونه که می‌تواند به راحتی ذهن خواننده را به چالش بکشد. او را از مسیر صحیح دور کرده و پاسخ نادرستی در ذهن او تداعی نماید. در واقع هنر طراح چیستان همین است که با گذاشتن نکته‌ای انحرافی یا ترکیب اطلاعات عمومی خواننده را دچار خطا نماید. 

بیشتر بخوانید: چیستان روز | آن چیست که چشم دارد اما نمیبیند گاز می گیرد اما دندان ندارد؟

چیستان و معماها هر دو به عنوان ابزارهایی برای تحریک خلاقیت تفکر عمیق در افراد استفاده می‌شوند. آن‌ها می‌توانند به عنوان چالش‌های ذهنی مورد استفاده قرار گیرند و در آموزش، تربیت و تفریح مفید باشند. همچنین می‌توانند به عنوان ابزارهایی برای انتقال پیام‌های فلسفی، اخلاقی و اجتماعی به صورت غیرمستقیم استفاده شوند.

معمولا چیستان‌ها به عنوان یک فعالیت سرگرم‌کننده و آموزشی محسوب می‌شوند. آن‌ها مهارت‌های مختلفی را تقویت می‌کنند، از جمله تفکر منطقی، استدلال، حل مسئله، خلاقیت و همکاری در گروه. علاوه بر این، چیستان‌ها باعث تحریک ذهن و افزایش تمرکز و توجه می‌شوند.

یادتون نره این مقاله رو به اشتراک بگذارید.
مطالب مرتبط

نظر خود را بنویسید