این شش مورد رو حتما زیر سینک سرویس بهداشتی نگه‌داری کن

با رعایت این نکات، بهترین استفاده را از فضای ذخیره‌سازی زیر سینک سرویس بهداشتی و حمام خود داشته‌باشید.

مهم نیست که حمام و سرویس بهداشتی شما چقدر بزرگ هستند، همیشه فضا به نظر کم است! انتخاب آنچه باید در زیر سینک قرار گیرد و آنچه باید در کمدی نزدیک ذخیره شود، می‌تواند مشکل ساز باشد. بهتر است حتما سیستمی برای ذخیره‌سازی فضای زیر سینک داشته‌باشید؛ یک قفسه دو طبقه، سطل پلاستیکی، کشوی پلاستیکی هم انتخاب خوبی هستند. بیشتر اوقات، زیر سینک به معنای پشت درب کابینت است، به این دلیل است که عملکرد آن مهم‌تر از ظاهر آن است.

به حداکثر رساندن فضای ذخیره‌سازی زیر سینک یک مزیت اضافه دارد: سینک تمیز! لوازم آرایش، محصولات مو، لوازم جانبی مو، لوسیون مو، لوازم بانوان، دارو و غیره را در زیر سینک نگه دارید و از یک سینک تمیز و خلوت لذت ببرید.

در این مطلب تعدادی از مواردی که به گفته کارشناسان با تجربه از سراسر دنیا بهتر است زیر سینک نگه‌داری شوند را برای شما گرد آورده‌ایم تا بتوانید فضای سرویس بهداشتی و یا حمام خود را به روشی کاربردی‌تر سازماندهی و مرتب کرده و آن را بزرگ‌تر و دل‌بازتر نشان دهید.

سینک سرویس بهداشتی

استفاده از فضای زیر سینک سرویس بهداشتی

ضروریات

اول و مهم‌تر از همه، دستمال توالت اضافی و سپس لوازم بهداشتی اضافی را که به طور منظم مورد نیاز است، مانند مسواک، خمیر دندان، شوینده صورت و غیره را در فضای زیر سینک قرار دهید. از آنجا که سرویس بهداشتی و حمام می‌توانند مکان های مرطوب باشند، دستمال توالت یا حوله‌های کاغذی را در یک کیسه پلاستیکی یا ظرف قرار دهید.

محصولات پاک‌کننده

دسترسی آسان به محصولات پاک‌کننده می تواند تمیز نگه داشتن حمام و سرویس بهداشتی شما را راحت کند (اما مطمئن شوید که بچه ها نمی توانند به آنها دسترسی داشته باشند). محصولات تمیزکننده را در زیر سینک نگهداری کنید، اما برچسب محصولات را چک کنید مبادا که نباید آن محصول خاص را نباید در یک مکان بسته نگه‌دارید. حتی پیشنهاد می‌کنیم که دستکش‌ها و کیسه‌های زباله جایگزین را زیر سینک نگه دارید تا به راحتی آن‌ها را مرتب کنید. حتما به خاطر داشته‌باشید قبل از بازگرداندن مواد تمیزکننده به زیر سینک، منتظر بمانید تا مواد تمیزکننده خشک شوند. به طور کلی اقلام مرطوب را زیر سینک حمام خود نگهداری نکنید زیرا ممکن است کپک بزنند.

اگر فضا اجازه می‌دهد، یک کیسه مرتب و تمیز را زیر سینک حمام خود قرار دهید و همه محصولات تمیزکننده‌تان را در یک ظرف واحد قرار دهید که بتوانید هنگام تمیز کردن خانه‌تان آن را یک جا داشته‌باشید.

بیشتر بخوانید: ۵ ترفند تمیزکاری که زندگی شما را متحول می‌کنند!

ابزار مو

دسترسی آسان به ابزارهای مو مانند برس، سشوار و اتو مو می‌تواند باعث شود که آماده شدن در صبح کمی آسان‌ تر شود. حتی یک کارشناس خبره در سازماندهی فضای خانه، استفاده از فضای عمودی کابینت با استفاده از قلاب را به جای سینک توصیه می‌کند. قلاب‌ها به راحتی نصب و جدا می‌شوند، محکم هستند، و بهتر از همه ارزان هستند که به این معنی است که می‌توانید ظاهری مینیمالیستی و سازماندهی شده با بودجه خود به حمام و سرویس بهداشتی خود ببخشید.

اقلام اضافه

در حالی که برخی از کارشناسان توصیه می‌کنند اقلام مازاد را در جای دیگری نگهداری کنید، یکی از اولین سوالاتی که از شما می‌پرسیم این است که «آیا شما فردی هستید که از هر محصول چند تا خریداری می‌کند تا برای مدتی نیاز به خرید نداشته‌باشد؟» اگر اینطور است، پس باید چیزهایی را زیر سینک قرار دهید که اغلب به آنها نیاز ندارید. ترجیحا از سطل‌های ذخیره‌سازی شفافی که به وضوح وسیله‌ها در آن دیده می‌شوند استفاده کنید.

لوازم کمک های اولیه

اینکه بتوانید به سرعت به اهل خانه و یا مهمانان خود بگویید در مواقع اضطراری یک باند چسب یا باند فشاری را در کجا پیدا کنند، بسیار مهم است، بنابراین قرار دادن کیت کمک‌های اولیه در فضای زیر سینک می‌تواند مفید باشد زیرا دسترسی به آن آسان و واضح است و همه می‌توانند آن را به سادگی پیدا کنند.

محصولات دارویی که واقعا به کار شما بیایند

در حالی که برخی از مردم احساس می‌کنند که دارو منقضی نمی‌شود، نکته مهم در مورد تاریخ انقضا این است که معمولا برخی از اقلام دارویی که در خانه دارید، احتمالا چندین سال از عمر آن‌ها گذشته است و این مسئله این نشان‌دهنده تعداد دفعات استفاده از آن دارو و یا محصول است. تاریخ انقضای محصولات خود را چک کنید و اگر محصولی است که استفاده چندانی از آن نمی‌کنید، با داروخانه نزدیک خود تماس بگیرید که آیا داروی شما را برای دفع تحویل می‌گیرند یا خیر.

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در انتهای همین مطلب با ما و کاربران محترم سایت ستاره به اشتراک بگذارید.

یادتون نره این مقاله رو به اشتراک بگذارید.
مطالب مرتبط

نظر خود را بنویسید