هری پاتر؛ ۵ جمله مهم لرد ولدمورت که نباید هیچ گاه فراموش کرد!

اگر از طرفداران سریال هری پاتر هستید این مطلب را از دست ندهید.

یکی از شناخته‌شده‌ترین آنتاگونیست‌های امروزی در رمان‌ها و فیلم‌ها، از سری هری پاتر، لرد ولدمورت، ارباب تاریک بدنام دنیای جادوگران است، که به‌ویژه با نام «اسمش را نبر» شناخته می‌شود.

او با ظاهر بدشکل انسانی و مار مانند و شهرت شوم خود ترس را برانگیخته است. با این حال، برخی از کلمات او تا به امروز تکرار می‌شود و تأثیری ماندگار بر طرفداران هری پاتر بر جای می‌گذارد.

نقل قول‌های برتر ولدمورت

در این مطلب، ۵ نقل قول برتر ولدمورت و عواملی که این شخصیت ترسناک را هدایت می‌کند، بررسی خواهیم کرد. سخنان ولدمورت از وسواس قدرت و جاودانگی گرفته تا بی‌اعتنایی به زندگی دیگران، نور ضعیفی را بر عملکرد درونی ذهن فاسد او می‌تاباند.

۱. “Only I can live forever”

فقط من برای همیشه زنده می‌مانم.

اعتقاد ولدمورت به اینکه او تنها کسی است که می‌تواند مرگ را شکست دهد، منیت و ترس او از آن را آشکار می‌کند.

این صحنه و نقل قول یادآور معنای عمیق‌تری است که در سرتاسر کتاب‌ها و فیلم‌های هری پاتر وجود دارد، زمانی که شخصیت‌ها در مواجهه با تاریکی تصمیماتی می گیرند که انسانیت خود را زیر سوال می‌برند.

۲. “The Boy Who Lived. Come to die.”

در قلمرو نقل قول‌های شوم ولدمورت، تعداد کمی به اندازه «پسری که زنده مانده تا بمیرد.» این عبارت مهیج در هری پاتر و یادگاران مرگ قسمت اول جوهر شخصیت لرد ولدمورت و عظمت رویارویی نهایی او با هری پاتر را به تصویر می‌کشد.

۳. “I want you to look at me when I kill you.”

می‌خواهم وقتی تو را می‌کشم، به من نگاه کنی.

در بسیاری از نقاط فیلم، ولدمورت را به عنوان یکی از مخوف‌ترین جادوگران تاریکی معرفی می‌شود، اما احتمالاً هیچ‌یک به اندازه نبرد او با هری در هری پاتر و جام آتش، هیجان‌انگیز نبود.

جمله: «می‌خواهم وقتی تو را می‌کشم، به من نگاه کنی»، نیاز ولدمورت به تماشاگران را نشان می‌دهد که هری رو به روی او برای تأیید و پذیرش برتری‌اش روبرو شود. در این صحنه شرارت او فراتر از کشتن است.

۴.“There is no good and evil. There is only power… and those too weak to seek it.”

ولدمورت صرفاً توسط میل سیری ناپذیر به قدرت و جاودانگی هدایت می‌شود. او هر کسی را که به اخلاق پایبند باشد ضعیف و محدود به ترس می‌داند.

«خیر و شر وجود ندارد. تنها قدرت وجود دارد… و آن‌ها ضعیف‌تر از آن هستند که به دنبالش باشند.» بر موضوع اصلی ما در سراسر مجموعه ما تأکید می‌کند – جنگی بین روشنایی و تاریکی، که در آن دیدگاه‌های ولدمورت به طرز چشمگیری با اخلاقیات عشق و شفقت قهرمانان در تضاد است.

۵. “There is nothing worse than death.”

این صحنه بین ولدمورت و دامبلدور در هری پاتر و محفل ققنوس بسیار مهم است. به عنوان شکست نهایی، مرگ بدترین نتیجه ممکن در چشم ولدمورت است. گفتار او بر بیزاری او از ضعف تأکید می‌کند، حتی اگر در نتیجه آن مستلزم ارتکاب اعمال شنیع باشد.

پاسخ دامبلدور به همان اندازه مهم است. «تو کاملاً اشتباه می‌کنی»، نشان می‌دهد که جهان‌بینی آنها چقدر متفاوت است.

مدیر دانشمند ما، دامبلدور، هشدار می‌دهد که چیزهایی بدتر از مرگ وجود دارد، مانند از دست دادن انسانیت، از دست دادن روح خود و زندگی بدون خانواده، دوستان و عشق. این نشان دهنده پیروزی خیر بر شر است، جایی که فضایل مانند همدلی، عشق و از خود گذشتگی از هر جادویی قدرتمندتر است، اما برای جادوگر تاریکی ناشنوا است.

آیا شما از طرفداران هریپاتر هستید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

یادتون نره این مقاله رو به اشتراک بگذارید.
مطالب مرتبط

نظر خود را بنویسید