رازهای استفاده صحیح از اسید هیومیک برای گیاهان آپارتمانی

اگر نمی‌دانید اسید هیومیک را چطور باید استفاده کنید که بیشترین سود را برای گیاه آپارتمانی‌تان داشته باشد، همراه ما باشید.

اسید هیومیک درواقع تقویت کننده ریشه است. این کود باعث می شود تا ریشه‌های گیاه شما برای دریافت مواد مغذی به خوبی آماده شود. این ترکیب آلی فواید بی‌شماری برای گیاهان آپارتمانی دارد، رشد قوی، جذب مواد مغذی و قدرت کلی گیاه را افزایش می‌دهد. همچنین اسید هیومیک با تقویت ریشه از انواع شوک گیاه جلوگیری می‌کند. 

نکات استفاده از اسید هیومیک

۱. محلول پاشی ممنوع

همانطور که می دانید اسید هیومیک برای تقویت ریشه استفاده می‌رود و کارکرد اصلی این ترکیب روی ریشه گیاه است. پس اگر اسید هیومیک را به صورت محلول پاشی استفاده کنید، عملا هیچ سودی برای گیاه شما ندارد و حتی باعث سوختی برگ‌های گیاهتان نیز می‌شود.

۲. اسید هیومیک سیاه نخرید

اسید هیومیک‌های مرغوب به رنگ زرشکی تیره یا جگری هستند. پس هنگام خرید آن به رنگ اسید هیومیک دقت کنید. اسید هیومیک سیاه یا ترکیب درستی ندارد و یا بیش اندازه قدیمی است.

۳. اسید هیومیک را بعد از شوک استفاده نکنید

اسید هیومیک از شوکه شدن گیاه در اثر جابه جایی گلدان و یا اثاث کشی جلوگیری می‌کند، زیرا ریشه را تقویت می‌کند. اما این به این معنی نیست که می‌توانید بعد از جابه‌جایی گیاه از اسید هیومیک برای جلوگیری از شوک استفاده کنید. شما باید از اسید هیومیک قبل از انتقال شوک استفاده کنید تا روی ریشه اثر داشته باشد. 

استفاده از اسید هیومیک بعد از انتقال شوک باعث ایجاد فشار زیاد به ریشه می‌شود و ممکن است گیاه شما را از بین ببرد. 

۴. اسید هیومیک به تنهایی کافی نیست

حقیقت این است که ترکیب اسید هیومیک به تنهایی نمی‌تواند از گیاه شما محافظت و تقویت کند. استفاده از اسید هومیک فقط ریشه گیاه را آماده دریافت سایر مواد مغذی می‌کند. پس کوددهی پس از استفاده از اسید هیومیک را فراموش نکنید.

بهترین زمان استفاده از اسید هیومیک هر ۳ تا ۴ ماه یک بار است و در مصرف آن زیاده روی نکنید.

شما چه نکات دیگری درباره اسید هیومیک می‌دانید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

یادتون نره این مقاله رو به اشتراک بگذارید.
مطالب مرتبط

نظر خود را بنویسید