معمای رازآلود کاراگاهی: قتل بود یا خودکشی؟

این داستان کوتاه معمایی را تا انتها بخوانید و سرنخ پنهان‌شده در داستان را کشف کنید. اما این تنها کلید حل معماست، شما باید بتوانید راز معما را کشف کنید.

معماها همیشه یکی از سرگرم‌کننده‌ترین بازی‌های فکری هستند که هم مهارت‌های تفکر منطقی و استدلال خارج از چارچوب را تقویت می‌کنند و هم با حل معما احساس خوبی خواهید داشت. برای حل این داستان‌های معمایی، منطق و مهارت‌های تفکر انتقادی خود را تقویت کنید و یک سناریوی رازآلود را دنبال کنید تا با استفاده از سرنخ‌های درون معما، کلید حل معما را بیابید.

معمای کاراگاهی قتل بود یا خودکشی؟

در یک نیمه شب برفی زمستان، رفتگری که در حال جاروکشیدن خیابان اصلی یک شهر کوچک بود، جنازه مردی را در کنار جدول خیابان پیدا کرد. رفتگر از ترس فریادی کشید و پا به فرار گذاشت و به جنازه نزدیک نشد. او به اولین تلفن عمومی که رسید با پلیس تماس گرفت و گزارش قتل را داد.

وقتی پلیس به محل وقوع قتل رسید، جنازه مرد جوان را یافت که در دست راستش یک هفت تیر و در دست چپش یک نوار کاست بود و کیف پول او نیز در جیبش بود و مدارک شناسایی‌اش همراه او بودند؛ حتی مقداری پول نقد درون کیف پولش بود که باعث شد انگیزه سرقت از ذهن ماموران پلیس خط بخورد.

وقتی ماموران پلیس نوار کاست را درون دستگاه ضبط گذاشتند و دکمه پخش را فشردند، صدای ضبط شده مرد جوان به گوش رسید که این جملات را گفت: “من از زندگی خسته‌ شده‌ام و هیچ دلیلی برای ادامه زندگی ندارم. نمی‌توانم این زندگی را تحمل کنم و هیچ چیز برای ادامه دادن ندارم” و پس از چند ثانیه سکوت، صدای شلیک گلوله پخش شد. ماموران خودکشی را به عنوان اولین دلیل مرگ مرد جوان درنظر گرفتند اما وقتی کاراگاه رسید و نوار را گوش داد، متوجه شد که مرگ جوان یک حادثه قتل بوده و خودکشی نبود.

به نظر شما کاراگاه از کجا به این نتیجه رسید؟

.

.

.

.

.

.

.

.

برای حل این معما باید به دقت داستان را بخوانید و به سرنخ‌ نهفته در دل آن بسیار توجه کنید

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

پاسخ معما

اگر مرد جوان بعد از گفتن جملاتش اقدام به خودکشی کرد، چرا نوار به عقب برگردانده شده‌بود و وقتی ماموران نوار را پخش کردند حرف‌های مرد از اول پخش شد؟ بنابراین مرگ او خودکشی نبوده و قتل بود.

آیا توانستید بدون خواندن پاسخ، معما را حل کنید؟ به شما تبریک می‌گوییم. 

یادتون نره این مقاله رو به اشتراک بگذارید.
مطالب مرتبط

  • باسلام متوجه نشدم ازاینکه ماموران نوار رو به عقب برگردوندن یا صحبتهاش از اول پخش شد واینا.میشه توضیح بدین.ممنون

نظر خود را بنویسید