ترسناک‌ترین مناطق ایران کدامند؟ اگر ناراحتی قلبی دارید از سفر به این هفت مکان‌ خودداری کنید!

در این مطلب با گلچینی از ترسناک‌ترین نقاط ایران آشنا خواهیدشد.

برای تجربه ترس و وحشت لازم نیست حتما پای فیلم‌های هالیوودی یا ژاپنی بنشینید یا کتاب‌های استفان کینگ را بخوانید. در همین ایران زیبای خودمان مناطقی وجود دارند که با افسانه‌های محلی ترسناکی محافظت می‌شوند و با سفر به این مناطق و شنیدن داستان‌هایشان قلب شما تندتر خواهد زد و با هر قدم هیجان شما بیشتر خواهدشد. در این مطلب با ترسناک‌ترین مناطق ایران همراه شما هستیم.

ترسناک‌ترین مناطق ایران

۱- تالاب ارواح مازندران (نوشهر)

این دریاچه که مردم محلی نوشهر آن را “ممرز” می‌دانند، از زیباترین و در عین حال ترسناک‌ترین مناطق مازندران است. درختانی که از کمر شکسته‌اند،مه و آب باتلاقی این دریاچه باعث شده‌اند این مکان یکی از وهم‌آلودترین نقاط شمال کشور باشد.

زمانی که مه به بیشترین حد خود می‌رسد، در ترکیب با صدای حیوانات وحشی منطقه و ظاهر درختان پوسیده این تالاب را ترسناک‌ جلوه می‌دهند. این تالاب در جاده نور به نوشهر، ۴۷ کیلومتری نوشهر و در نزدیکی روستای «صلاح الدین کلا» قرار دارد.

پیشنهاد می‌کنیم اگر می‌خواهید حس ترس را تجربه کنید، یک شب در کنار این دریاچه کمپ کنید و شجاعت خود را به بوته آزمایش بسپارید.

پیشنهاد: در ستاره می توانید چند نمونه از پل های خطرناک دنیا را ببینید.

۲- دره ستارگان (قشم)

جزیره قشم سرشار از شگفتی‌ها و مناطق محسورکننده است. دره ستارگان نیز از همین مناطق است که علاوه بر شهرت به زیبایی، به داستان‌ها و حکایات زیادی معروف است که سرشار از هیجان و ترس هستند.

ساکنین این جزیره معتقدند احجام جادویی موجود در این دره، میلیون‌ها سال قبل در اثر برخورد ستاره‌ای به زمین یا توسط موجودات فرازمینی پدید آمده‌اند و باور دارند شب‌ها ارواح، اجنه و موجودات فرازمینی در این دره رفت و آمد دارند و صدای ترسناکی که در دالان‌های تو در توی این دره شنیده می‌شود، از همین موجودات ماورالطبیعه است.

در مطلب دره ستارگان قشم؛ عجیب، ترسناک و باور نکردنی بیشتر با این دره عجیب و مهیج آشنا خواهیدشد. برای رسیدن به این دره باید ۵ کیلومتر را به سمت جنوب جزیره طی کنید تا به روستای برکه خلف برسیم، این روستا از طریق یک جاده خاکی شما را به دره ستارگان خواهدرساند.

۳- کویر ریگ جن (سمنان)

این کویر که به مثلث برمودای ایران معروف است در منطقه کویری سمنان و در فاصله ۱۷۰ کیلومتری تهران قرار دارد. این کویر از داغ‌ترین و ناشناخته‌ترین نقاط دنیا است و صعب‌العبور بودن آن، به ناشناخته‌بودن آن افزوده‌است.

قصه‌ها و افسانه‌های بسیاری وجود دارند که بیان می‌کنند این ریگزار نفرین شده و محلی برای زندگی اجنه است و ارواح پلید و شیاطین در آن فرمانروایی می‌کنند و اجازه ورود هیچ جانداری را به آن نمی‌دهند و هر کس که وارد آن شود زمین او را می‌بلعد. به‌دلیل وقوع اتفاقات بی‌پاسخ و بدون‌منطق فراوان در این منطقه، عنوان «مثلث برمودای ایران» را به آن داده‌اند.

۴- جهنم دره آذربایجان غربی (خوی)

جهنم دره یا به قول بومیان این منطقه، شیطان دره پر از شیب‌های تند، خاک سست و احتمال سقوط بالا است که این منطقه را به جهنم تبدیل کرده است. بومیان افسانه‌های زیادی دارند که باعث شده برای گشت و گذار هم به این منطقه نروند.

جهنم ‌دره نیز از نظر وضعیت فیزیکی و نیز از نظر روانی، منطقه‌ای منفور و خطرناک برای بومیان این منطقه محسوب می‌شود. افرادی نیز برای گشتن و یافتن رازهای این دره تلاش کرده‌اند که متاسفانه سقوط کرده و حتی در برخی موارد جنازه‌ آن‌ها هم پیدا نشده‌است. این منطقه در کیلومتر ۱۸ ییلاق قارا یاتاق، در ۲۸ کیلومتری خوی قرار دارد.

۵- گورستان جن تیس (بندر چابهار)

به خودی خود واژه قبرستان و گورستان ترسناک است و وقتی با افسانه‌ها و و باورهای محلی ترکیب شود دیگر دل و جرات زیادی می‌خواهید که ترس وارد دل شما نشود.

سیستان و بلوچستان سرزمین افسانه‌ها و باورهای وهم‌آلودی است و گورستان جن تیس سنگ قبرهای عجیب با ابعاد بزرگ که در میان سنگ‌ها کنده شده‌اند، از مهم‌ترین دلایل نام‌گذاری گورستان جن تیس است زیرا بومیان این منطقه بر این باورند در زیر این سنگ‌ قبرهای عجیب و بزرگ، اجساد اجنه هستند.

جالب است بدانید که شب‌ها صداهای عجیبی در این روستا شنیده می‌شوند. برخی از بومی‌های روستا می‌گویند که این صداها، ناله‌ها و گریه‌های اجنه بر سر قبر عزیزانشان است که تا صبح برای آن‌ها عزاداری می‌کنند. 

۶- کال جنی (طبس)

کال جنی دره‌ای عجیب و خاص است که به محض دیدن آن شما هم باورتان می‌شود که اینجا محل زندگی جن‌هاست. چه برسد وقتی با داستان‌های بومیان این منطقه درمورد کال جنی آشنا شوید. اهالی این منطقه این دره را خانه جن و ارواح می‌دانند و داستان‌هایی از ربوده شدن دختران جوان توسط اجنه در این دره برای شما تعریف خواهندکرد.

در این دره، شب هنگام، صداهای رعب‌آوری در فضا می‌پیچد. شما هم وقتی درون دره حرکت می‌کنید بلند فریاد بزنید، یا آوازی بخوانید. خواهید دید که صدا به نوع خاصی در آن می‌پیچد. در مطلب کال جنی؛ تجربه یک سفر مرموز به خانه جن‌ها، بیشتر با این مکان شگفت‌انگیز و ترسناک آشنا خواهید شد.

۷- جنگل جیغ مشهد (روستای سربرج)

از غروب آفتاب تا طلوع خورشید صدای جیغ‌ها و نعره‌های درختان آن، رعب و وحشت را در دل اهالی روستای سربرج برانگیخته است. به گفته برخی افراد، این صدای جیغ شبیه صدای زنی است که زنده زنده در حال سوختن در آتش است و تصور همین صدا مو بر تن آدمی سیخ می‌کند.

برخی معتقندند که شیاطین و روح‌های نفرین شده و سرگردان، شب هنگام در این روستا پرسه می‌زنند و این اصوات دلخراش را به وجود می‌آورند.

نکته قابل‌توجه دیگر درباره این جنگل این است که رودخانه‌ای که در این جنگل جریان دارد قبلا در فصولی از سال خشک بود، اما هم‌زمان با شروع صداها از جنگل از سال ۱۳۹۰، این رودخانه همچنان در این جنگل جاری است.

فاصله‌ی جنگل جیغ تا شهر مشهد ۴۵ دقیقه است. برای رفتن به این جنگل سحرآمیز باید به طرقبه و از آنجا به روستای سربرج بروید. راز این جنگل را در مطلب راز جنگل جیغ مشهد چیست؟ پیدا خواهیدکرد.

شما به غیر از این مناطق، کجاها را در کشور عزیزمان می‌شناسید که افسانه‌ها و باورهای ترسناکی درباره آن‌ها وجود داشته‌باشند؟ لطفا در بخش نظرات به ما اطلاع دهید

یادتون نره این مقاله رو به اشتراک بگذارید.
مطالب مرتبط

نظر خود را بنویسید