راز و رمز زندگی طولانی؛ خواهران صد ساله راز زندگی شاد و موفق را فاش کردند

در این مطلب شرلی و روث راز زندگی طولانی خود را در اختیار شما قرار داده‌اند.

Shirley Hodes صد و شش ساله، به مدت ۸ سال است که خواهر کوچک‌تر خود Ruthy صد و سه ساله را ندیده‌است. از آنجا که هر دو آن‌ها توان حرکتی چندانی ندارند و فاصله مکانی زیادی دارند دیدار آنها بسیار کار سختی است. با این حال این دو خواهر هنوز با هم در ارتباط هستند و سه بار در هفته با تلفن صحبت می‌کنند. تلفنی که دکمه‌های بسیار بزرگی دارد و دکمه‌های اضافه حذف شده‌اند. 

شرلی و روث کوچکترین فرزندان خانواده ده نفره فقیرشان بودند که ارزش خانواده و روابط نزدیک را با تمام وجود درک کرده‌اند و می‌گویند خانواده و روابط نزدیک بسیار مهم است، اینها هستند که باعث می‌شوند شما بتوانید ادامه دهید. 

شرلی و روث باور دارند کلید طول عمر این است که شاد باشید، سالم بمانید و عشق را در زندگی خود بیابید. هرچند این دو خواهر بر فردیت خود باور دارند و می‌گویند اصلا به هم شبیه نیستند، اما رابطه بسیار خوبی با هم دارند و در تمام این سالها علی رغم فاصله مکانی ارتباط نزدیک خود را حفظ کرده‌اند.

 

شرلی و روث می‌گویند اگر بدن خود را در فرم خوب و ذهن خود را در فرم خوب خود نگه دارید، فاصله‌ای با طول عمر و سلامتی ندارید. مدت‌ها قبل از اینکه اپلیکیشن‌های سلامتی تعداد قدم‌های شما را بشمارند تا ببینند چقدر به ده هزار قدم نزدیک شده‌اید، این دو خواهر پیاده‌روی‌های روزانه منظمی داشتند و حتی حالا هم تا جایی که بتوانند در خانه و نزدیک خانه در شرایط آب و هوایی خوب قدم می‌زنند. 

نکته دومی که این دو خواهر به آن اشاره می‌کنند این است که به عنوان کودکان یک خانواده فقیر مدام در حال کارکردن بودند و فقط حداقل نیازهای ضروری را داشتند. شرلی و روث می‌گویند در خانواده شلوغ و فقیر ما دعواهای زیادی بود اما ما به آن‌ها غلبه کردیم، با آن‌ها کنار آمدیم و به یکدیگر اهمیت دادیم. 

شرلی به هرکسی که می‌خواهد از نظر ذهنی فعال باقی بماند این است که ” بخوان!، آنقدر بخوان تا بتوانی ذهن خود را گسترش دهی”. روث بهترین اتفاق زندگی‌اش را زمانی می‌داند که دختری کوچک بود و کارت کتابخانه‌اش را دریافت کرد.

او هم اکنون عضو یک گروه کتابخوانی فعال است که کتاب می‌خوانند و در مورد آن با یکدیگر بحث می‌کنند. در تکمیل حرف‌های این دو خواهر، دانشمندان هم دریافته‌اند تنهایی می‌تواند حتی منجر به مرگ شود. اما این دو خواهر می‌گویند اگر عاشق کتاب خواندن باشید، هرگز تنها نخواهید بود.

نکته دیگری که روث می‌گوید از مهمترین رازهای عمر زیادش است، این است که همیشه در حد متعادل غذا خورده‌است. او هرگز سیگار نکشیده و مشروب نخورده‌است و از این سه مورد بیشتر چیزی نمی‌گوید. او می‌گوید رژیم غذایی بسیار خوبی دارد و حتی سعی می‌کند از شیرینی‌جات دوری کند.

شرلی نیز می‌گوید به جای پشیمانی و حسرت اتفاقات تلخ، همیشه سعی کرده شاد و خوش بین بماند و قدر هرچیزی که در زندگی‌اش داشته را می‌داند. روث غم و اندوه بیشتری در زندگی‌اش داشته و دو دخترش را در سنین جوانی از دست داده اما می‌گوید در صد و سه سالگی به عقب نگاه نمی‌کند و مشتاقانه منتظر زندگی است. 

یادتون نره این مقاله رو به اشتراک بگذارید.
مطالب مرتبط

نظر خود را بنویسید