فال حافظ روزانه پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر دقیق

فال حافظ روشی سرگرم کننده و جالب برای پیش بینی آینده است. نتایج این فال بر اساس طالع بینی و تفسیر اشعار حافظ، شاعر بزرگ ایرانی، انجام می‌شود. در این پست با فال حافظ روزانه پنجشنبه 12 مهر 1403 بر اساس ماه تولد همراه ما باشید.

مشاهده فال حافظ روزانه بر اساس ماه تولد 👇
فروردین اردیبهشت خرداد تیر
مرداد شهریور مهر آبان
آذر دی بهمن اسفند
مشاهده فال شمع روزانه بر اساس ماه تولد 👇
فروردین اردیبهشت خرداد
تیر مرداد شهریور
مهر آبان آذر
دی بهمن اسفند
فال حافظ روزانه

فال حافظ روزانه متولدین فروردین

غزل شماره ۱۸ حافظ

ساقیا آمدن عید مبارک بادت


وان مواعید که کردی مرواد از یادت

در شگفتم که در این مدت ایام فراق

...

فروردین ماهی عزیز... وفای به عهد را سر لوحه زندگی خودت قرار بده تا همیشه روزهایت مثل عید، خوش و بهاری باشند. ایام فراق به سر رسیده است و به زودی غم و اندوه از دلت بیرون خواهد رفت و جای آن را شادی می‌گیرد. طالع و فال تو بسیار روشن و پاک است. اگر شکر خدا را بجای آوری غم هیچ‌گاه به زندگی‌ات راه پیدا نخواهد کرد. از فرصت‌هایی که بدست می‌آوری نهایت استفاده را انجام بده.    

برای مطالعه جزئیات بیشتر در مورد این غزل به لینک زیر مراجعه نمایید.

غزل شماره ۱۸ حافظ external-link

فال حافظ روزانه متولدین اردیبهشت

غزل شماره ۳۰ حافظ

زلفت هزار دل به یکی تار مو ببست

راه هزار چاره گر از چار سو ببست


تا عاشقان به بوی نسیمش دهند جان

بگشود نافه‌ای و در آرزو ببست

...

اردیبهشت ماهی عزیز... پیش از این فریب ظاهر دوستانت را خورده‌ای و اکنون احساس می‌کنی همه درها به رویت بسته شده است، اما شک نداشته باش که: خدا گر ز حکمت ببندد دری، ز رحمت گشاید در دیگری. برای رسیدن به آرزوهای خود تلاش کن؛ درست است که هزاران مشکل بر سر راه‌ات قرار گرفته‌اند ولی تو ناامید نشو. اصل عشق‌ات را بر پایه شیطان قرار مده که تو را از راه راست منحرف خواهد کرد.

برای مطالعه جزئیات بیشتر در مورد این غزل به لینک زیر مراجعه نمایید.

غزل شماره ۳۰ حافظ external-link

فال حافظ روزانه متولدین خرداد

غزل شماره ۵۶ حافظ

دل سراپرده محبت اوست

دیده آیینه دار طلعت اوست


من که سر درنیاورم به دو کون

گردنم زیر بار منت اوست

...

خرداد ماهی عزیز... در راه رسیدن به مقصود دچار گرفتاری و مشکلات شده‌ایعشق زیباست اما زیبایی‌های معنوی ارجحیت بیشتری دارد. هرچه در زندگی بیشتر تلاش کنی نتیجه بیشتری خواهی گرفت. به امید رسیدن معجزه‌ای از عالم غیب مباش. همه چیز برای پیشرفت تو مهیا شده است، کافی است کمی همت و تلاش خود را زیاد کنی. حواست باشد که کوچکترین تخلف می‌تواند تمامی پنبه‌های تو را رشته کند. پایت را از گلیمت درازتر نکن چون خدا بر تمامی اعمال تو ناظر است. تلاشت را بیشتر کن چون مثل برق و باد عمر می‌گذرد.    

برای مطالعه جزئیات بیشتر در مورد این غزل به لینک زیر مراجعه نمایید.

غزل شماره ۵۶ حافظ external-link

فال حافظ روزانه متولدین تیر

غزل شماره ۱۵۰ حافظ

ساقی ار باده از این دست به جام اندازد

عارفان را همه در شرب مدام اندازد


ور چنین زیر خم زلف نهد دانه خال

ای بسا مرغ خرد را که به دام اندازد

...

تیر ماهی عزیز... بالاخره زمان رسیدن به موفقیت برای تو نیز فرا رسید. دیگران را هم از این پیروزی خودت بی نصیب مگردان. مراقب اطرافت باش، عده‌ای قصد دارند جلوی پیشرفت تو را بگیرند. تو تلاش خودت را بکن، خداوند مکر آنان را خنثی خواهد کرد. برخی نمک می‌خورند و نمکدان می‌شکنند، این‌ها به ظاهر دوست تو هستند اما از آنها دوری کن که دشمنانی بیش نیستند. از خانواده‌ات دلجویی کن.    

برای مطالعه جزئیات بیشتر در مورد این غزل به لینک زیر مراجعه نمایید.

غزل شماره ۱۵۰ حافظ external-link

فال حافظ روزانه متولدین مرداد

غزل شماره ۱۵۲ حافظ

در ازل پرتو حسنت ز تجلی دم زد

عشق پیدا شد و آتش به همه عالم زد


جلوه‌ای کرد رخت دید ملک عشق نداشت

عین آتش شد از این غیرت و بر آدم زد

...

مرداد ماهی عزیز... عشق زیباترین گوهری است که خداوند آفریده است و آن را به انسان‌ها که اشرف مخلوقات هستند، هدیه داده است اما نامحرمان و افراد پرادعا و مغرور به عشق دسترسی ندارند. برای رسیدن به مقصودت باید هر رنج و سختی را بپذیری. این را بدان که هر چیزی به آسانی بدست نخواهد آمد و بایستی برای بدست آوردن آن از هیچ تلاشی دریغ نکرد. در انجام کارهایت هوشیار باش و مراقب مکر و حیله حسودان و دشمنانت باش. قلب پاکت به تو کمک خواهد کرد و روزهای خوشی در انتظار توست.    

برای مطالعه جزئیات بیشتر در مورد این غزل به لینک زیر مراجعه نمایید.

غزل شماره ۱۵۲ حافظ external-link

فال حافظ روزانه متولدین شهریور

غزل شماره ۱۶۲ حافظ

خوش آمد گل وز آن خوشتر نباشد

که در دستت به جز ساغر نباشد


زمان خوشدلی دریاب و در یاب

که دایم در صدف گوهر نباشد

...

شهریور ماهی عزیز... این دنیا بسیار بی‌ارزش بوده و عمر ماندن در آن کوتاه است، پس غصه و غم این دنیا را مخور. قدر فرصت‌ها و جوانی‌ات را بدان. جوانی مثل گلستانی است که چند روزی سبز و باطراوت بوده و بعد از آن خزان به سراغش خواهد آمد؛ وقتی آن را از دست دادی، پشیمانی سودی ندارد. اگر می‌خواهی از عمری طولانی بهره‌مند شوی، خساست را کنار بگذار، انفاق کن و به فقرا صدقه بده. دل به خدا ببند که او آرامش‌دهنده دل‌هاست. چنانچه به دنبال همنشین می‌گردی،  افراد وارسته و به دور از تعلقات دنیوی را به دوستی برگزین.     

برای مطالعه جزئیات بیشتر در مورد این غزل به لینک زیر مراجعه نمایید.

غزل شماره ۱۶۲ حافظ external-link

فال حافظ روزانه متولدین مهر

غزل شماره ۱۷۷ حافظ

نه هر که چهره برافروخت دلبری داند

نه هر که آینه سازد سکندری داند


نه هر که طرف کله کج نهاد و تند نشست

کلاه داری و آیین سروری داند

...

مهر ماهی عزیز... صبر و تحمل تو در برابر شکست‌ها و ناکامی‌های گذشتهسخن گفتن آسان است و عمل کردن سخت، همه می‌توانند پرادعا و مغرور باشند اما واقعاً اهل دل بودن و لیاقت داشتن واقعی کار هرکسی نیست. فریب ظاهر را مخور و تصمیمات را بر مبنای چیزی که می‌بینی مگیر. مراقب خود باش که افرادی قصد فریب تو را دارند. آن‌ها خیلی از تو زرنگ‌تر هستند. از مشورت فردی که در کنارت است بهره بگیر و دست او را پس نزن. اگر از کمک او استفاده کنی به موفقیت بزرگی دست خواهی یافت.    

برای مطالعه جزئیات بیشتر در مورد این غزل به لینک زیر مراجعه نمایید.

غزل شماره ۱۷۷ حافظ external-link

فال حافظ روزانه متولدین آبان

غزل شماره ۲۴۵ حافظ

الا ای طوطی گویای اسرار

مبادا خالیت شکر ز منقار


سرت سبز و دلت خوش باد جاوید

که خوش نقشی نمودی از خط یار

...

آبان ماهی عزیز... راز اتفاقاتی را که برایت پیش می‌آید به صورت سربسته و مختصر شنیده‌ای اما برای اطمینان دل خود نیاز به اطلاعات بیشتری داری که بهتر است با افراد خردمند در این مورد صحبت کنی. بخت و اقبال فقط یک بار به انسان رو خواهد کرد، پس چرا با دست خودت آن را پس می‌زنی؟ فرصت را مغتنم بشمار و از آن در راه رسیدن به مقصود کمک بگیر. فکر می‌کنی که همه چیز را می‌توان با زور بازو و پول به‌دست آورد، در صورتی که این‌گونه نیست. رسیدن به درجات عالی فقط با لطف خداوند امکان‌پذیر است. جان و روحت را به خدا بسپار تا به یمن خوبی‌ات، خداوند به تو مال و سلامتی ارزانی دارد. در حق دوستانت مهربانی کن اما رازهای زندگی‌ات را با هرکسی درمیان نگذار؛ همه‌کس محرم اسرار نیست و نمی‌تواند حال و روز تو را درک کند.    

برای مطالعه جزئیات بیشتر در مورد این غزل به لینک زیر مراجعه نمایید.

غزل شماره ۲۴۵ حافظ external-link

فال حافظ روزانه متولدین آذر

غزل شماره ۳۷۸ حافظ

ما نگوییم بد و میل به ناحق نکنیم

جامه کس سیه و دلق خود ازرق نکنیم


عیب درویش و توانگر به کم و بیش بد است

کار بد مصلحت آن است که مطلق نکنیم

...

آذر ماهی عزیز... هرگز برای پیشرفت خودت از دیگران نردبان نمی‌سازی و به بدگویی و غیبت از دیگران نمی‌پردازی. این خصوصیات اخلاقی بسیار عالی است، در کنار آن باید به فقرا همان احترامی را بگذاری که به افراد ثروتمند روا می‌داری. مراقب باش تا با بی‌فکری‌های بچگانه خودت را به دردسر نیندازی. در انجام کارها باریک‌بینی و دقت نظر داشته باش. برای رسیدن به هر هدف با تفکر و اندیشه پیش برو تا به مقصود خود برسی. به آنچه که داری قناعت کن و برای بیش و کم دنیا، خود را بیهوده به رنج و زحمت نینداز. هر حرفی ارزش شنیدن ندارد چه برسد به اینکه بخواهی از آن برنجی، به حرف افراد بی‌مایه و حسود توجه مکن. دست از جدال با مخالفان بردار تا به آرامش دست پیدا کنی.    

برای مطالعه جزئیات بیشتر در مورد این غزل به لینک زیر مراجعه نمایید.

غزل شماره ۳۷۸ حافظ external-link

فال حافظ روزانه متولدین دی

غزل شماره ۴۶۹ حافظ

اتت روائح رند الحمی و زاد غرامی

فدای خاک در دوست باد جان گرامی


پیام دوست شنیدن سعادت است و سلامت

من المبلغ عنی الی سعاد سلامی

...

دی ماهی عزیز... تا اینجا سختی‌های بسیار را تحمل کرده‌ای و از محبوب و مقصود خود دور بوده‌ای، اما مژده باد که عطر وصال به مشام می‌رسد و رنج و ناراحتی به پایان می‌رسد. نگرانی را از خود دور کن و صبر و تحمل داشته باش تا به نتیجه دلخواه برسی. به زودی یکی یکی آرزوهایت برآورده می‌شوند. صداقت خود را برای همه آشکار کن تا دل‌ها را به سوی خود جذب کنی. وفای به عهد و پیمانی را که با دوستانت بستی، به‌جا بیاور که ارزش آن حتی از خلود در بهشت نیز بالاتر است. به‌زودی نیکبختی و سعادت به تو روی می‌آورند و این به سبب قلب پاک و لفظ کلامت است.    

برای مطالعه جزئیات بیشتر در مورد این غزل به لینک زیر مراجعه نمایید.

غزل شماره ۴۶۹ حافظ external-link

فال حافظ روزانه متولدین بهمن

غزل شماره ۴۷۳ حافظ

وقت را غنیمت دان آن قدر که بتوانی

حاصل از حیات ای جان این دم است تا دانی


کام بخشی گردون عمر در عوض دارد

جهد کن که از دولت داد عیش بستانی

...

بهمن ماهی عزیز... خودت را درگیر این دنیای فانی کرده‌ای و حاصل واقعی زندگی را از دست داده‌ای، قدر تک‌تک لحظه‌های عمرت را بدان، مراقب باش که به راحتی دقایق عمرت را هدر ندهی. راز خود را با نامحرمان در میان مگذار تا دچار دردسر و حسادت دیگران نشوی. برای رسیدن به هدف باید تلاش کنی. مراقب کارهای خود باش و با تعقل و تفکر و صبر و آرامش کار کن تا با سهل‌انگاری خود را دچار انحراف و شکست نکنی و پشیمان نشوی. به دوستانت بیشتر توجه کن.    

برای مطالعه جزئیات بیشتر در مورد این غزل به لینک زیر مراجعه نمایید.

غزل شماره ۴۷۳ حافظ external-link

فال حافظ روزانه متولدین اسفند

غزل شماره ۴۹۳ حافظ

ای پادشه خوبان داد از غم تنهایی

دل بی تو به جان آمد وقت است که بازآیی


دایم گل این بستان شاداب نمی‌ماند

دریاب ضعیفان را در وقت توانایی

...

اسفند ماهی عزیز... دوستی بسیار بزرگ‌منش و نیکوخصال داری که مدت‌هاست او را ندیده‌ای، اکنون تنها و منتظر هستی؛ بهتر است برای او پیامی بفرستی. در زمان توانمندی به مستمندان کمک نما. سعی کن تکبر و غرور بی‌جا را از خودت دور کنی. آنچه باعث شکست و ناکامی تو می‌شود بی‌فکری و غرور است. از افکار بیهوده دست بردار. به آنچه قسمت و نصیب تو است راضی باش و به آنچه که داری قناعت کن. لازم نیست که بلندپروازی کنی؛ اگر واقع‌بین و دقیق باشی به آرزوهای خود می‌رسی. هرچند خون در جگر داری، اندکی صبر کن، به زودی مژده وصل و خبری بسیار خوش به تو می‌رسد که مبارکت باشد.    

برای مطالعه جزئیات بیشتر در مورد این غزل به لینک زیر مراجعه نمایید.

غزل شماره ۴۹۳ حافظ external-link

 

یادتون نره این مقاله رو به اشتراک بگذارید.
مطالب مرتبط

نظر خود را بنویسید