روز جهانی معلم ۱۴۰۳ چه روزی است؟

روز جهانی معلم ۱۴۰۳ در تاریخ 5 اکتبر یعنی ۱۴ مهر گرامی داشته می‌شود. این روز به منظور احترام به معلمان و تأکید بر اهمیت نقش آن‌ها در آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

روز جهانی معلم روزی متفاوت از روز معلم در ایران است. این روز به منظور تجلیل از معلمان و اهمیت آموزش و پرورش در پیشرفت جوامع نام‌گذاری شده است. این تاریخ به‌ویژه به دلیل تصویب توصیه‌نامه‌ی یونسکو در سال ۱۹۶۶ درباره وضعیت معلمان انتخاب شده است. این توصیه‌نامه به حقوق و مسئولیت‌های معلمان می‌پردازد و بر ضرورت آموزش با کیفیت و دسترسی به آموزش برای همه تأکید می‌کند.

این روز فرصتی است برای قدردانی از زحمات معلمان، تشویق به بهبود شرایط کاری و آموزشی آن‌ها و افزایش آگاهی درباره چالش‌هایی که در این حرفه با آن مواجه هستند.

روز جهانی معلم ۱۴۰۳

تاریخ دقیق روز جهانی معلم در تقویم شمسی برابر است با :

روز شنبه ۱۴ مهر سال ۱۴۰۳

۱۴ / ۷ / ۱۴۰۳

تاریخ دقیق روز جهانی معلم در تقویم قمری برابر است با :

روز شنبه ۱ ربیع الثانی سال ۱۴۴۶

۱ / ۴ / ۱۴۴۶

تاریخ دقیق روز جهانی معلم در تقویم میلادی برابر است با :

روز شنبه ۵ اکتبر سال ۲۰۲۴

۵ /۱۰/ ۲۰۲۴

هدف از اعلام چنین روزی بهادادن به معلمان، قدردانی از آنها و بررسی مشکلاتشان در سراسر دنیا اعلام شده است. برای قدردانی از معلمان در روز جهانی معلم، می‌توانید اقداماتی مثل یک پیام تشکر از زحمات و قدردانی تأثیر مثبت آن‌ها در زندگی‌تان ارسال کنید.

همچنین می‌توانید هدایای کوچک و سمبولیک مانند کاکتوس، گل، یا کتاب که نشان‌دهنده قدردانی شما از زحمات معلم باشد بهشان بدهید.

با هماهنگی با مدیر مدرسه نیز می‌توانید در مدرسه یا کلاس، یک مراسم کوچک برای تقدیر از معلم‌ها برگزار کنید و با ارائه تقدیرنامه یا یادبود از آنان تشکر کنید. در این مراسم می توانید تجربه‌ها و خاطرات مثبت خود را از معلمان‌تان در قالب یک نامه یا مقاله بنویسید و آن را به‌اشتراک بگذارید.

اگر مهارت ساخت ویدیئو دارید می‌توانید ویدیویی با همکاری سایر دانش‌آموزان تهیه کنید که در آن به بیان دلایل قدردانی از معلم‌ها بپردازید و آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

این اقدامات می‌توانند به ایجاد فضایی مثبت و حمایتی برای معلمان کمک کنند و باعث شوند آنان احساس ارزشمندی و قدردانی کنند.

یادتون نره این مقاله رو به اشتراک بگذارید.
مطالب مرتبط

نظر خود را بنویسید