۱۰ برند معروف و مشهور لوازم خانگی فرانسوی [معرفی و تاریخچه]

در این نوشته برندهای معروف فرانسوی تولید کننده لوازم خانگی را معرفی کرده و به اختصار در مورد آن ها صحبت خواهیم کرد.

امروزه برندهای مختلفی در سرتاسر جهان دست به تولید لوازم خانگی اعم از لوازم برقی و ظروف آشپزخانه زده اند. در این میان برخی از افراد به خرید لوازم خانگی خارجی علاقه دارند و ترجیح می دهند برندهای کشورهایی مانند فرانسه را انتخاب کنند. اگر لیستی از لوازم خانگی فرانسوی می خواهید تا انتهای این نوشته از ستاره همراه ما باشید.

برندهای مشهور لوازم خانگی فرانسوی

۱- برند تفال

تفأل (انگلیسی: Tefal) یک شرکت فرانسوی تولیدکننده ظروف آشپزی و لوازم کوچک متعلق به Groupe SEB (بزرگترین تولیدکننده ظروف آشپزی جهان) است.

برند تفال در سال ۱۹۵۰ توسط مارک گروگوایر در کشور فرانسه تأسیس شد، شاید برای شما نیز جالب باشد بدانید که این برند محبوب چگونه تأسیس‌شده است؟

درواقع مارک گروگوایر متوجه شد که همسرش به‌سختی قادر به جدا ساختن مواد غذایی چسبیده به قابلمه‌ها و ماهیتابه‌هاست، این موضوع باعث شد تا فکر تولید محصولات و لوازم‌خانگی در سر او ایجاد شود که کفه آن‌ها به‌صورت نچسب باشد تا دیگر این مشکلات برای خانم‌ها و آشپزها ایجاد نشود. تولید ظروف نچسب در صنعت بازار لوازم‌خانگی انقلاب بزرگی ایجاد کرد و روی آشپزی تأثیر بسیار زیادی گذاشت.

آزمایش‌های بسیار زیادی توسط مارک گروگوایر انجام شد تا در سال ۱۹۵۴ قادر به ساخت و تولید نخستین تابه نچسب شد. ازاین‌رو پس از سال‌ها تلاش در سال ۱۹۵۶ گروگوایر توانست نخستین کارخانه ظروف نچسب را راه‌اندازی نماید. این کارخانه با نام برند تجاری تفال و در حومه کشور پاریس ثبت شد و در سال نخست فعالیت خود حدود ۱۰۰نمونه از تابه‌های نچسب را تولید کرد.

پیشنهاد: در ستاره می توانید تاریخچه برند ورساچه، تاریخچه برند زارا و تاریخچه برند گوچی را نیز بخوانید.

۲- برند آزور

برند آزور یک شرکت فرانسوی است که در زمینه تولید لوازم خانگی برقی فعالیت می‌کند. این شرکت از سال ۱۹۹۰ شروع به فعالیت کرده و در طول سال‌ها در زمینه تولید و عرضه محصولات خانگی برقی به مشتریان خود تجربه و تخصص کسب کرده است. برند آزور محصولات متنوعی را که شامل لوازم آشپزخانه، لوازم خانگی الکترونیکی، لوازم تهویه و غیره می باشد، تولید می کند.

برند آزور در زمینه تولید محصولات خانگی برقی فعالیت می‌کند. محصولات آزور شامل یک طیف گسترده از لوازم خانگی برقی می‌شود که برای تسهیل و بهبود کارهای روزمره خانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. این محصولات شامل امکانات مختلفی می‌باشند که بر اساس نیازهای خانه و خانواده، می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • لوازم آشپزخانه: مانند یخچال، فر، اجاق گاز، ماشین ظرفشویی، فریزر، ماشین لباسشویی و…
  • لوازم خانگی الکترونیکی: مانند تلویزیون، رادیو، دستگاه‌های صوتی و تصویری، دستگاه‌های پخش موسیقی و…
  • لوازم تهویه: مانند تهویه مطبوع، گرمایش، بخاری، پنکه، تصفیه هوا و…
  • لوازم خانگی کوچک: مانند ماشین قهوه‌ساز، چرخ گوشت، مخلوط‌کن، قاشق‌های برقی و…

۳- برند پرشیا فرانس

برند پرشیا برای اولین بار در کشور فرانسه تاسیس و پایه گذاری شد. بعد از سال ها این شرکت مطابق با استانداردهای جهانی و تحت نظارت گروه پرشیا در کشورهای دیگر مانند ترکیه شروع به فعالیت کرد. این برند ابتدا به تولید لوازم برقی مانند آبمیوه گیری و چرخ گوشت مشغول بود اما بعد از شناخته شدن در میان مردم و افزایش روند فروشش، فعالیت خود را توسعه بخشید و محصولات دیگری را به کارنامه تولیدات خود اضافه کرد.

۴- برند لومینارک

لومینارک یکی از محبوب ترین برند های تولید کننده آرکوپال ها در جهان شناخته شده اند ، برند لومینارک در سال ۱۸۲۵در کشور فرانسه به طور حرفه ای فعالیت خود را آغاز کرده است و از آن زمان به بعد با تلاش و پشتکار فراوان به یکی از بهترین مارک ها در جهان تبدیل شده است که محبوبیت بسیار زیادی هم به دست آورده اند . در حقیقت کارخانه لومنیارک در شمال فرانسه در بین مرز دو کشور فرانسه و بلژیک قرار داد ، لومینارک انواع محصولاتی چون ظروف پذیرایی ، ظروف غذاخوری ، ظروف نوشیدنی و تزیینی را روانه بازار می کند .

تمام محصولات لومینارک از شفافیت و مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند و در کنار آن دارای رنگ و طرح های بسیار متنوعی هستند پس بدین ترتیب می توان بیان کرد که محصولات لومینارک از تنوع بسیار بالایی در طرح و رنگ برخوردار هستند . از همان ابتدای فعالیت همیشه هدف لومینارک بر این بوده است تا بهترین محصولات را همراه با بهترین خدمات به مشتریان خود ارائه دهد و همین موضوع را سرلوحه کار خود قرار داده است .

۵- برند Le Creuset

یک برند تولید ظروف آشپزی است که در سال ۱۹۲۵میلادی توسط دو صنعتگر بلژیکی به نام های Armand Desaegher و Octave Aubecq تاسیس شد.

این برند به عنوان برند معروف ظروف آشپزخانه رنگارنگ معرفی می‌شود. این برند علاوه بر سرویس پخت و پز، سایر لوازم آشپزخانه را نیز تولید می‌کند. Le Creuset ظروف چدنی خود را با استفاده از روش‌های معمولی ریخته گری تولید می‌کند. سپس با دولایه شیشه خالص لعاب داده، و بعد به بازار عرضه می‌کند. این روکش در دوطرف داخلی و خارجی ظرف انجام می‌شود. این مطلب می‌تواند یکی از دلایل عمر طولانی این برند باشد.

همچنین این برند اجاق گاز نیز تولید می کرده اما دلیل اصلی مشهوریت آنها تولید ظروف چدنی میناکاری است.

۶- برند Staub

یک برند دیگر که ظروف آشپزی تولید می‌کند این شرکت که در سال ۱۹۷۴ احداث شد از آن زمان به کیفیت و دوام خود وفا دار مانده. این شرکت توسط فرانسیس استاپ تاسیس شده است. با محصولاتی که برای ماندگاری طولانی طراحی شده و از چدن و لعاب ساخته شده اند.

این شرکت به‌عنوان پیشرو در صنعت ظروف آشپزخانه شده است.

۷- برند Lacanche

اگر شما هم طرف‌دار بازسازی آشپزخانه و طراحی آن هستید حتماً و بدون شک باید مدل‌های این برند فرانسوی را دیده باشید. این شرکت با ساخت اجاق‌گازهای ارزان و به‌صرفه مشهور شده است. این برند از قرن هجدهم احداث شده است و هرساله محصولات خود را به سراسر جهان ارسال می‌کند.

۸- برند La Cornue

این برند تولیدکننده طیف وسیعی از لوازم آشپزخانه لوکس است که از سال ۱۹۰۸تاسیس شده است. این برند توسط آلبردوپوی تاسیس شد، او با اشتیاق به صنعتگری و نوآوری این برند را خلق کرد و همچنان هم جزو برترین و لوکس ترین برند ها می باشد. این شرکت به دلیل طیف گستره ی رنگی که در محصولات خود استفاده می کند بسیار مشهور است و در مجلل ترین خانه ها و رستوران های شهر یافت می شود.

۹- برند کریستوفر

کریستوفر یک برند فرانسوی کالاهای لوکس خانگی است که از دهه ۱۸۳۰به تولید ظروف نقره و ظروف مرغوب مشغول بوده است، این شرکت توسط چارلز کریستوفر تاسیس شد و به دلیل طراحی های ظریف و صنایع دستی باکیفیت بالا مشهور شده است.

۱۰- برند Laguiole

یکی از نمادین‌ترین و محبوب‌ترین برندها در دنیای کارد و چنگال آشپزخانه است؛ اما با فرق اینکه تولیدات این شرکت بسیار گران‌قیمت است. این برند در سال ۱۸۲۹در دهکده کوچک فرانسوی تاسیس شد، این شرکت چاقو های بزرگ آشپزی و چنگال و قاشق های مخصوص رستوران های لوکس و هتل های لاکچری را تولید می کند. 

یادتون نره این مقاله رو به اشتراک بگذارید.
مطالب مرتبط

نظر خود را بنویسید