لیست لوازم التحریر کلاس اول ابتدایی |‌ ضروری ترین وسایل به همراه نکات تکمیلی

در ادامه لیستی از لوازم تحریر مورد نیاز برای پایه اول معرفی شده است که امیدواریم بتواند کمکی به والدین دانش آموز برای انتخاب لوازم التحریر باشد.

به زودی به روز اول مدرسه نزدیک می‌شویم. هیجان روز اول مهر برای همه مشخص است اما برای کلاس اولی‌ها جور دیگری است. برای اولین بار از کانون خانه و خانواده دور می‌شوند و پا به دنیای جدید مدرسه می‌گذارند. برای خیلی از والدین، به‌ویژه والدین کلاس اولی‌ها گاهی خرید لوازم مورد نیاز برای شروع مدرسه چالش‌برانگیز است. به این معنی که والدین دقیقا نمی‌دانند از کجا شروع کنند و چه لوازمی از اولویت بالایی برای خرید برخوردار است.

یکی از مواردی که می‌تواند تاثیر بسزایی در کنترل هیجان کودک داشته باشد وسایل کلاس اول به خصوص لوازم تحریر فانتزی و کیوت است. با سرگرم شدن به وسایل فانتزی کم کم به محیط مدرسه هم عادت می‌کنند. ما یک لیست لوازم تحریر کلاس اول را در اختیار شما قرار داده ایم تا یکی یکی تیک بزنید و خرید خود را تکمیل کنید. همچنین می‌توانید لیست لوازم التحریر برای پایه های تحصیلی مختلف را داشته باشید. با خرید لوازم تحریر باکیفیت و فانتزی و کیوت کودک شما حس بهتری از استفاده از لوازم تحریر خواهد داشت. وسایل کیوت و فانتزی که جنبه بازی هم داشته باشد کودک را به مدرسه و انجام تکالیف ترغیب می‌کند.

 

لیست لوازم التحریر کلاس اول ابتدایی
کیف مدرسه مناسب جثه کودک
جعبه مداد رنگی
مداد ساده
پاک کن
دفتر برای مشق و ریاضی
دفتر نقاشی
دفترچه یادداشت
کتاب‌های درسی
خط‌کش ساده، خط کش شابلون دار با اشکال هندسی
چسب مایع
تراش
مقوا برای کاردستی
جامدادی پارچه‌ای
لیوان پلاستیکی
ظروف مخصوص غذا
برچسب برای درج نام و نام خانوادگی دانش آموز بر روی وسایل
لباس ورزش و کفش ورزشی
روپوش برای کلاس‌های هنر و کاردستی
جعبه یا کیسه برای نگهداری لباس اضافی
کلربوک ۶۰ برگ سایز A4
قیچی کوچک، چسب مایع، چسب ماتیکی
مکعب چینه ۹۰ تایی و چوب خط برای درس ریاضی

در این مقاله سعی بر این بود که تمامی لوازم تحریر لازم برای شروع سال تحصیلی برای کلاس اولی‌ها را مرور کنیم. به یاد داشته باشید که موارد مطرح شده در این مقاله صرفا ضروری‌ترین گزینه‌ها را شامل شده است. با در نظر داشتن چند نکته ساده می‌توانید یک خرید ایده آل داشته باشید. قبل از هر چیز دقت کنید در هنگام خرید به سلیقه کودک توجه داشته باشید. زمانی که کودک با توجه به سلیقه خود خرید می‌کند استقلال شخصیتی پیدا می‌کند و بر روی شخصیت کودک تاثیر گذار خواهد بود.

همچنین در نظر داشته باشید جنس ارزان و بی کیفیت را به هیچ عنوان در لیست سبد خرید خود قرار ندهید.

کیف کلاس اول باید مناسب با وزن و قدرت جسمانی دانش آموز باشد ( کیف کلاس اول با دو بند دوشی و یک بند کمری برای حفظ سلامت ستون فقرات دانش آموز باشد.) بهتر است که از خرید کیف های چرخدار برای دانش آموزان کلاس اول خودداری شود.

در انتخاب دفتر حتما به وزن و مقاومت جلد دقت بفرمایید.

تمام وسایل شامل مداد رنگی، مداد، تراش، پاکن، خط کش و … برچسب نام و نام خانوادگی داشته باشند.

برچسب نام و نام خانوادگی حتما بر روی دفتر و کتاب قرار گیرد و بعد جلد چسبی بر روی آن زده شود.

یادتون نره این مقاله رو به اشتراک بگذارید.
مطالب مرتبط

نظر خود را بنویسید