بیوگرافی ناهید مسلمی و همسر و فرزندش؛ شرکت کننده مسابقه جوکر

در ادامه با بیوگرافی ناهید مسلمی بازیگر سینما و تلویزیون به همراه عکسهای خانوادگی با دخترش شیدا خلیق و فیلمشناسی ناهید مسلمی و بیوگرافی ناهید مسلمی و همسرش و حضور ناهید مسلمی در جوکر همراه ما باشید.

ناهید مسلمی، از چهره‌های ماندگار و شناخته شده‌ی بازیگران ایران است که سال‌هاست با بازی‌های درخشان خود، مخاطبان را به وجد آورده است. در ادامه به بررسی اجمالی از زندگی و فعالیت‌های هنری او می‌پردازیم.

بیوگرافی ناهید مسلمی 

ناهید مسلمی بازیگر پیشکسوتی است که در تاریخ ۲۵ آذر ماه سال ۱۳۳۴ در تهران متولد شد. با وجود اینکه پدرش دوست داشت او یک پزشک شود، مسیرش را در راه هنر و بازیگری ادامه داد. او که از پرورش‌یافتگان تئاتر است، برای نخستین بار در سال ۱۳۵۷ در نمایشِ دیکته و زاویه نوشتهٔ غلامحسین ساعدی به کارگردانیِ بهرام دهقان بازیگری را تجربه کرد.

او مدرک لیسانس زبان انگلیسی و تاریخ فرهنگ تطبیفی را در سال ۱۳۵۹ از دانشگاه دماوند دریافت کردمدّتی در کلاس‌های رکن‌الدین خسروی شرکت نمود و پس از آن در سال ۱۳۶۲ به مؤسسهٔ آناهیتا به مدیریتِ مصطفی اسکویی وارد شد.

ناهید مسلمی و نوید محمد زاده

ناهید مسلمی در مصاحبه‌ای در این زمینه می‌گوید: من در یک خانواده‌ای بزرگ شدم که پدرم خوشبختانه آدم روشنی بود و دخترهایش را محدود نمی‌کرد. حالا شاید نسبت به شناختی که به ما دو تا دخترش داشت بود. به خاطر همین من در همان ابتدای زندگی‌ام با ادبیات آشنا شدم.

خیلی دلم می‌خواست رشته علوم انسانی و ادبیات را انتخاب کنم ولی با طرز فکری که آن دوران پدر و مادرها داشتند می‌گفتند اگر ادبیات بخوانی فقط معلم می‌شوی. پدرم خیلی دوست داشت ما پزشک شویم به خاطر همین من رشته طبیعی خواندم ولی از همان کودکی کتاب‌های صمد بهرنگی و محمود دولت‌آبادی و نمایشنامه و رمانهایشان را می‌خواندم خیلی به شعر علاقه‌مند بودم و وقتی وارد دانشگاه شدم رشته‌ام زبان و ادبیات انگلیسی بود چرا که پدرم خیلی به زبان علاقه‌مند بود برای همین همراه با کارهای مدرسه زبان هم می‌خواندم در دانشکده موقعیتی پیش آمد که ما یک کار تئاتر بکنیم .

“دیکته و زاویه” غلامحسین ساعدی را کار کردیم کارگردان ما بهرام دهقان پسر جوانی بود؛ پسر اسقف اعظم کلیسای خاورمیانه که متاسفانه در زمان انقلاب او را ترور کردند. این اولین کار تئاتری من بود.

ناهید مسلمی

وی هم‌زمان با کلاس‌های تئاتر، چند سال با هلال احمر به عنوان مترجم همکاری کرد. او فعالیت حرفه‌ای‌اش را با گروه آناهیتا اسکوئی‌ها آغاز نمود و با بهزاد فراهانی برای اولین بار به صحنه رفت. مسلمی در رشته ادبیات زبان انگلیسی و تاریخ فرهنگ تطبیقی تحصیل کرده‌است و در جشنوارهٰ‌های مختلف مورد تقدیر قرار گرفته‌است.

ناهید مسلمی مادرِ شیدا خلیق بازیگر زن ایرانی است. وی در سال ۱۳۸۵ برای بازی در نمایش «ماه در آب» اثر «محمد یعقوبی» جایزه بهترین بازیگر زن را از جشن انجمن بازیگران خانه تئاتر دریافت نمود.

ناهید مسلمی و شیدا خلیق

در بهمن ۱۳۹۲ در سی و دومین جشنواره تئاتر فجر از ناهید مسلمی با اهداء تندیس جشنواره تقدیر شد.

همسر و فرزند ناهید مسلمی

نام عباس خلیق به عنوان شوهر ناهید مسلمی در بیوگرافی خانم بازیگر ثبت شده است و او در مصاحبه هایش درمورد ازدواج خود به این شکل توضیح داد که در سن ۳۷ سالگی ازدواج کرده و ۱ سال بعد صاحب دختری به نام شیدا خلیق شد که حالا او هم یک بازیگر است.

ناهید مسلمی و همسر و فرزندش

شیدا خلیق که اخیرا بدلیل ازدواج با کیوان ساکت اف مدتی وایرال شد، دختر ناهید مسلمی است. ازدواج شیدا خلیق با آقای بازیگر از یک سو و حضور ناهید مسلمی در جوکر از سوی دیگر، دلیلی شد برای جذاب شدن زندگی این مادر و دختر بازیگر برای مخاطبان.

ناهید مسلمی و شیدا خلیق

ناهید مسلمی و شرکت در جوکر

مسلمی که در اثار بسیاری از جمله فیلم های سینمایی زندان زنان، شنای پروانه ، سگ بند، یه حبه قند ، سریال های برابر با اصل، چک برگشتی ، هیئت مدیره، حلقه سبز و مجموعه های نمایش خانگی شهرزاد ۱-۲-۳، می خواهم زنده بمانم، سیاوش و یاغی حضور داشته است، با شرکت در برنامه جوکر خبرساز شد.

ناهید مسلمی در جوکر

او با حرکات بامزه و چهره‌ی جدی خود موجب خنده سایر شرکت کنندگان در جوکر شده است. لحظاتی مانند رپ خواندن و عزاداری در ختم ژاله صامت، از جمله ماندگارترین سکانس‌های حضور وی در جوکر بوده است.

یادتون نره این مقاله رو به اشتراک بگذارید.
مطالب مرتبط

نظر خود را بنویسید