فرق بور و بلوند چیست؟ بالاخره موهای بور و بلوند یکی هستند یا نه؟

با ما باشید تا بتوانیم بالاخره پاسخ این سؤال را به شما بگوییم که “فرق بور و بلوند چیست؟”

آیا تا به حال به دو واژه‌ی “بور” و “بلوند” اندیشیده‌اید؟ این دو نام که تقریبا در تمام محتواها به جای یک دیگر به کار می‌روند و معمولا یکی در پرانتز در ادامه‌ی دیگری می‌آید تفاوت زیادی با هم دارند! اما آیا می‌دانید دقیقا فرق بور و بلوند چیست؟ تا انتهای این مطلب با ما باشید تا علاوه بر معرفی موهای بور و بلوند، تفاوت این دو رنگ مو را نیز به شما بگوییم.

بیشتر بخوانید: رنگ موی مناسب شما کدام است؟

فرق بور و بلوند

فرق بور و بلوند

بور به چه رنگ مویی می‌گویند؟

موی قهوه‌ای که برای زنان کلمه “brunette” و برای مردان کلمه “brunet” به کار می‌رود، پس از موهای مشکی، رایج‌ترین رنگ موی انسان بوده و از رنگ قهوه‌ای روشن تا موهای قهوه‌ای تیره متفاوت است. مشخصه این رنگ مو، سطوح بالاتر رنگدانه تیره اوملانین و سطوح پایین‌تر رنگدانه کم رنگ فئوملانین است. مقدار کمی اوملانین قهوه‌ای بدون هیچ رنگدانه دیگری باعث ایجاد موهای زرد (بلوند) می‌شود. اغلب، موهای بلوند یا قرمز طبیعی به مرور زمان به رنگ قهوه‌ای تیره تبدیل می‌شوند. افرادی که موهای قهوه‌ای دارند تارهای مو با ضخامت متوسط ​​دارند. طیف رنگ‌های پوست مرتبط با موهای قهوه‌ای بسیار زیاد است و از کم‌رنگ‌ترین رنگ پوست تا رنگ زیتونی تیره را شامل می‌شود.

رنگ موهای قهوه‌ای به اشکال مختلف وجود دارد. رنگ موهای قهوه‌ای شکلاتی، قهوه‌ای خرمایی، قهوه‌ای کاپوچینویی، قهوه‌ای گردویی، و حتی قهوه‌ای شیر شکلاتی جز انواع ترند رنگ موهای قهوه‌ای هستند که ظاهری جذاب و خیره‌کننده به شما می‌بخشند. فراموش نکنید که رنگ پوست و چشم شما تاثیر زیادی روی زیباتر به نظر رسیدن رنگ موی شما دارد.

بیشتر بخوانید: هایلایت‌های جذاب برای موهای قهوه‌ای تیره | جذاب‌تر از همیشه باشید

رنگ موی بور

بلوند به چه رنگ مویی می‌گویند؟

در فرهنگ غربی، موهای بلوند (Blonde برای زنان و Blond برای مردان) از دیرباز با زیبایی و شادابی همراه بوده است. آفرودیت، الهه عشق و زیبایی یونان باستان، موهای بلوندی داشته است. موی بلوند، که به عنوان موهای روشن نیز شناخته می‌شود، یک رنگ موی انسان است که با سطوح پایین اوملانین، رنگدانه تیره مشخص می‌شود. رنگ بلوند می‌تواند از بلوند بسیار کم رنگ تا بلوند “توت فرنگی” مایل به قرمز یا بلوند طلایی مایل به قهوه‌ای متنوع باشد. از آنجایی که رنگ مو با افزایش سن تیره می‌شود، موهای بلوند طبیعی به طور قابل توجهی در بزرگسالی کمتر رایج است.

بلوندهای طبیعی پوست کاملا روشنی دارند و پوست آن‌ها نسبت به افراد با پوست تیره ظریف‌تر (ضخامت کمتر) است. پوست روشن در میان افرادی که خودشان یا اجدادشان در آب و هوای شمالی زندگی می‌کردند طبیعی است و نوعی سازگاری برای پوست آن‌ها برای ساخت ویتامین D است. این ویتامین برای سلامتی ضروری است و مردم در آب و هوای شمالی ممکن است به اندازه کافی این ویتامین را دریافت نکنند. افرادی که بلوند هستند نسبت به افرادی که موهای تیره دارند رنگدانه کمتری در موهای خود دارند.

رنگ موهای بلوند به اشکال مختلف وجود دارد. رنگ موهای غیرطبیعی بلوند آمبره، بلوند شربتی، بلوند کَره‌ای، بلوند کثیف، بلوند طلایی براق، بلوند باربی، بلوند یخی و بلوند صدفی جز انواع ترند رنگ موهای بلوند هستند که ظاهری جذاب و خیره‌کننده به شما می‌بخشند. فراموش نکنید که رنگ پوست شما تاثیر زیادی روی زیباتر به نظر رسیدن رنگ موی شما دارد. حتما باید به رنگ چشم خود نیز توجه کنید و بعد بهترین رنگ مناسب بلوند را برای موهای خود انتخاب کنید. 

بیشتر بخوانید: رنگ موی طلایی؛ ۱۱ فرمول برای ایجاد انواع تناژهای رنگ موی طلایی

رنگ موی بلوند

فرق بور و بلوند در نهایت چیست؟

رنگ موی بور همان رنگ موی برونته (Brunette) است که در زبان فارسی معادل همان موی قهوه‌ای است اما مصطلح شده است که در زبان فارسی به رنگ موی بلوند (Blonde)، رنگ موی بور هم می‌گویند. اما ریشه‌ی این واژه همان رنگ موی قهوه‌ای روشن است که با مژه و ابروی قهوه‌ای و پوست سفید همراه است.

شما چه رنگ مویی را می‌پسندید؟ بور یا بلوند؟

بیشتر بخوانید: ۲۵ مدل رنگ موی ترکیبی آبی و سفید ۱۴۰۲ | زیبایی دریا و ساحل را به موهای خود هدیه دهید

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در انتهای همین مطلب با ما و کاربران محترم سایت ستاره به اشتراک بگذارید.

یادتون نره این مقاله رو به اشتراک بگذارید.
مطالب مرتبط

نظر خود را بنویسید