ضرب المثل دیگی که برای من نجوشه سر سگ توش بجوشه

آیا می‌دانید معنی و مفهوم ضرب المثل دیگی که برای من نجوشه سر سگ توش بجوشه چیست؟

 

ضرب المثل بر اساس حروف الفبا

 

ضرب‌المثل یک عبارت کوتاه و صمیمی است که حقیقت یا یک نصیحت سنتی و قدیمی را بر اساس عقل سلیم یا تجربه بیان می‌کند. در واقع، عنصر زبانی که به بهترین نحو ارزش‌ها و باورهای یک جامعه را بیان می‌کند، ضرب‌المثل‌های آن است و هیچ‌چیزی به اندازه زبان، یک فرهنگ را تعریف نمی‌کند.

ضرب المثلی که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت را همه ما برای یکبار هم که شده شنیده‌ایم اما باید به طور دقیق بدانیم معنی آن چیست و در چه زمان‌هایی می توان از آن استفاده کرد.

معنی ضرب المثل دیگی که برای من نجوشه سر سگ توش بجوشه

مثل فوق به این معناست: زمانی‌که در کاری نفعی برای من در نظر گرفته نشده، هر حادثه‌ای که می‌خواهد، روی دهد، بدهد، باکی نیست!

این ضرب‌المثل، نمایانگر شخصیتی خودمحور و بی‌تفاوت است. فردی که از این ضرب‌المثل استفاده می‌کند، به دیگران به عنوان ابزاری برای رسیدن به اهداف خود نگاه می‌کند و حاضر است برای رسیدن به منافع شخصی‌اش، به دیگران آسیب برساند.

سگ حیوانی است نجس و در این ضرب المثل کنایه از هرچه ناپسندی و زشتی است که شخص به دیگران آرزو می کند.

یعنی برایم فرقی ندارد چه اتفاقی به دیگران می افتد وقتی که قرار نیست به من سودی برسد.

این ضرب المثل برای افراد بدخواه و منفت طلب یا بی تفاوت است.

این جمله، به طور خلاصه و مستقیم، ماهیت این ضرب‌المثل را بیان می‌کند. فردی که این جمله را بر زبان می‌آورد، به وضوح نشان می‌دهد که برای او تنها منافع شخصی مهم است و به دیگران و احساسات آن‌ها اهمیتی نمی‌دهد.

شما چه مفهومی را از این ضرب المثل برداشت می‌کنید؟ آیا زندگی کردن بدین راه روش کار صحیحی است؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در انتهای همین مطلب با ما به اشتراک گذارید.

یادتون نره این مقاله رو به اشتراک بگذارید.
مطالب مرتبط

نظر خود را بنویسید