۹ گیاه آپارتمانی بنفش رنگ که از قلمه‌ها رشد می‌کنند

این گیاهان آپارتمانی بنفش رنگ زیبا به راحتی از قلمه‌ها رشد می‌کنند و می‌توانید آن‌ها را در خاک یا فقط در آب پرورش دهید.

این گیاهان آپارتمانی خوشرنگ و خاص بنفش به خوبی از قلمه‌ها رشد کرده و به راحتی می‌توانید آن‌ها را تکثیر کنید و تعداد بیشتری از آن‌ها را در مجموعه گیاهان آپارتمانی خود داشته باشید. اگر به دنیای گیاهان رنگی علاقه‌مند هستید، گیاهان آپارتمانی نارنجی رنگ، گیاهان آپارتمانی با برگ‌های سبز و قرمز، گیاهان آپارتمانی با برگ‌های سفید و سبز و حتی گیاهان آپارتمانی تیره جز جذاب‌ترین انتخاب‌ها برای شما هستند. 

گیاهان آپارتمانی بنفش که از قلمه رشد می‌کنند

۱. قلب ارغوانی (Purple Heart)

نام گیاه شناسی: Tradescantia pallida

قلب ارغوانی یکی از ساده‌ترین گیاهانی است که در داخل یا خارج از خانه رشد می‌کند. این گیاه دنباله دار می‌تواند با جدا کردن ساقه سالم و قرار دادن آن در آب یا خاک دوباره رشد کند. پس از چند هفته ریشه‌ها شروع به رشد می‌کنند. هفته‌ای دو بار آبیاری برای گیاه قلب ارغوانی کافی است. به سطح خاک دقت کنید و اگر لایه‎‌ی روی خاک خشک شده بود، گیاه را آبیاری کنید. 

قلب ارغوانی

۲. بنفشه آفریقایی

نام گیاه شناسی: Saintpaulia

بنفشه آفریقایی یکی از بهترین گیاهان گل‌دار برای محیط‌های آپارتمانی است و برای رشد فقط به یک برگ سالم با دمبرگ از این گیاه نیاز دارید زیرا رشد این گیاه از برگ نیز امکان‌پذیر است.

بنفشه آفریقایی

۳. کولئوس (حسن یوسف)

نام گیاه شناسی: Plectranthus scutellarioides

وقتی صحبت از شاخ و برگ‌های رنگارنگ می شود، کولئوس بهترین است و می‌توانید آن را در داخل خانه نیز بکارید. برای رشد آن‌ها از ساقه، یک قلمه را در آب قرار دهید یا آن را در مخلوط اولیه بذر تکثیر کنید، که تکثیر آن‌ها را آسان می‌کند.

کولئوس (حسن یوسف)

۴. برگ بیدی (Wandering Dude)

نام گیاه شناسی: Tradescantia zebrina

اگر به دنبال راه‌هایی برای تکثیر برگ بیدی، این تاک سرپوشیده با رشد سریع هستید، برش ساقه بهترین روش است. به سادگی یک قلمه ساقه را با چند گره برگ بردارید و آن را در خاک یا آب مرطوب قرار دهید تا ریشه زایی را تشویق کنید.

گیاه برگ بیدی

۵. بگونیا رکس

نام گیاه شناسی: Begonia rex-cultorum

یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی بنفش رنگ که می توانید به راحتی با قطع ساقه آن را دوباره رشد دهید، بگونیا رکس است. یک قلمه برگ یا ساقه سالم بردارید و آن را در خاکی با رطوبت بالا بکارید.

بگونیا رکس

۶. گینورا سارمنتوزا (Purple Passion Plant)

نام گیاه شناسی: Gynura aurantiaca

برای تکثیر موفق این گیاه، به دنبال ساقه‌ای باشید که حداقل دو گره داشته باشد. حالا یک قسمت ۸ تا ۱۰ سانتی‌متری بردارید و آن را درست زیر گره برش دهید و آن را در یک محیط رشد با زهکشی خوب بکارید. به همین سادگی!

گینورا سارمنتوزا

۷. نازبو یا سپر پارسی (Persian Shield)

نام گیاه شناسی: Strobilanthes dyerianus

این زیبایی بنفش درخشان شایسته مجموعه‌ای پرپشت و انبوه از خود است و رشد آن از قلمه‌ها بهترین راه برای تکثیر آن در کمترین زمان است! توجه داشته باشید که هنگام تکثیر نیاز به رطوبت بالا دارد، بنابراین قلمه را با یک کیسه پلاستیکی یا یک گنبد رطوبتی بپوشانید و در نور غیر مستقیم قرار دهید!

نازبو یا سپر پارسی

۸. گیاه سیب زمینی شیرین (Purple Sweet Potato Vine)

نام گیاه شناسی: Ipomoea batatas

پس از برداشتن قلمه و کاشت آن در محیط کشت با زهکشی خوب، رشد ریشه تنها ۲ تا ۳ هفته طول خواهد کشید. برای بهترین رشد و رنگ گیاه، مطمئن شوید که گیاه حداقل ۳-۴ ساعت در معرض نور مستقیم خورشید قرار می گیرد.

گیاه سیب زمینی شیرین

۹. گل آئونیوم 

نام گیاه شناسی: Aeonium Zwartkop

برای این واریته آئونیوم، باید یک ساقه سالم با گل رز انتخاب کنید. اگرچه این گیاه نیاز به آب زیاد دارد و از نور مستقیم خورشید استقبال می‌کند، اما در زمان رشد، مطمئن شوید که نور روشن و غیرمستقیم زیادی برای انتشار دریافت کند.

گل آئونیوم

نکاتی برای تکثیر موفق گیاهان آپارتمانی

  • گیاهان خود را در جایی قرار دهید که آفتاب روشن اما غیرمستقیم زیادی دریافت کنند، زیرا نور مستقیم می‌تواند برگ‌ها را بسوزاند.
  • سعی کنید خاک را به طور یکنواخت و کمی مرطوب اما خیس نگه دارید. اگر گیاه را در آب تکثیر می‌کنید، هر چند روز یک بار آب آن را تعویض کنید تا اکسیژن مورد نیاز گیاه به خوبی تامین شود.
  • یک مخلوط متخلخل و با زهکشی خوب که کود از پیش اضافه شده نداشته باشد، بسیار برای تکثیر خاک ایده آل است.

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در انتهای همین مطلب با ما و کاربران محترم سایت ستاره به اشتراک بگذارید.

یادتون نره این مقاله رو به اشتراک بگذارید.
مطالب مرتبط

نظر خود را بنویسید