اصول تجهیز کافی شاپ و رستوران

اگر قصد راه‌اندازی یک کافه یا رستوران شیک و مشتری پسند را در شهر خود دارید، باید بعد از گرفتن مکان به فکر خرید تجهیزات کافی شاپ و رستوران باشید. یک روش راحت و سریع برای خرید این تجهیزات، خرید آنلاین است. در این روش به راحتی می توانید مدل های مختلف تجهیزات رستوران و کافی شاپ را مشاهده کنید و پس از مقایسه مدل ها و قیمت آن ها به صورت اینترنتی میز و صندلی و سایر وسایل مورد نیاز خود را خریداری نمایید.

اصول تجهیز کافی شاپ و رستوران

پیش از خرید تجهیزات کافی شاپ و رستوران لازم است نکاتی درباره نحوه تجهیز کافی شاپ یا تجهیز رستوران ‌‌ خود بدانید. با استفاده از نکاتی که در ادامه بیان خواهیم کرد می‌توانید چک لیست تجهیزات فضای باز و تجهیزات رستوران و کافی شاپ را طبق نیاز و سلیقه خود تهیه کنید. در این مطلب درباره اصول تجهیز کافی شاپ و رستوران صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

تجهیزات رستوران و کافی شاپ را از چه جاهایی می توانیم تهیه کنیم؟

مراکز و فروشگاه های زیادی در سراسر کشور تجهیزات رستوران و کافی شاپ را ارائه می دهند. قبل از خرید این تجهیزات ابتدا باید یک چک لیست از تجهیزاتی که نیاز دارید، تهیه نمایید. برای این کار می توانید از سرآشپز و مدیر کافه یا رستوران خود کمک بگیرید. به طور کلی بر اساس اصول تجهیز کافی شاپ و رستوران برای راه اندازی کافه یا رستوران به اسباب و وسایل زیر نیاز دارید:

  • میز و صندلی رستوران
  • ظروف پذیرایی
  • وسایل پخت و پز
  • ملزومات اداری بخش پذیرش
  • اسباب و وسایل بخش مدیریت

تجهیزات رستوران و کافی شاپ را می‌توانید از فروشگاه ‌های اینترنتی یا مراکز خرید موجود در بازار خریداری کنید. فروشگاه اینترنتی آلپر یکی از فروشگاه های آنلاین معتبر است که تجهیزات فضای باز و تجهیزات رستوران و کافی شاپ را با تنوع زیاد و کیفیت بالا به شما مشتریان عزیز در سراسر کشور ارائه می دهد. هنگامی که قصد خرید تجهیزات کافی شاپ و رستوران را دارید، باید دقیقا مشخص کنید که به چه تجهیزاتی در کافه یا رستوران خود نیاز دارید. همینطور، هزینه ای که قرار است برای این کار در نظر بگیرید را محاسبه کنید و کیفیت و گارانتی کالاها را به دقت بررسی نمایید.

هنگام خرید تجهیزات کافی شاپ و رستوران باید به چه مواردی توجه داشته باشیم؟

در زیر مهم ترین نکاتی که هنگام خرید تجهیزات کافی شاپ و رستوران باید در نظر بگیرید، آورده شده است:

۱. فضایی که قرار است رستوران در آن راه اندازی شود را مشخص کنید.

اولین چیزی که لازم است قبل از خرید انواع صندلی کافی شاپ و رستوران و سایر تجهیزات مورد نیاز در نظر داشته باشید این است که باید ببینید به چه فضایی برای رستوران یا کافه خود نیاز دارید؟ قرار است چیدمان شما به صورت باز باشد یا بسته؟ چه نوع غذا یا نوشیدنی قرار است در کافه یا رستوران شما آماده شود؟

۲. اندازه فضای رستوران یا کافه خود را تعیین کنید.

کافه یا رستوران شما باید بتواند کلیه تجهیزات، میز و صندلی و مبلمان را در خود جای دهد. همینطور باید فضای کافی بین تجهیزات مختلف در کافه وجود داشته باشد. ابعاد تجهیزات مختلف از جمله میز و صندلی ها را طوری انتخاب کنید که به راحتی از درب رستوران شما رد شوند.

۳. حتما از یک برند معتبر تجهیزات رستوران و کافی شاپ خود را خریداری کنید.

بر اساس اصول تجهیز کافی شاپ و رستوران، در زمان خرید انواع صندلی کافی شاپ و رستوران و سایر تجهیزات تنها به قیمت آن ها فکر نکنید. بلکه کارکرد خوب و میزان دوام و ماندگاری آن ها نیز بسیار مهم است. در صورتی که تجهیزات رستوران و کافی شاپ خود را از یکی از برندهای معتبر تهیه کنید علاوه بر دریافت خدمات عالی، محصولاتی با کیفیت که دارای گارانتی بالا می باشند را خریداری خواهید کرد. 

خرید انواع صندلی کافی شاپ و رستوران

یکی از مهم ترین تجهیزات رستوران ها صندلی های آن است. به این دلیل که مشتریان مختلف با شرایط سنی و فرهنگی متفاوت قرار است بر روی این صندلی ها بنشینند و دقایق خوبی را در رستوران شما سپری نمایند. در صورتی که کیفیت صندلی های رستوران شما مناسب نباشد و مشتریان احساس راحتی نکنند، باعث می شود تا تعدادی از مشتریان خود را از دست بدهید. بنابراین، خرید صندلی کافی شاپی بسیار مهم است.

در صورتی که قصد بالا بردن رتبه و کیفیت رستوران یا کافی شاپ تان را دارید، پیشنهاد می شود صندلی رستورانی خود را حتما از برند های معتبر بخرید.

خرید انواع صندلی کافی شاپ و رستوران از فروشگاه های معتبر

به عنوان آخرین نکته توصیه می شود خرید انواع صندلی کافی شاپ و رستوران را از فروشگاه های معتبر که برندهای معتبر صندلی رستورانی را به مشتریان خود عرضه می کنند، خریداری نمایید که دارای گارانتی و خدمات پس از فروش می باشند.

قیمت صندلی رستورانی

به طور کلی، صندلی های رستورانی به چند دسته تقسیم می شوند که با توجه به موادی که در ساخت آن ها به کار رفته و نوع کاربری دارای قیمت های مختلفی می باشند. صندلی های رستورانی پلاستیکی نسبت به سایر صندلی های رستورانی دارای قیمت کمتری هستند.

در صورتی که نمی خواهید برای خرید تجهیزات رستوران و کافی شاپ هزینه زیادی بکنید، پیشنهاد می کنیم صندلی های فلزی یا پلاستیکی را خریداری نمایید‌.

چیدمان مناسب برای رستوران

هنگام خرید انواع صندلی کافی شاپ و رستوران باید به چند فاکتور مهم توجه داشته باشید تا بتوانید مبلمان و میز و صندلی شیک و مشتری پسند برای رستوران خود تهیه نمایید. بر اساس اصول تجهیز کافی شاپ و رستوران باید میزان فضایی که برای صندلی و مبلمان رستوران قرار است در نظر بگیرید را تعیین کنید. اگر می خواهید بدانید رستوران شما ظرفیت چند نفر را دارد، باید بدانید معمولا میزهای غذاخوری رستورانی مساحت یک تا ۲ متر و عرض ۵۸۰ میلی‌متر دارند.

صاحبان رستوران ‌های شلوغی که مشتریان زیادی دارند، معمولا میزهای کوچک مربع شکل را برای رستوران خود خریداری می نمایند. اگر از میزهای کوچک برای رستوران یا کافه خود استفاده کنید و آن ها را با زاویه ۴۵ درجه بچینید، می توانید صندلی های بیشتری اطراف میزها قرار دهید.

فضای لازم برای صندلی‌ های رستوران چه میزان است؟

حداقل فاصله ای که باید بین صندلی و میز در کافه یا رستوران باشد، حداقل ۴۵۰ میلی ‌متر است تا کارکنان رستوران با مشتریان برخورد نکنند. برای محاسبه میزان فضای مورد نیاز باید فضای پشت صندلی ‌ها نیز محاسبه شود.

صندلی های رستوران بهتر است از چه جنسی باشند؟

بر اساس اصول تجهیز کافی شاپ و رستوران، معمولا از چوب و پوشش دوختی به عنوان یک ترکیب شیک و زیبا برای صندلی های رستورانی استفاده می شود. به این دلیل که صندلی ‌های تشک‌ دار که به پوشش دوختی مجهزند، سر و صدای کمی در رستوران ایجاد می کنند و شیک تر و مشتری پسندتر نیز می باشند طرفداران بسیار زیادی دارند.

در صورتی که از کفپوش چوبی برای کف رستوران خود استفاده کرده اید، پیشنهاد می کنیم از صندلی های رستورانی که پایه های آن ها دارای پد‌های نرم هستند استفاده کنید تا سر و صدا هنگام جابجایی صندلی ها کاهش یابد. همانطور که اشاره شد، راحت بودن صندلی های رستورانی نیز یکی از مهم ترین فاکتورها هنگام خرید صندلی رستورانی می باشد.

یادتون نره این مقاله رو به اشتراک بگذارید.
مطالب مرتبط

نظر خود را بنویسید