سرورهای نسل یازدهم hp؛ افزایش کارایی و کاهش هزینه‌ها

با ارتقا به سرورهای اچ پی نسل یازدهم، شاهد جهشی در دنیای پردازش باشید. این سرورها با کاهش چشمگیر هزینه‌ها و ارتقای چشمگیر عملکرد، به شما کمک می‌کنند تا به اهداف خود سریع‌تر و کارآمدتر دست پیدا کنید.

سرورهای نسل یازدهم hp

سرورهای HP Gen11 آخرین نسل سرورهای ProLiant HPE در سال ۲۰۲۲ عرضه شدند. این سرورها با هدف ارائه عملکرد، مقیاس‌پذیری و امنیت بالا برای طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها، از جمله میزبانی بانک‌های اطلاعاتی، تجزیه و تحلیل داده، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین طراحی شده‌اند.

برخی از ویژگی‌های منحصر به فرد سرورهای HP Gen11 عبارتند از:

  • پشتیبانی از پردازنده‌های Intel Xeon Scalable نسل چهارم و پنجم
  • پشتیبانی از حافظه DDR5
  • پشتیبانی از اینترفیس‌های PCIe Gen5
  • پشتیبانی از ویژگی‌های امنیتی از جمله HPE Silicon Root of Trust و HPE Trusted Supply Chain

فرآیند طراحی سرورهای HP Gen11 همانند نسل ۱۰ است و همانند گذشته، محبوب‌ترین سرورهای این نسل سرور dl380 g11 و dl360 gen11 هستند که با قابلیت پشتیبانی از دو پردازنده مرکزی و ۸ ترابایت حافظه اصلی به‌راحتی به نیازهای کسب‌وکارها پاسخ می‌دهند. برای آشنایی بیشتر با قابلیت‌های کاربردی این نسل از سروهای اچ پی تا پایان مقاله همراه ما باشید.

مزایای کلیدی سرورهای نسل یازدهم HP

سرورهای نسل یازدهم HP نسبت به نسل‌های قبلی خود، پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌اند و مزایای مختلفی در اختیار سازمان‌ها قرار داده‌اند. برخی از مهم‌ترین مزایایی که می‌توانیم به آنها اشاره کنیم در ادامه بیان شده‌اند:

  • دستیابی به عملکرد بالا

به لطف پشتیبانی از پردازنده‌های قدرتمندتر Intel Xeon Scalable نسل چهارم و پنجم، دستیابی به عملکرد بالا را شاهد هستیم. پردازنده‌هایی که هسته‌ها و رشته‌های بیشتری در مقایسه با نسل سوم ارائه می‌دهند و در نتیجه عملکرد برنامه‌ها را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهند.

  • پشتیبانی از حافظه‌های با سرعت بالا

این سرورها از حافظه DDR5 با فرکانس‌های ۴۸۰۰، ۵۶۰۰ و البته در آینده ۶۴۰۰ مگاهرتز پشتیبانی می‌کنند که سرعت و پهنای باند را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد و برای برنامه‌های کاربردی حافظه‌محور مانند پایگاه‌های داده و همچنین تجزیه و تحلیل داده‌ها، ایده‌آل است.

  • پشتیبانی از پهنای باند دو برابری

یکی از مشکلاتی که سرورهای نسل دهم با آن روبرو بودند، پهنای باند کم عملیات I/O بود که در برخی موارد باعث بروز مشکل گلوگاه شده بود. به همین دلیل اچ پی سرورهای نسل یازده PCIe Gen5 را ارائه کردند که پهنای باند دو برابر بیشتر از PCIe Gen4 ارائه می‌دهند و به کارشناسان شبکه اجازه می‌دهند از پهنای باند کارت‌های شبکه و گرافیک به بهترین شکل استفاده کنند.

  • طراحی ماژولار

اچ پی در طراحی این سرورها طراحی ماژولار را مورد توجه قرار داده تا فرآیند ارتقا به سادگی امکان‌پذیر باشد و سازمان‌ها بتوانند متناسب با نیازهای کاری اقدام به افزایش حافظه، فضای ذخیره‌سازی و سایر منابع کنند. همچنین، برخی از مدل‌ها توانایی پشتیبانی از دو یا چهار پردازنده را دارند که قدرت پردازشی بالایی برای انجام کارها ارائه می‌دهند.

  • پشتیبانی از ویژگی‌های امنیتی یکپارچه

سرورهای HPE Gen11 با طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های امنیتی یکپارچه ارائه می‌شود که به محافظت از داده‌های سازمانی در برابر دسترسی غیرمجاز و تهدیدات سایبری کمک می‌کند. به طور مثال، Silicon Root of Trust یک تراشه امنیتی اختصاصی است که در سرور تعبیه شده و به تایید هویت امن، رمزگذاری داده‌ها و محافظت از سیستم در برابر حملاتی می‌پردازد که firmware را نشانه رفته‌اند.

  • دارای ماژول iLO6

در نهایت ماژول دوست‌داشتنی iLO 6 یک کنسول مدیریت یکپارچه است که اجازه می‌دهد سرورهای خود را از راه دور و به صورت بصری مدیریت کنید.

  • استفاده از هوش مصنوعی برای خودکار سازی مدیریت

HPE Gen11 از فناوری هوش مصنوعی برای خودکارسازی وظایف مدیریتی مانند به‌روزرسانی سیستم عامل و عیب‌یابی استفاده می‌کند که صرفه‌جویی وقت و کاهش خطاها را به همراه دارد.

سرورهای این نسل، هزینه کل مالکیت (TCO) را با ارائه کارایی بالاتر، مصرف انرژی کمتر و قابلیت اطمینان بیشتر، به شکل قابل توجهی کاهش می‌دهند.

مزایای کلیدی سرورهای hp g11

موارد استفاده سرورهای نسل یازدهم HP

سرورهای نسل یازدهمHP برای رسیدگی به طیف گسترده‌ای از بارهای کاری قابل استفاده هستند. این بارهای کاری به شرح زیر هستند:

  1. پایگاه‌های داده: Gen11 به لطف پردازنده‌های قدرتمند، حافظه سریع و ذخیره‌سازی پرسرعت، برای رسیدگی به تراکنش‌های پایگاه داده‌هایی مثل OLAP و NoSQL ایده‌آل است.
  2. تجزیه و تحلیل: این سرورها برای رسیدگی به درخواست‌های برنامه‌های تجزیه و تحلیل کلان داده‌ها مثل یادگیری ماشین و هوش مصنوعی که به عملکرد و مقیاس‌پذیری بالا نیاز دارند، ایده‌آل هستند. همچنین، به لطف پردازنده‌های پر قدرت و PCIe Gen5 گزینه عالی برای شبیه‌سازی و مدل‌سازی‌های پیشرفته علمی هستند.
  3. مجازی‌سازی: Gen11 با قابلیت اطمینان و عملکرد بالا به سازمان‌ها اجازه می‌دهد راه‌حل‌های مجازی مثل VDI و هایپروایزرها را به سادگی نصب کنند.
  4. میزبانی راه‌حل‌های ابری: این سرورها به سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا محیط‌های ابری خصوصی و ترکیبی را با رویکرد مقیاس‌پذیری و امنیت بالا پیاده‌سازی کنند.
  5. تجارت الکترونیک: شرکت‌هایی که حوزه فعالیت آن‌ها در ارتباط با تجارت الکترونیک و خرده‌فرشی است با هدف دستیابی به قابلیت اطمینان و عملکرد بالا و رسیدگی به ترافیک سنگین به سراغ سرورهای نسل یازدهم می‌روند.
  6. کارهای اداری: یکی از کاربردهای خوب سرورهای این نسل مثل ML350 GEN11 پیاده‌سازی فایل سرور است که امکان ذخیره‌سازی مقیاس‌پذیر و قابلیت مدیریت آسان، ذخیره‌سازی متمرکز فایل و اشتراک‌گذاری را ارائه می‌کند.

مخاطبان هدف سرورهای نسل یازدهم HP

سرورهای نسل یازدهم HP به دلیل گسترش‌پذیری بالا، طیف گسترده‌ای از مخاطبان را هدف قرار می‌دهند که از آن جمله به موارد زیر باید اشاره کرد:

مشاغل کوچک و متوسط (SMB): Gen11 با طیف گسترده‌ای از مدل‌ها و قیمت‌ها، راه‌حلی مقرون به صرفه و انعطاف‌پذیر برای SMBهایی که به دنبال یک راه‌حل زیرساختی سرور قدرتمند و قابل اعتماد هستند، ارائه می‌دهد. این سرورها برای برنامه‌های کاربردی رایج SMB مانند فایل سرور، ایمیل، پایگاه‌های داده و مجازی‌سازی ایده‌آل هستند.

سازمان‌های بزرگ: به لطف عملکرد، مقیاس‌پذیری و امنیت بالا، برای سازمان‌های بزرگی که به دنبال یک راه‌حل زیرساختی قدرتمندبرای برنامه‌های کاربردی حیاتی خود هستند، ایده‌آل است. این سرورها برای برنامه‌های کاربردی چالش ‌برانگیز مانند تجزیه و تحلیل، HPC، ابر و تجارت الکترونیک ایده‌آل هستند.

مخاطبان هدف سرورهای نسل یازدهم اچ_پی

ارائه‌دهندگان خدمات میزبانی: قابلیت اطمینان، عملکرد و کارایی بالا را در اختیار ارائه‌دهندگان خدمات میزبانی قرار می‌دهند که به دنبال ارائه خدمات میزبانی قابل اعتماد و مقرون به صرفه به مشتریان خود هستند. بنابراین، برای طیف گسترده‌ای از برنامه‌های میزبانی، از جمله وب هاستینگ، میزبانی پایگاه داده و میزبانی برنامه کاربردی ایده‌آل هستند.

موسسات آموزشی: یکی دیگر از مخاطبان اصلی این سرورها موسسات آموزشی هستند که به دنبال یک زیرساخت برای کلاس‌های درست هستند. به بیان دقیق‌تر، این سرورها ظرفیت موردنیاز شرکت‌ها در ارتباط با کارهایی مثل LMS، آموزش الکترونیکی و … را ارائه می‌دهند. به طور مثال، مدل‌های ML به دلیل مقرون به صرفه بودن انتخابی خوب در این زمینه به شمار می‌روند.

سازمان‌های دولتی: سرورهای نسل یازدهم با ارائه ویژگی‌های امنیتی و انطباق‌پذیری بالا به سازمان‌های دولتی اجازه می‌دهند یک زیرساخت پایدار و مطمئن را پیاده‌سازی کنند و مطمئن باشند که اطلاعات حساس شهروندان مثل سوابق پرداخت مالیات و پرونده‌های بهداشتی در امنیت کامل قرار دارند.

سازمان‌ها به دلیل یکسری ویژگی‌های کلیدی ارائه شده توسط سرورهای HP نسل یازدهم به سراغ آن‌ها می‌روند. اولین مورد عملکرد بالا است. سرورهای HP Gen11 توانایی پشتیبانی از جدیدترین پردازنده‌ها، حافظه‌ها و رسانه‌های ذخیره‌سازی را دارند که عملکرد برنامه‌های کاربردی را به شکل قابل توجهی افزایش می‌دهند. اگر به دنبال سروری جدید هستید که بتواند به بارهای کاری حجیم پاسخ و مصرف انرژی را کاهش دهد، سرورهای HP نسل یازدهم گزینه‌ای عالی هستند.

یادتون نره این مقاله رو به اشتراک بگذارید.
مطالب مرتبط

نظر خود را بنویسید