متن دعای مادر برای موفقیت فرزند | دعاهای مادرانه که معجزه می‌کند

در این پست از ستاره بهترین دعای مادر برای موفقیت فرزند، قبولی در امتحانات و کنکور و دعای برای تقویت حافظه و موفقیت فرزندان گردآوری شد.

یکی از مهم ترین آرزوهای پدرومادرها این است که فرزندانشان در زندگی و درس و کار موفق باشند و بتوانند تمام امتحانات زندگی شان را به خوبی و با پیروزی پشت سر بگذارند.

در ادامه ما دعاهای زیادی را برای موفقیت، قبولی در امتحانات و درسخوان شدن فرزندان در اختیار شما قرار می‌دهیم. 

این دعاهای سریع الاجابه می‌تواند موثر واقع شده و والدین را به خواسته مطلوب برساند. در ادامه برخی از این ادعیه ارائه شده است.

دعا برای فرزندان در قرآن

دعاهایی زیادی در مورد هدایت و عاقبت بخیری فرزندان وجود دارد، اما می‌توان از ادعیه قرآنی در این مورد استفاده کرد که در این‌جا به چند نمونه اشاره می‌شود:

«رَبَّنا هَبْ لَنا مِنْ أَزْواجِنا وَ ذُرِّیَّاتِنا قُرَّةَ أَعْیُنٍ وَ اجْعَلْنا لِلْمُتَّقینَ إِماما»؛
پروردگارا! همسران و فرزندانمان مایه روشنى چشم ما قرار ده، و ما را براى پرهیزگاران پیشوا گردان.

«رَبِّ هَبْ لی‏ مِنْ لَدُنْکَ ذُرِّیَّةً طَیِّبَةً إِنَّکَ سَمیعُ الدُّعاء»؛
خداوندا از طرف خود، فرزند پاکیزه‌‏اى به من عطا فرما که تو درخواست را مى‌‏شنوى.

«رَبِّ اجْعَلْنی‏ مُقیمَ الصَّلاةِ وَ مِنْ ذُرِّیَّتی‏ رَبَّنا وَ تَقَبَّلْ دُعاء»؛
اى پروردگار من، مرا و فرزندان مرا برپاى‌‏‌دارندگان نماز گردان. اى پروردگار ما، دعاى مرا بپذیر.

«رَبِّ أَوْزِعْنی‏ أَنْ أَشْکُرَ نِعْمَتَکَ الَّتی‏ أَنْعَمْتَ عَلَیَّ وَ عَلى‏ والِدَیَّ وَ أَنْ أَعْمَلَ صالِحاً تَرْضاهُ وَ أَصْلِحْ لی‏ فی‏ ذُرِّیَّتی‏ إِنِّی تُبْتُ إِلَیْکَ وَ إِنِّی مِنَ الْمُسْلِمین»؛
اى پروردگار من، به من بیاموز تا شکر نعمتى که بر من و بر پدر و مادرم ارزانى داشته‌‏اى به جاى آرم. کارى شایسته کنم که تو از آن خشنود شوى و فرزندانم را براى من صالح گردان. من به تو بازگشتم و از تسلیم ‏شدگانم.

«رَبَّنا وَ اجْعَلْنا مُسْلِمَیْنِ لَکَ وَ مِنْ ذُرِّیَّتِنا أُمَّةً مُسْلِمَةً لَکَ وَ أَرِنا مَناسِکَنا وَ تُبْ عَلَیْنا إِنَّکَ أَنْتَ التَّوَّابُ الرَّحیم»؛
پروردگارا، ما را تسلیم (فرمان) خود قرار ده، و از فرزندان ما نیز امتى تسلیم خود (پدید آر) و اعمال عبادى ما را (از حج و قربانى‌‏ها و جاهاى قربانى) به ما نشان ده و بر ما عطف توجه کن، که تویى که بسیار عطوف و توبه‌‏پذیر و مهربانى.

 

دعای مادر برای موفقیت فرزند در امتحان

این دعاها را برای موفقیت فرزندان تان در امتحانات بخوانید. 

نکته: دعا برای قبولی در کنکور به معنای معجزه برای کسی که تلاش نکرده است، نیست. بلکه به این معناست که فرد پس از تلاش و مطالعه از خداوند بخواهد که معلومات او را حفظ کرده و به او آرامش ذهنی عطا کند که این دانسته‌ها را در زمان کنکور به خاطر آورد. در این پست از آلامتو بهترین و سریع الاجابه ترین دعا برای قبولی فرزند در کنکور را ارائه می‌نماییم.

هر روز با خلوص نیت و توجه قلبی آیت الکرسی را قبل و بعد از نماز صبح ۱۰ بار بخوانید و بعد از آن ذکر مجرب و شریف زیر را ۱۰۰ بار به نیت نزدیکی به خدا و موفقیت فرزندتان در امتحان تکرار کنید.

[لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ یَا رَبَّ کُلِّ شَیْ ءٍ وَ وَارِثَهُ]

در ادامه بعد از خواندن نمازهای یومیه دعای زیر را بخوانید:

سبْحانَ مَنْ لا یَعْتَدی عَلی اَهْلِ مَمْلَکَتِهِ سُبْحانَ مَنْ لا یُاخِذُ اَهْلَ الاَرْضِ بِألْوانِ الْعَذابِ سُبْحانَ الرَّئُوفُ الرَّحیم اَللّهُمَّ اجْعَلْ لی فی قَلْبی نُوراً وَ بَصَراً وَ فَهْماً وَ عِلْماً اِنَّکَ عَلی کُلِ شَیءٍ قَدیر

دعای مادر برای موفقیت فرزند در کنکور

یکی از مجرب ترین دعا برای موفقیت فرزند در کنکور خواندن دعای زیر است که در روز امتحان و پیش از خروج از منزل باید خوانده شود.

قبل از رفتن به جلسه کنکور پنج بار صلوات بفرستید.

۷ بار آیه الکرسی را قرائت کنید.

۷ بار ذکر ” بسم الله لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم” را تکرار کنید.

ذکر زیر را به خاطر بسپارید و پیوسته تا قبل از حضور در جلسه کنکور و شروع آزمون آن را تکرار کنید:

یا صَمَد انتَ ثِقَتی و رَجایی یا صمد عَلیکَ تَوَکَلتُ یا الله یا الله یا الله .

در ادامه دعای دیگر که برای موفقیت در کنکور بسیار مجرب است را به شما معرفی می کنیم، در واقع این دعا شامل اسامی شریف و مبارکی است که به آسان شدن امور از جمله موفقیت فرزند در کنکور کمک می‌کند.

در این دعا پنج اسم مبارک “ اَلْمُصَوِّرُ اَلْمُبْدِئُ‏ اَلْمُعِیدُ اَلْمُحْیُ اَلْمُمِیتُ “ وجود دارد که اگر ۴۰ روز و هر روز ۱۷۴۰ بار آنها را تکرار کنید،فرزندتان مجهز به علم شده و به او فهم و درک عطا می شود به طوریکه هیچ چیز حتی کنکور برای او سخت نباشد.

از جمله دعاهایی که برای رفع فراموشی و بهبود حفاظه وجود دارد، دعایی است از امام صادق (ع) که برای اثر گذاری آن باید دست را به پیشانی گذاشته و این دعا را بخوانید:

“صَلَّی اللّهُ عَلی مُحَمَّد وَ الِهِ الّلهُمَّ اِنّی اَسْئَلُکَ یا مُذَکِّرَ الْخَیْرِ وَ فاعِلَهُ وَ الامِرَ بِهِ ذَکِّرْنی ما اَنْسانیه”

 

متن دعای سریع الاجابه مادر برای موفقیت و قبولی فرزند

برای موفقیت فرزند روزی ۱۰ بار ذکر زیر را تکرار نمایید:

“فَفَهَّمْناها سُلیمْانَ وَ کُلاَّ آتیْنا فَهْماً وَ عِلْماً وَ سَخَّرْنا مَعَ داوُدَ الْجِبالَ مَعَ داوُدَ الْجِبالَ یَسْبَحْنَ وَ الطَّیْرَ وَ آلِهِ اَکْرِمْنی بِالْفَهْمِ وَ الْحْفِظِ وَ الْخَیْرّ یا قاضِیَ الْحاجاتِ وَ صلَّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ اَجْمَعینَ”

یکی دیگر از دعای مجرب و سریع الاجابه که در کتب ادعیه به منظور افزایش حافظه و موفقیت از مرحوم شیخ بهایی در کتاب تهذیب نقل شده است دعای زیر است:

“الَلِّهُمَ ارْزُقْنی فَهْمَ النَّبِییّنَ وَ حِفْظَ الْمُرْسَلینَ وَ اِلْهامَ الْمَلائِکهَ الْمُقَرّبینَ آمینَ یا رَبَّ الْعالَمینَ”.

دعای مادر برای تقویت حافظه فرزند

دعای مادر برای تقویت حافظه فرزند

موفقیت در آزمون و یا گرفتن نمره مطلوب نیازمند حافظه خوب است،از این رو برای تقویت حافظه و موفقیت فرزند در آزمون می توانید آیه ۲۸۵ سوره بقره را با زعفران روی ظرفی تمیز بنویسید و با آب آن را بشویید. هر صبح قبل از اینکه چیزی بخورد مقداری از این آب را بنوشد تا با لطف خداوند حافظه او تقویت می شود.

“آمَنَ الرَّسُولُ بِمَا أُنزِلَ إِلَیْهِ مِن رَّبِّهِ وَالْمُؤْمِنُونَ کُلٌّ آمَنَ بِاللّهِ وَمَلآئِکَتِهِ وَکُتُبِهِ وَرُسُلِهِ لاَ نُفَرِّقُ بَیْنَ أَحَدٍ مِّن رُّسُلِهِ وَقَالُواْ سَمِعْنَا وَأَطَعْنَا غُفْرَانَکَ رَبَّنَا وَإِلَیْکَ الْمَصِیرُ”

دعا برای تقویت حافظه و موفقیت

روزی ۱۰ مرتبه ذکر زیر را تکرار کنید:

“فَفَهَّمْناها سُلیمْانَ وَ کُلاَّ آتیْنا فَهْماً وَ عِلْماً وَ سَخَّرْنا مَعَ داوُدَ الْجِبالَ مَعَ داوُدَ الْجِبالَ یَسْبَحْنَ وَ الطَّیْرَ وَ آلِهِ اَکْرِمْنی بِالْفَهْمِ وَ الْحْفِظِ وَ الْخَیْرّ یا قاضِیَ الْحاجاتِ وَ صلَّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ اَجْمَعینَ”

پس از هر نماز واجب روزانه این دعای مجرب برای بهبود حافظه را بخوانید:

” سُبْحانَ مَنْ لا یَعْتَدی عَلی اَهْلِ مَمْلَکَتِهِ سُبْحانَ مَنْ لا یُاخِذُ اَهْلَ الاَرْضِ بِألْوانِ الْعَذابِ سُبْحانَ الرَّئُوفُ الرَّحیم اَللّهُمَّ اجْعَلْ لی فی قَلْبی نُوراً وَ بَصَراً وَ فَهْماً وَ عِلْماً اِنَّکَ عَلی کُلِ شَیءٍ قَدیر”.

دعای دیگر موجود در کتب ادعیه برای افزایش حافظه از مرحوم شیخ بهایی در کتاب تهذیب آمده است که به شرح زیر است:

“الَلِّهُمَ ارْزُقْنی فَهْمَ النَّبِییّنَ وَ حِفْظَ الْمُرْسَلینَ وَ اِلْهامَ الْمَلائِکهَ الْمُقَرّبینَ آمینَ یا رَبَّ الْعالَمینَ”.

 

دعای مادر برای فرزند در مفاتیح

روايت شده: هرگاه طفل بيمار شد، مادرش بالاى بام برود، و مقنعه از سر برگيرد، به گونه ‏اى كه مويش آشكار گردد، آنگاه به سجده رود و بگويد:

اَللّهُمَّ رَبِّ اَنْتَ اَعْطَيْتَنيهِ وَ اَنْتَ وَهَبْتَهُ لى اَللّهُمَّ فَاجْعَلْ هِبَتَكَ الْيَوْمَ جَديدَةً اِنَّكَ قادِرٌ مُقْتَدِرٌ

خدايا، پروردگارا تو او را به من عطا كردى، و بخشيدى، خدايا بخششت را امروز تازه كن، به درستى كه تو توانا و نيرومندى.

سر بر ندارد تا فرزند او خوب شود.

 

علاوه بر دعاهای فوق؛ دعای سلامتی فرزند و دعای عاقل شدن فرزند از قران و  زبان امامان وجود دارد که با خواندن آن‌ها می توان از خدای متعادل طلب بخشش و لطف و سلامتی برای عزیزان کرد. 

 
یادتون نره این مقاله رو به اشتراک بگذارید.
مطالب مرتبط

نظر خود را بنویسید