محاسبه حروف ابجد حضرت ابوالفضل + ابجد نام عباس

در این مطلب به حروف ابجد حضرت عباس (ع)، مشهور به ابوالفضل می‌پردازیم و روش ختم به ایشان از روی حروف ابجد را آموزش خواهیم داد.

نام مبارک ابوالفضل (ع) به ابجد برابر ۹۵۰  و نام مبارک عباس (ع) به ابجد برابر ۱۳۳ است و اسراری در اعداد آنها نهفته است که با توسل به این بزرگوار و با توجه به ابجد اسمشان می‌توانید به حاجات خود برسید. 

عباس بن علی، مشهور به ابوالفضل و قمر بنی‌هاشم، پسر علی و ام‌البنین و برادر ناتنی کوچک‌تر حسین بن علی بود. شهرت و محبوبیت او نزد مسلمانان به ویژه شیعیان بیشتر به خاطر شجاعت و وفاداریش نسبت به حسین بن علی در نبرد کربلا است.

حضرت ابوالفضل العباس(ع) در چهارم شعبان سال ۲۶ هجری در مدینه به دنیا آمد و وقتی امیرالمؤمنین علی(ع) شهید شد، عباس(ع) ۱۴ساله بود و در کربلا ۳۴ سال داشت.

در این مقاله قصد داریم در مورد ابجد حضرت ابوالفضل و عباس و طریقه ختم و توسل به ایشان حرف بزنیم.

بیشتر بخوانید: حروف ابجد چهارده معصوم و اهل بیت پیامبر (ص) جهت توسل و گرفتن حاجات

حروف ابجد ابوالفضل

حروف ابجد کلمه حضرت ابوالفضل ۹۵۰ ميباشد.

محاسبه ابجد «ابوالفضل»

در این بخش می‌توانید ابجد کبیر، صغیر و وسیط حضرت ابوالفضل را مشاهده کنید:

  کبیر وسیط صغیر
ا ۱ ۱ ۱
ب ۲ ۲ ۲
و ۶ ۶ ۶
ا ۱ ۱ ۱
ل ۳۰ ۶ ۳
ف ۸۰ ۸ ۸
ض ۸۰۰ ۸ ۸
ل ۳۰ ۶ ۳
جمع عددی ۹۵۰ ۳۸ ۳۲

معنی اسم ابوالفضل

ابوالفضل یکی از  اسم های پسرانه مذهبی محبوب بین ایرانیان است. جنسیت اسم ابوالفضل پسر است و بنابراین میتوانید این اسم را روی پسر خودتان قرار دهید. همچنین این اسم را میتوان به صورت ترکیبی با نام های دیگر نیز استفاده کرد که این مورد امتیاز بسیار بزرگی برای اسم محسوب میشود.

ابوالفضل /abolfazl/

  • ( ریشه عربی)
  • معنی اسم: ۱- پدر فضل؛ ۲- (اَعلام)

توسل به حضرت ابوالفضل

شما می‌توانید در هنگام گرفتاری ها به حضرت ابوالفضل (ع) که یکی از القابشان باب‌الحوائج است؛ توسل کنید. یکی از راه های توسل به ایشان خواندن نماز حضرت ابوالفضل است. 

حروف ابجد عباس

نام مبارک عباس (ع) به ابجد برابر ۱۳۳ است و اسراری در اعداد نهفته است که در علم ابجد به آن پی می‌برند، جالب‌تر آنکه نام مبارک اباصالح هم به ابجد ۱۳۳ است .

محاسبه ابجد «عباس»

در این بخش می‌توانید ابجد کبیر، صغیر و وسیط حضرت عباس را مشاهده کنید:

  کبیر وسیط صغیر
ع ۷۰ ۱۰ ۷
ب ۲ ۲ ۲
ا ۱ ۱ ۱
س ۶۰ ۰ ۶
جمع عددی ۱۳۳ ۱۳ ۱۶

معنی اسم عباس

عباس یکی از اسامی محبوب و پرطرفدار در بین ایرانیان است. این نام، عموماً برای پسران استفاده می شود و می توانید آن را به عنوان یک انتخاب مناسب برای پسر خود در نظر بگیرید.

عباس/abbas/

  • ریشه عربی
  • معنی اسم:عباس،صیغه مبالغ از « عبس» به معنای پر هیبت و چهره در هم کشیده است و نیز به معنای شیر بیشه است . شیری که شیران از او بگریزند . عباس نام فرزند علی ابن ابی طالب ( علیهما السلام) است در میان کنیه های ایشان ابوالفضل ( ابوفاضل ، ابوالفضائل) مشهورترین است و مادرش ام البنین می باشد .

ختم حضرت عباس با حروف ابجد

یکی از راه های توسل به حضرت عباس، استفاده از حروف ابجد است. 

مرحوم کشمیری در باب توسل به حضرت ابوالفضل علیه السلام می‌فرماید: دو رکعت نماز حاجت خوانده شود و به حضرت ابوالفضل علیه السلام هدیه شود. سپس تسبیح حضرت زهراسلام الله علیها خوانده و ثوابش هدیه شود و سپس ۱۳۳ مرتبه این ذکر را بخوانند.

بعضى از علما فرموده اند :

واژه عباس به حساب حروف ابجد (ابجد کبیر) ، معادل عدد ۱۳۳ است . لذا روز جمعه بعد از نماز به حضرت ابوالفضل عباس علیه السلام متوسل شو و ۱۳۳ بار بگو:

یا کاشِفَ الْکَرْبِ عَنْ وَجْهِ الْحُسَیْنِ اِکْشِفْ کَرْبى بِحَقِ اَخْیکَ الْحُسَیْنِ…

اى عباسى كه اندوه را از چهره حسين علیه السلام برطرف ساختى ، به حق برادرت حسين علیه السلام اندوه مرا برطرف كن …

 

نظر و دیدگاه شما درباره استفاده از حروف ابجد در هنگام توسل به حضرت عباس (ع) چیست؟
یادتون نره این مقاله رو به اشتراک بگذارید.
مطالب مرتبط

نظر خود را بنویسید