معرفی ماسک مو و ترکیبات آن که به ترمیم مو کمک می کند

ماسک مو محصولی است که موها را ترمیم، تغذیه و تقویت می‌کند. ماسک مو، مواد مغذی را به لایه‌های داخلی موها منتقل می‌کند و وظیفۀ اصلی آن نیز رساندن این مواد به سطح بیرونی و داخلی موهاست.

معرفی ماسک مو

ماسک‌های مو محصولات ترمیم‌کننده و مغذی مو هستند که در آن‌ها از ترکیبات مختلفی استفاده می‌شود. دلیل استفاده از ترکیبات مختلف، خواص آن‌هاست. تلاش می‌شود تا با افزودن ترکیباتی مانند روغن‌های گیاهی مختلف، آبرسان‌ها، ویتامین‌ها و پروتئین‌ها به حفظ سلامت مو و احیای آن کمک شود.

اما آیا می‌دانید در زمان خرید ماسک مو و بر اساس نوع موها و نیاز آن دنبال چه ترکیباتی باشید؟ آیا می‌دانید هر کدام از ترکیبات ماسک مو چه خواصی دارند؟ آیا می‌دانید کدامیک از ترکیبات می‌تواند سلامت و زیبایی را به موهای زیبای شما هدیه کند؟

در ماسک مو به‌دنبال چه ترکیباتی باشید؟

در طول روز موهای ما ممکن است آسیب ببینند، دم اسبی بستن موها، شانه‌ کردن‌های مکرر، استفاده از محصولات بی‌کیفیت، اشعه‌های مضر خورشید، شرایط بد آب‌وهوایی مانند هوای بسیار گرم و هوای بسیار سرد و استفادۀ هر روزه از تجهیزات حالت‌دهند‌ۀ موها به‌سرعت به موها آسیب می‌زنند. این آسیب‌ها خود را به اشکال مختلفی نشان می‌دهند که بیشتر شامل کدری موها، وز موها، شکننده و دوشاخه شدن موها و موخوره و ریزش موها خواهد بود.

ماسک مو محصولی عالی برای نجات جان موها است. ماسک مو برای هر نوع مویی و بر اساس نیازها و مشکلات آن تولید شده بنابراین به‌راحتی می‌توانید محصولی را انتخاب کنید که روی نیاز و مشکلات موهای شما تمرکز دارد. در ادامه به شما می‌گوییم که باید به‌دنبال چه ترکیباتی در ماسک موهای خود باشید.

 

روغن نارگیل

روغن نارگیل یک مادۀ نرم‌کننده طبیعی و بسیار مغذی است که با اسیدهای چرب با رنجیرۀ متوسط و اسید لوریک به لایه‌های میانی موها نفوذ می‌کند. این اسیدها می‌توانند به ساقۀ موها نفوذ کرده و محتوای چربی، مواد معدنی و ویتامین‌ها در موها را افزایش دهند. از طرفی روغن نارگیل یک‌ نرم‌کننده فوق‌العاده برای انواع موها است. تحقیقات نشان داده که روغن نارگیل دارای خواص ضدالتهابی است و می‌توان از آن برای درمان خشکی سر و شوره استفاده کرد.

 

روغن آرگان

روغن آرگان محصولی فوق‌العاده است که وجود آن در هر محصولی نوید ترمیم و تغذیه موها را خواهد داد. روغن آرگان می‌تواند به نرم کردن موها، مرطوب‌ کردن آن و محافظت از موها کمک کند. این روغن بی‌نظیر، سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب است که بدون توجه به نوع موها و مشکلات آن باعث درخشش و آبرسانی موها خواهد شد.

لازم است بدانید که روغن آرگان در گذشته برای رشد مو استفاده می‌شده و روشی درمانی برای موهای خشک بوده است. روغن آرگان به‌دلیل اینکه سرشار از اسیدهای چرب و ویتامین E است می‌تواند به محافظت از موها و کاهش آسیب کمک کند.

فایده ماسک موی حاوی روغن آرگان

شی‌باتر

شی‌باتر سرشار از اسیدهای چرب مفید مانند اولئیک اسید و لینولئیک و همین‌طور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است که می‌تواند روی ترمیم‌ موها و تغذیۀ آن‌ها کار کند.

 

عسل

عسل یک ترکیب چندوجهی و بسیار مفید است که خواص بسیاری برای موها دارد. عسل سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها است و مصرف خوراکی آن به‌شدت توصیه می‌شود اما این ماده طلایی خواص بسیار زیادی برای موها نیز دارد چون حاوی مواد معدنی و ویتامین‌ها است. بنابراین به ترمیم و سلامت موها کمک می‌کند. از طرفی، عسل حاوی خواص ضدباکتریایی است که می‌تواند به درمان موها نیز کمک کند. عسل ماده‌ای شگفت‌انگیز برای موهاست چون موهایی که دچار شکستگی شده و شکافته یا دوشاخه شده‌اند بهبود می‌دهد.

 

روغن آووکادو

میوۀ آووکادو دارای بسیاری از ترکیبات سالم و مغذی مانند ویتامین E، پتاسیم، لسیتین و کلروفیل چرب است و به‌عنوان یک روغن سبک می‌تواند موهای شما را درخشان کند. روغن آووکادو یکی از ترکیبات مهمی است که در ماسک موهای آبرسان از آن استفاده می‌شود. بنابراین می‌تواند با آبرسانی موها از کدر و وز شدن آن‌ها جلوگیری کند.

 

چای سبز

چای سبز سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی است. چای سبز حاوی ویتامین‌های گروه B، فولات، پلی‌فنول‌ها و اسیدهای آمینه است. این ویتامین‌ها و مواد مغذی بهترین تطابق را با شی‌باتر برای حفظ سلامت موها دارند. بنابراین اگر در ماسک مویی از شی‌باتر و چای سبز استفاده شده باشد، سلامت موها تضمین می‌شود.

 

آب نارگیل

شاید وجود آب نارگیل در ماسک مو به‌نظرتان عجیب برسد چون تابه‌حال فقط از روغن نارگیل شنیده‌اید. اما لازم است بدانید که آب‌ نارگیل دارای انواع مختلفی از ترکیباتی است که برای موها معجزه می‌کنند. آب نارگیل سرشار از امگا ۳، ویتامین C، مواد معدنی مختلف مانند منیزیم، پتاسیم، آنزیم‌ها و اسیدهای آمینه است که برای تقویت و سلامت موها ضروری هستند.

 

روغن بادام درختی

روغن بادام درختی ازگذشته‌های دور یکی از اصلی‌ترین محصولات مراقبت از پوست و مو بوده است. خواص مرطوب‌کننده و آبرسان این روغن باعث شده تا عضو ثابت ترکیبات بسیاری از ماسک موها باشد. خواص ضدالتهابی روغن بادام درختی می‌تواند به درمان پوسته‌های خشک یا همان شوره، اگزما و پسوریازیس کمک کند. تحقیقات نشان داده که روغن بادام درختی سرشار از نرم‌کننده‌ها است که به آبرسانی موها و نرمی و درخشش آن کمک خواهد کرد.

 

روغن جوجوبا

از روغن جوجوبا بیشتر به‌عنوان روغن حامل یا رقیق‌کنندۀ روغن‌های ضروری استفاده می‌شود. اما تحقیقات نشان داده که این روغن خواص مرطوب‌کننده برای موها و پوست دارد. بنابراین جود این روغن در ماسک موها نشان می‌دهد که محصولی آبرسان برای موهای خود انتخاب کرده‌اید.

 

روغن اسطوخودوس

اسطوخودوس به‌عنوان یک اسانس محبوب برای القای آرامش شناخته می‌شود. اما برخی از تحقیقات نشان داده‌اند که روغن اسطوخودوس دارای خواص ضدالتهابی است که می‌تواند به درمان خشکی پوست سر نیز کمک کند.

 

روغن زیتون

همۀ ما با خواص قابل‌توجه روغن زیتون برای سلامت قلب آشنا هستیم، اما این روغن موارد مصرف بسیاری برای سلامت موها و حتی پوست دارد. روغن زیتون اثرات مرطوب‌کنندگی زیادی برای موها داشته و می‌تواند به درمان موهای خشک و دهیدراته کمک بزرگی کند.

 

کراتین

کراتین یک پروتئین طبیعی است که در موها یافت می‌شود. برخی از ماسک موها حاوی کراتین هستند که به صافی و حالت‌پذیری موها کمک می‌کند. توجه کنید که استفاده بیش‌ازحد از این پروتئین برای موها می‌تواند منجر به خشکی و آسیب موها شود بنابراین در انتخاب محصول دقت کنید.

 

ویتامین E

ویتامین E یک آنتی‌اکسیدان طبیعی است که به حفظ رشد مو و تقویت پوست سر کمک می‌کند. بنابراین اکثر ماسک موها حاوی این ویتامین هستند. زمانی‌که می‌خواهید یک ماسک موی تقویتی و ترمیم‌کننده انتخاب کنید به‌وجود ویتامین E در ترکیبات آن دقت کنید.

رطوبت ماسک مو برای مو

ویتامین B5

ویتامین B5 به عمق موها نفوذ کرده و رطوبت بی‌نظیری را به تارهای تشنۀ موها می‌رساند. از طرفی این ویتامین انعطاف‌پذیری موها را نیز افزایش داده و که به افزایش مقاومت آن در برابر آسیب و شکست کمک خواهد کرد.

 

ماسک مو و معجزۀ ترکیبات مختلف

ماسک مو بسته به نوع موها (خشک، چرب، فر، کراتین شده، رنگ‌شده و آسیب‌دیده)، مشکلات و نیازهای آن، حاوی ترکیبات مختلفی است. هر کدام از این ترکیبات خواصی دارند که منجر به سلامت موها، استحکام آن‌ها و رفع مشکلات و آسیب‌های مختلف خواهند شد. اکنون که می‌دانید باید دنبال چه ترکیباتی در ماسک موها باشید، پیشنهاد می‌کنیم ماسک مویی مناسب نیازها و مشکلات موهای خود را از فروشگاه آنلاین مدیسه خریداری کنید. این فروشگاه مجموعه‌ای از بهترین ماسک موها با خواص ترمیم‌کنندگی و تغذیه موها و رفع آسیب‌های مختلف ارائه کرده، بنابراین از میان انبوهی از محصولات معتبر و شناخته‌شده، ماسک موی مناسب نوع موها و نیازهای آن را انتخاب کنید تا موهایی زیبا و سالم داشته باشید. 

یادتون نره این مقاله رو به اشتراک بگذارید.
مطالب مرتبط

نظر خود را بنویسید