۱۰ گیاه آپارتمانی رطوبت ساز برای مرطوب کردن هوای خانه

هوای خشک در خانه منجر به بسیاری از مشکلات سلامتی می‌شود، به همین دلیل بهتر است برای افزایش رطوبت داخل خانه از این گیاهان رطوبت ساز کمک بگیرید.

گیاهان رطوبت ساز

گیاهان آپارتمانی علاوه بر اکسیژن رسانی، مواد شیمیایی مضر را از هوای خانه حذف می‌کنند و می‌توانند باعث تصفیه هوای خانه می‌شوند. برخی از این گیاهان به بازگرداندن رطوبت به هوا کمک کرده و باعث حفظ رطوبت ایده‌آل می‌شوند. در نتیجه مشکلاتی مانند گلودرد، مشکلات تنفسی و ناراحتی‌های پوستی را خنثی می‌کند.

در اینجا بهترین گیاهان آپارتمانی که رطوبت خانه را افزایش می‌دهند را به شما معرفی خواهیم کرد.

چرا باید رطوبت خانه را افزایش دهیم؟

در زمستان‌ها هوای داخل به طور طبیعی رطوبت کمتری دارد و استفاده از بخاری و شوفاژ آن را بدتر می‌کند. برعکس در آب و هوای گرم استفاده از کولر باعث خشکی هوا می‌شود.

 مجله بین المللی بهداشت و سلامت محیط ثابت کرده که تنفس هوای خشک می‌تواند خطرات بالقوه ای برای سلامتی مانند آسم، سینوزیت، و خونریزی بینی، برونشیت و بسیاری از مشکلات تنفسی دیگر ایجاد کند. همچنین باعث تحریک پوست و مشکلات چشمی خواهد شد.

یک راه ساده برای حل این مشکلات، پرورش گیاهانی است که رطوبت را افزایش می‌دهند.

گیاهان چگونه به افزایش رطوبت خانه کمک می‌کنند؟

تعرق گیاهان مانند عرق کردن انسان است و گیاهان می‌تواند تعرق داشته باشند. ساختار ریز و منافذ روی سطح برگ‌ها که به نام روزنه شناخته می‌شوند، بخارات آب را در هوا آزاد می‌کنند و در نتیجه رطوبت را افزایش می‌دهند.

هرچه گیاهان بیشتر تعرق داشته باشد، رطوبت محیط بیشتر می‌شود.

گیاه آپارتمانی رطوبت ساز

نخل اریکا

نخل اریکا رطوبت ساز
اریکا گیاه رطوبت ساز
  • میزان تعرق: ۱۰

نخل اریکا یکی از بالاترین میزان تعرق را به خود اختصاص داده است. این گیاه ۵ تا ۶ فوتی قادر است هر ۲۴ ساعت ۹۴۶.۳۵ میلی لیتر  بخار آب در هوا آزاد کند. همچنین این گیاه دارای تاییدیه ناسا است و قادر است تولوئن، زایلن و فرمالدئید را از هوا تصفیه کند.

نخل بامبو

نخل بامبو
بامبو گیاه رطوبت ساز
  • میزان تعرق: ۹

گیاه بامبو با افزایش تعرق، بنزن، فرمالدئید و سایر سموم موجود در هوا را نیز فیلتر می‌کند.

سرخس

سرخس رطوبت ساز
سرخس گیاه رطوبت ساز
  • میزان تعرق: ۹

سرخس یکی از گیاهان عالی در ایجاد رطوبت است که با اضافه کردن رطوبت به جو، محیط را بهبود می‌بخشد. سرخس‌های داخلی نیز باعث از بین بردن سموم مضر مانند بنزن و فرمالدئید شده  و هوای داخل خانه را تصفیه می‌کنند.

آنتوریوم

آنتوریوم
آنتوریوم رطوبت ساز
  • میزان تعرق: ۸

بر اساس تحقیقات، این گیاه نقش مهمی در تصفیه فرمالدئید، تری کلرواتیلن و بنزن موجود در هوا دارد. در یک مطالعه توسط Wolverton & Wolverton در سال ۱۹۹۳، این گیاه قادر است  آمونیاک و زایلن را از هوا حذف کنند.

لیدی پالم

لیدی پالم رطوبت ساز
افزایش رطوبت با لیدی پالم
  • میزان تعرق: ۸

این گیاه در پاکسازی سموم در هوا از جمله زایلن، آمونیاک، فرمالدئید و دی اکسید کربن بسیار کاربردی است. این گیاه نه تنها اکسیژن زیادی تولید می‌کند، بلکه رطوبت را به هوا اضافه کرده و باعث می‌شود تنفس سالم‌تری داشته باشید.

پیچک انگلیسی

پیچک رطوبت ساز
رطوبت سازی پیچک
  • میزان تعرق: ۷

پیچک انگلیسی قطرات آب را در هوا آزاد خواهد کرد و قادر است میزان رطوبت یک اتاق کوچک را به شدت افزایش دهد. شما می‌توانید پیچک‌های کوچک را در سبدهای آویز نیز بکارید و به راحتی کیفیت و رطوبت هوای تنفسی تان را بهبود بخشید!

پتوس طلایی

رطوبت پوتوس طلایی
پوتوس طلایی رطوبت ساز
  • میزان تعرق: ۷

بر اساس آزمایش‌های ناسا، ثابت شده که پوتوس طلایی می‌تواند رطوبت محیط را افزایش دهد. میزان تعرق در پتوس طلایی عالی است و یکی از بهترین گیاهانی برای افزایش رطوبت در داخل خانه است.

فیلودندرون

رطوبت سازی فیلودندرون
رطوبت فیلودندرون
  • میزان تعرق: ۶

فیلودندرون ها در جذب مواد شیمیایی و مضر در محیط بسیار عالی هستند. شما می‌توانید با مه‌پاشی ملایم در هفته و قرار دادن آن در نزدیکی نور روشن غیرمستقیم، سرعت تعرق گیاه را بیشتر کنید.

گیاه گندمی

گیاه گندمی
رطوبت سازی گیاه گندمی
  • میزان تعرق: ۵

طبق یک مطالعه، تبخیر و تعرق گل گندمی قادر است رطوبت را در داخل خانه افزایش دهد. در یک مطالعه مشخص شد که گیاهان گندمی و سایر گیاهان در این دست در بیمارستان‌ها تاثیر مثبتی بر شرایط بیماران دارند.

گیاه یشم

گیاه یشم
رطوبت سازی گیاه یشم
  • میزان تعرق: ۵

گیاه یشم رطوبت خانه را تا ۳۰ درصد افزایش می‌دهد. بر اساس مطالعات، گیاهان یشم و گیاهان گندمی به طور قابل توجهی به بهبود رطوبت هوا کمک می‌کنند.

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در انتهای همین مطلب با ما به اشتراک گذارید.

یادتون نره این مقاله رو به اشتراک بگذارید.
مطالب مرتبط

نظر خود را بنویسید