نظر سنجی | به نظر شما در روابط عاشقانه مردان بیشتر خیانت می‌کنند یا زنان؟

در این نظرسنجی شرکت کنید، تا مشخص شود این ناهنجاری اجتماعی در بین مردان رایج‌تر است یا زنان؟

برای مشاهده نتایج، حتماً بایستی در نظر سنجی شرکت کرده باشید.

خیانت مردان بیشتر است یا زنان؟

اگرچه هنجارهای اجتماعی و داستان فیلم و سریال‌ها به گونه‌ای به تصویر کشیده می‌شود که همیشه احتمال خیانت مردان بیشتر از زنان است؛ اما مطالعات جدید نشان می‌دهد که شکاف جنسیتی خیانت، به‌ویژه در بین جوانان در حال کاهش است و زنان و مردان به یک میزان درگیر این مشکل می‌شوند.

به طور مثال یک مطالعه تحقیقاتی در دانشگاه ایندیانا ثابت کرد که در میان شرکت کنندگان با میانگین سنی ۳۱ سال؛ از نظر خیانت تفاوتی بین زنان و مردان وجود ندارد. طبق نتایج این نظرسنجی مردان ۲۳ درصد و زنان ۱۹ درصد خیانت می‌کردند که تفاوت زیادی به این دو نیست. 

تحقیقات دیگر در سال ۲۰۱۸ نشان داد که زنان بین سنین ۱۸ تا ۲۹ سال  بیشتر از مردان همین گروه سنی خیانت می‌کنند و نتایج در واقع خیانت ۱۱ درصدی زنان در مقابل خیانت ۱۰ درصدی مردان را نشان می‌داد.

علاوه بر این داده های دیگر نشان داد که درصد زنانی که خیانت می‌کنند از سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۰ حدود ۴۰ درصد بیشتر شده‌اند؛ در حالی که آمار خیانت مردان در همان ۲۱ درصد ثابت مانده است.

 دلیل اصلی خیانت زنان و مردان:

در بیشتر نظرسنجی ها رایج‌ترین دلیل خیانت زنان این است که «از رابطه‌شان راضی نبوده‌اند» (۵۲ درصد)، دلیل دیگر این بود که «در رابطه‌شان خیلی کم مورد توجه قرار می‌گرفتند» (۳۳ درصد) .

در کنار آن سه دلیل اصلی خیانت مردان این بود: «جذب یک دختر جدید شدم» (۳۸ درصد)، و یا  «از نظر جنسی جذب یک شخص دیگر شدم» و  یا « به‌طور اتفاقی به وجود آمد» (هر دو ۳۲ درصد).

شاید این دلایل به نظر شما کلیشه‌ای باشد؛ اما درست است: زنان به دلایل احساسی تمایل به خیانت پیدا می‌کنند؛  اما مردان به این دلیل که اغلب و کوتاه مدت تسلیم تمایلات فیزیکی می‌شوند؛ خیانت می‌کنند.

اگر به این نوع نظرسنجی‌ ها علاقه دارید می‌توانید در نظرسنجی‌های خوشتیپ ترین پسرها متولد چه ماهی هستند؛  بهترین شوهرهای دنیا متولد چه ماهی هستند و پسر بور بهتر است یا مشکی نیز شرکت کنید و نتایج آن‌ها را ببینید. 

یادتون نره این مقاله رو به اشتراک بگذارید.
مطالب مرتبط

اولین دیدگاه را بنویسید