گیاهان آپارتمانی حساس که برای آپارتمان مناسب نیستند

در ادامه این مطلب با گیاهان آپارتمانی حساس آشنا می‌شوید که برای محیط آپارتمان مناسب نیستند.

نگهداری گیاهان آپارتمانی در محیط خانه و محل کار باعث ایجاد طروات و تازگی می‌شود. اما انتخاب‌ گیاه نامناسب برای محیط مدنظر شما باعث می شود که علاوه‌بر هدر رفت وقت و انرژی، هزینه‌های زیادی هم متحمل شوید و درنهایت گیاه ازبین برود. درست است که ممکن است به خوبی نحوه نگهداری گیاهان در تابستان را بدانید، اما برخی از ان ها بسیار حساس بوده و برای نگهداری در آپارتمان مناسب نیستند.

در ادامه به معرفی گیاهان آپارتمانی حساس می‌پردازیم که بر عکس گیاهان آپارتمانی مقاوم، شرایط نگهداری دشواری دارند و بهتر است برای محیط کار و منزل خود خریداری نکنید.

پیشنهاد: در ستاره می توانید لیست گیاهان حساس به جابجایی، گیاهان آبزی، نحوه آبیاری گیاهان در مسافرت و گیاه مناسب کودک را نیز بشناسید. 

گیاهان نامناسب برای نگهداری در آپارتمان 

یوکا

گیاه یوکا نور خیلی عالی و آفتابی نیاز دارد. بیشتر خانه‌ها و محل‌های کار این ویژگی را ندارند و نمی توانند برای یوکا شرایط مناسب را فراهم کنند.

گیاه یوکا

سیکاس

گیاه سیکاس هم به نور زیاد و آفتاب نیاز دارد و هم به تهویه بسیار عالی. بنابراین اگر هریک از این دو شرایط را نتوانید برایش فراهم کنید، از بین خواهد رفت.

گیاه سیکاس

درخت موز

درخت موز به هیچ وجه برای محیط آپارتمان مناسب نیست و فقط برای محیط مرطوب و فضای آزاد مناسب هستند. 

درخت موز

گیاه بابا آدم

‌گیاه بابا آدم، نیازمند رطوبت خیلی زیاد، نور با کیفیت و تهویه خوب است. تحمل فضای خانه برای این گیاه بسیار دشوار است و خیلی سریع ازبین می‌رود. 

گیاه بابا آدم

پرنده بهشتی

پرنده بهشتی نیز همانند گیاه بابا آدم نمی‌تواند فضای آپارتمان را تحمل کند و ازبین می‌رود.

پرنده بهشتی

بنت قنسول

گیاه بنت قنسول نیاز به رطوبت بسیار عالی دارد و مناسب مناطق شمالی ایران است. پس اگر در مناطق خشک زندگی می‌کنید، این گیاه را خریداری نکنید.

گیاه بنت قنسول

گیاه کروتون

گیاه کروتون باید در دمای گرم باشد تا زنده و شکوفا شود. در صورتی که دمای هوا کمتر از ۱۵ درجه سانتی گراد شود ممکن است از بین برود.

گیاه کروتون

گیاه ماراتتا

گیاه مارانتا به محیطی که گرم، مرطوب، با تهویه مناسب نیاز دارد که نور غیرمستقیم اما زیادی داشته باشد. این گیاه در محیط خشک به سرعت ازبین می‌رود.

گیاه مارانتا

سرخس

گیاه سرخس، بومی نواحی استوایی است. بنابراین به رطوبت خیلی زیاد و دمایی بین ۱۵ تا ۲۲ درجه نیاز دارد. اگر این شرایط برای سرخس فراهم نباشد ازبین می رود.

گیاه سرخس

شما گیاه دیگری که مناسب نگهداری در آپارتمان نباشد را می‌شناسید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

یادتون نره این مقاله رو به اشتراک بگذارید.
مطالب مرتبط

نظر خود را بنویسید