۱۰ گیاه آپارتمانی جذاب با برگ های گرد و کروی | زیبایی را به منزلتان هدیه دهید

اگر از علاقه‌مندان به نگهداری گیاهان آپارتمانی هستید پیشنهاد می‌کنیم این ۱۰ گیاه برگ گرد را در لیست خرید خود قرار دهید.

انواع مختلفی از گیاهان با برگ های گرد وجود دارد که می‌توانید از بین آنها برای زیباتر کردن فضای سبز داخل منزلتان یکی را انتخاب کنید. كوچك و بزرگ، كاملا گرد و يا دلمه دار. از گیاه شگفت انگیز Pilea peperomioides گرفته تا گیاه خیره کننده Calathea orbifolia، همه این‌ها گیاهان گزینه‌هایی هستند که دکوراسیون خانه‌تان را دلربا خواهند کرد. بنابراین با ۱۰ گیاه آپارتمانی با برگ‌های گرد و زیبا همراه ما باشید.

گیاهان آپارتمانی با برگ های گرد

۱. گیاه پول چینی

گیاه پول چینی (Pilea peperomioides)، با برگ‌های گرد و شکل منحصربفرد، یک گیاه آپارتمانی محبوب است. برگ‌های گرد پول چینی به طور مستقیم از ساقه‌ها رویش می‌کنند و شکلی دایره‌ای دارند. این ویژگی، ظاهری جذاب و غیرمعمول به گیاه می‌بخشد. برگ‌های گرد پول چینی، در فرهنگ چینی به نماد ثروت و فراوانی شناخته می‌شوند. به همین دلیل، این گیاه به عنوان یک انتخاب محبوب برای داخل منازل، به خصوص در فضاهای آپارتمانی، شناخته می‌شود. 

بیشتر بخوانید: با این گیاهان پول را جذب کنید | ۱۱ گیاه جذب ثروت!

گیاه پول چینی
گیاه پول چینی

۲. گیاه رشته لاک پشت

گیاه رشته لاک پشت (Peperomia puteolata) یک گیاه آپارتمانی زیبا و جذاب است که برگ‌های گرد و شکل دایره‌ای دارد. این گیاه با برگ‌های سبز تیره و طرح داخلی سفید یا نقاط نقره‌ای روی برگ‌ها، ظاهری منحصربفرد دارد. برگ‌های گرد رشته لاک پشت، طراحی زیبا و الگوهای دیدنی را به این گیاه می‌بخشند.

رشته لاک پشت معمولاً به عنوان یک گیاه آپارتمانی کوچک و مناسب برای محیط‌های داخلی کوچکتر شناخته می‌شود. با رشد کم و نیاز آبی کمتر، این گیاه می‌تواند به راحتی در فضاهای محدود مانند میز کار، پنجره و قفسه‌ها قرار بگیرد. اگر به دنبال یک گیاه آپارتمانی با برگ‌های گرد و ظاهری زیبا هستید، رشته لاک پشت می‌تواند گزینه‌ای بسیار جذاب باشد.

رشته لاک پشت
رشته لاک پشت

۳. گیاه رشته مروارید

رشته مروارید، که با نام علمی Senecio rowleyanus شناخته می شود، یک ساکولنت فریبنده است که به دلیل برگ های کروی شکلی که شبیه مرواریدهای سبز کوچک است، شناخته می شود. شاخ و برگ های کاملا گرد و مهره مانند به زیبایی از ساقه های آبشاری آویزان شده و تصویری خیره کننده ایجاد می کند. رشته مروارید با برگ های گرد متمایز و نیاز به مراقبت کم گزینه‌ای مناسب برای فضای داخلی خانه است.

رشته مروارید
رشته مروارید

۴. پپرومیا هندوانه‌ای

پپرومیا هندوانه‌ای (Peperomia argyreia) برگ های گرد و خیره کننده ای (با نوک کمی تیز) دارد که شبیه هندوانه‌های مینیاتوری است. هر برگ با رنگ‌های سبز پر جنب و جوش و راه راه های نقره‌ای منحصر به فرد، شبیه پوست هندوانه تزیین شده است. پپرومیای برگ گرد ظرافت را به خانه شما می بخشد و این گیاه را به گیاه مورد علاقه بسیاری تبدیل می کند.

بیشتر بخوانید: ۶ گیاه رونده آپارتمانی که جلوه زیبایی به دکوراسیون می دهند!

پپرومیا هندوانه‌ای
پپرومیا هندوانه‌ای

۵. استفانیا ارکتا (استفانی)

Stephania erecta یک گیاه آپارتمانی منحصر به فرد است که برگ های گرد و دیسکی شکلش از پیاز دمی که تا حدودی شبیه سیب زمینی است رشد می کند. برگ‌های دایره‌ای دارای رنگ سبز مسحورکننده با الگوهای پره‌های چشم نواز هستند.

گیاه استفانی
گیاه استفانی

۶. Xerosicyos Danguyi

Xerosicyos danguyi یک ساکولنت جذاب است که معمولاً تاک دلار نقره ای نامیده می شود. روی ساقه های دنباله دار برگ های سکه ای می روید. این ساکولنت برگ گرد بسیار چشم نواز در هر مجموعه گیاهی متمایز است.

ساکولنت دلار نقره ای
ساکولنت دلار نقره ای

۷. بگونیا توت فرنگی

بگونیای توت فرنگی که با نام علمی Saxifraga stolonifera شناخته می شود، برگ های گرد با لبه های کمی پوسته دار و طرحی متنوع در اطراف لبه ها دارد. برگ ها دارای بافتی مبهم هستند که جذابیت منحصر به فردی به این گیاه آپارتمانی می‌بخشد

بگونیا توت فرنگی
بگونیا توت فرنگی

۸. کالاته آ اوربیفولیا

Calathea orbifolia، که اغلب به نام Calathea با برگ گرد شناخته می شود، یک گیاه آپارتمانی بی‌نظیر با برگ های گرد و بزرگ است. برگ های سبز رنگ دارای نوارهای نقره ای رنگ هستند که منظره بصری زیبایی را ایجاد می‌کنند. این گیاه فضای زندگی شما را به یک بهشت گرمسیری تبدیل می‌کند.

۹. پیله آ گلائوکا

Pilea Glauca یک گیاه آپارتمانی جذاب است که به خاطر برگ های گرد ریزش که شبیه سکه های سبز ظریف است. برگ های کوچک روی شاخه های قرمز سیمی رشد می کنند که به خوبی از سبدهای آویزان بیرون می آیند.

۱۰. ساکولنت مون استون

ساکولنت مون استون که با نام علمی Pachyphytum oviferum شناخته می شود، یک ساکولنت دوست داشتنی با برگ های چاق و گرد است. برگ های این ساکولنت شبیه سنگ های صاف پاستلی رنگ است.

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در انتهای همین مطلب با ما به اشتراک گذارید.

منبع: modandmint

یادتون نره این مقاله رو به اشتراک بگذارید.
مطالب مرتبط

نظر خود را بنویسید