۴ علت خم شدن سانسوریا | برای سانسوریای شاداب باید چه کرد؟

گیاه سانسوریا یکی از گیاهان بسیار لوکس و زیبا به عنوان گیاه آپارتمانی است.

خم شدن سانسوریا

سانسوریا،‌ این گیاه همیشه سبز با نام‌های گیاه شمشیری و گیاه نیزه‌ای نیز شناخته می‌شود. این گیاه مقاوم گزینه مناسبی به عنوان یک گیاه آپارتمانی کم دردسر است. اگر شما در خانه یا محل کار خود از این گیاه دارید، ممکن است مشکل خم شدن برگ سانسوریا را تجربه کرده باشید. در ادامه به دلایل خم شدن برگ سانسوریا می پردازیم.

 

 

علت خم شدن سانسوریا

اگر شما در خانه خود از گیاه سانسوریا نگهداری می کنید، باید توجه داشته باشید که به هیچ عنوان خم شدن برگ سانسوریا رو شوخی نگیرید. ابتدا برگ خم شده را از گیاه جدا کنید و سپس علل این اتفاق را بررسی کنید. به طور کلی خم شدن برگ سانسوریا می‌تواند ۴ علت اصلی داشته باشد:

۱. آبیاری زیاد

 

اصلی‌ترین علت خم شدن برگ گیاه سانسوریا آبیاری زیاد است. با آبیاری زیاد ریشه گیاه قارچی می‌شود و برگ‌ها افتادگی پیدا می‌کنند. 

دراین حالت باید فاصله آبیاری خود را زیاد کنید. مثلا اگر هفته‌ی یک مرتبه به سانسوریای خود آب می دهید، باید فاصله هر آبیاری را به ده روز برسانید و همچنین از قارچ کش استفاده کنید. 

۲. سرمازدگی

 

یکی دیگر از عواملی که باعث می‌شود برگ سانسوریا دچار افتادگی شود، سرمازدگی است. ممکن است گیاه شما  مدت زیادی در برابر باد مستقیم کولر قرار گرفته باشد و یا در فصل زمستان در محل سردی نگهداری شود، به و همین خاطر برگ‌هایش خم شده باشند. 

در این صورت باید جای گیاه سانسوریای خود را تغییر دهید و در جای مناسبی قرار دهید.

۳. آفت

 

علت دیگری که سانسوریا خمیده می‌کند، درگیری با آفت‌ها است. آفت‌هایی مانند هزارپا، انواع کرم‌ها، شپشک‌ها و … باعث می‌شوند گیاه سانسوریا برگ‌هایش افتادگی پیدا کنند.

در این صورت گیاه خود را بررسی کنید و اگر آفتی در گیاه خود یافتید، از سم مخصوص حشرات استفاده کنید.

۴. کود دهی نامناسب

 

ممکن است شما به طور مرتب به سانسوریای خود کود دهید و از پتاسیم و فسفر برای نشاط گیاه استفاده کنید. اما دقت کنید که استفاده بیش از حد و در فواصل کم از کود و یا غلظت زیاد در کوددهی باعث اوردوز گیاه شده و برگ هایش را خمیده و افتاده می‌کند.

کودها را طبق دستور روی جعبه تهیه کنید و در فاصلع ۲۰ روز یکبار کود دهی کنید.

نکته:

  • سانسوریا آبیاری کمی نیاز دارد و خاکش قبل از آبیاری باید خشک شده باشد.
  • سانسوریا به غبارپاشی و رطوبت‌رسانی احتیاجی ندارد.
  • برای سانسوریا بایستی از خاک نیمه سنگین استفاده کرد.

شما چه راه‌حل یا ایده‌های دیگری برای درمان سانسوریای برگ خمیده دارید؟ نظزات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

یادتون نره این مقاله رو به اشتراک بگذارید.
مطالب مرتبط

نظر خود را بنویسید