راهنمای انتخاب رنگ موی مناسب پوست سبزه بر اساس تناژ پوست

با مجموعه‌ای از راهنمایی‌ها برای انتخاب رنگ موی مناسب پوست سبزه، گندمی و تیره همراه ما باشید.

رنگ موی مناسب پوست سبزه

اگر به مناسبت رسیدن سال نو قصد رنگ‌کردن موهای خود را دارید؛ باید قبل از انتخاب رنگ مو جدید، به رنگ پوست و رنگ چشم‌های خود توجه کنید. تیره‌کردن موهای روشن نسبت به روشن‌کردن موهای تیره کار راحت‌تری است، به خصوص وقتی که رنگ قبلی موهای شما مشکی باشد. از بین‌بردن رنگ مشکی مو کار سختی است و معمولا باعث آسیب‌دیدن موها می‌شود بنابراین توصیه می‌شود که قبل از رنگ‌کردن موها به نکات زیر توجه نمایید.

 

زیباترین رنگ مو برای پوست سبزه و چشمهای تیره

 

نحوه تشخیص تناژ پوست سبزه

اگر پوست سبزه ای دارید و می خواهید، بهترین رنگ مو برای پوست سبزه را انتخاب کنید، قبل از هر چیزی باید بدانید، تناژ پوستتان چیست. یعنی پوست تان تن سردی دارد یا گرم. اگر به این تناژ پی ببرید، خیلی راحت می توانید بهترین رنگ مو را برای پوست سبزه خود انتخاب کنید تا زیبایی پوست تان چند برابر شود.

سوالی که اکنون ذهن همه ما را به خود درگیر کرده این است که از کجا بدانیم پوست تن سرد دارد یا گرم؟ برای دریافت پاسخ این سوال به سراغ روش‌های زیر می‌رویم.

۱. تشخیص به کمک جواهرات

اولین روش برای تشخیص تناژ پوستتان می توانید، از جواهرات کمک بگیرید. برای این کار باید یک زیورآلات نقره را به خود بگیرید. پس از آن نیز یک زیورآلات از جنس طلا را.

حال توجه کنید، اگر نقره به شما بیشتر می آید و بیشتر جلب توجه می کند، به این معناست که تناژ پوست شما سرد است. از سوی دیگر اگر طلا روی پوستتان بیشتر از نقره خودنمایی می کند، یعنی تن پوست تان گرم است.

۲. تشخیص به کمک رگ های پوستی

رگ های زیر پوستی تان هم می تواند، سردی یا گرمی تن پوست شما را نشان دهند. برای این کار پوست فاصله بین‌ مچ و آرنج خود را زیر روشنایی فراوان آفتاب قرار دهید. دقت کنید که اگر رنگ رگ‌های‌ پایین ساعدتان مایل به آبی بود، نشان دهنده این است که تن پوست‌ شما سرد‌ است‌ اما درصورتی‌که رگ‌های‌ شما به رنگ سبز بود یعنی تن پوست‌ شما گرم است.

رنگ موهای مناسب پوست سبزه بر اساس رنگ چشم

علاوه بر این، باید رنگ چشمان خود را هم برای انتخاب بهترین رنگ مو برای پوست سبزه در نظر بگیرید.

خانم هایی که رنگ چشم آن ها خرمایی و مایل به سیاه است. بهترین رنگ مو برای پوست سبزه و چشم مشکی و قهوه ای آن ها رنگ های فندقی، شکلاتی، نسکافه ای، شرابی و ماهاگونی است.

آن دسته از خانم هایی که پوست سبزه و چشمان آبی پررنگ و سبز تیره دارند. رنگ موی مناسب برای این افراد رنگ های تیره ای چون مشکی و قهوه ای تیره با هایلایت های کرم روشن است.

اما آن دسته از خانم ها یی که رنگ چشم هایشان روشن است، مانند آبی یا سبز روشن، از رنگ های گرم تری مانند قهوه ای روشن، بلوند تیره تر یا عسلی و به همان نسبت مشکی و شرابی استفاده کنند.

 

رنگ موی مناسب برای پوست سبزه بر اساس تناژ پوست

حال که دانستید، تناژ پوستتان سرد است یا گرم، بی شک دنبال این هستید که بدانید، دانستن تناژ پوست چه کمکی در انتخاب بهترین رنگ مو برای پوست سبزه به ما می کند.

اگر پوست سبزه ای دارید و تن پوستتان هم سرد است، رنگ مو قهوه ای با هایلایت های روشن بهترین رنگ مو برای پوست سبزه شماست. این رنگ در حال حاضر بسیار هم ترند شده و به رنگ پوست سبزه شما هم می آید.

در طرف مقابل آن دسته از خانم هایی که پوست سبزه ای دارند و تن پوست شان هم گرم است باید سراغ رنگ موهای شکلاتی و فندقی بروند. این رنگ موها رنگ پوست شان زیبایی بینظیری به وجود می آورد. توجه داشته باشید که این مسائل در مورد آقایان هم صدق می کند و این رنگ موها برای آقایان پوست سبزه هم ایده آل است.

رنگ موی پوست سبزه تیره

رنگ شکلاتی با هایلایت عسلی جزو رنگ موی مناسب برای پوست سبزه است. از آنجاییکه طبیعت رنگ عسلی گرم و روشن می باشد هم پوست های سرد و روشن را زیبا می کند. در ضمن به چهره های سبزه امکان می دهد که جذابتر شوند. حتی مدل آمبره و سامبره شکلاتی عسلی گزینه مناسبی برای کسانی است که خواهان رنگ روشن بر روی صورت خود نیستند. اصولا رنگ مو مناسب پوست گرم بهترین گزینه برای آمبره و سامبره است. مخصوصا اگر در ترکیب با شکلاتی عسلی قرار گیرند.

رنگ موی مناسب پوست سبزه روشن

انتخاب رنگهای بلوند پایه ۷ تا ۱۰ با هر فرمولی که دوست دارید. برای پوست های سبزه انتخاب هوشمندانه تری است. استفاده از هایلایت شکلاتی و یا عسلی و … پایه ۷ به بالا در زمینه مشکی نیز سن شما را بالا نمی برد. در عین حال آمبره و سامبره بلوند نیز در بسیاری از هنرمندان با پوست سبزه و برنز به چشم می خورد. چهره های سبزه را فوق العاده با استایل و جذاب می کند. اگر دقت کنید عکس پایین دارای تناسب بیشتری است چراکه همحوانی و تضاد رنگ انتخابی بین رنگ پوست و رنگ مو بسیار مناسب است.

 

رنگ مو برای پوست سبزه بدون دکلره

 

رنگ مو برای پوست سبزه بدون دکلره

رنگ موی مناسب پوست سبزه تیره می تواند پایه ۷ رنگهای بژ و کاکائویی باشد. در ضمن استفاده از تکنیک آمبره و سامبره نیز با استفاده از فرمول رنگ مو مناسب پوست سبزه انتخاب هوشمندانه ای است. در رنگ مو مناسب پوست سبزه تیره علاوه بر زمینه کاکائویی، هایلایت های سوزنی یا فویلی عسلی دودی را نیز قرارا دهید. در زیر برخی از این رنگ ها را شرح خواهیم داد.

  • رنگ موی پر کلاغی: متداول ترین و جذاب ترین رنگ مو برای پوست سبزه مشکی پر کلاغی است که می تواند باعث جوان تر نشان داده شدن افراد شود. بری این منظور می توانید از ۱۰۰ میل رنگ موی شماره ۱ از سری رنگ موی NC، صد میل واریاسیون نقره ای، ۱۰ میل واریاسیون آبی، دو برابر حجم رنگ مو اکسیدان ۳ درصد استفاده کنید. 
  • رنگ شکلاتی تیره: اگر می خواهید استایلی هیجان انگیز و شیک داشته باشید می توانید با رنگ شکلاتی تیره به پوست خود جلوه ای جذاب ببخشید. این رنگ مو به خصوص برای افرادی که پوستی سبزه و رنگ چشمانی قهوه ای و عسلی دارند بسیار مناسب است. برای این منظور می توانید از نصف تیوپ رنگ مو شکلاتی شماره ۴، نصف تیوپ رنگ مو شکلاتی شماره ۶، ۲ تا ۳ سانت واریاسیون بنفش و دو برابر رنگ اکسیدان ۶ استفاده کنید. 
  • رنگ قهوه ای فندقی: تلفیقی بی همتا از رنگ پوست تیره با رنگ مو را با رنگ قهوه ای فندقی تجربه کنید. اگر رنگ چشمانتان قهوه ای یا مشکی است نیز این رنگ بیشتر خودنمایی می کند. برای این منظور می توانید از نصف تیوپ رنگ موی فندقی شماره ۶، یک چهارم تیوپ رنگ مو شکلاتی شماره ۷، یک چهارم تیوپ شماره ۷ رنگ موی طبیعی سری N، دو سانت واریاسیون بنفش و یک و نیم تا دو برابر مواد اکسیدان ۹ درصد استفاده کنید. 
  • رنگ موی شرابی: اگر احتیاج به تنوع دارید و از رنگ های فانتزی خوشتان می آید می توانید رنگ موی شرابی یا بنفش تیره را انتخاب کنید. به خصوص به کسانی که پوستی با توناژ گرم دارند بسیار توصیه می شود. برای این منظور می توانید از یک سوم تیوپ رنگ موی شماره ۴.۶، یک سوم تیوپ رنگ موی ۳.۶، دو سوم تیوپ رنگ موی ۴۴.۵۶، دو سوم تیوپ رنگ موی ۷.۲ و دو برابر حجم مواد از اکسیدان ۶ یا ۹ درصد استفاده کنید. 

رنگ موی فانتزی برای پوست سبزه

 

رنگ موی مناسب پوست سبزه با دکلره 

  • رنگ موی کنفی دودی: این رنگ برای کسانی که پوست سبزه دارند به خصوص آن هایی که چشم هایشان سبز و عسلی است بسیار مناسب است. 
  • رنگ موی نقره ای یخی: با این رنگ مو استایلی متفاوت، شیک و جذاب را تجربه کنید. با این رنگ مو می توانید تنوع خاصی به ظاهر خود بدهید. 
  • رنگ موی خاکستری: اگر پوست سبزه ای دارید و به دنبال رنگ مویی خاص و متفاوت برای رنگ کردن موهای خود هستید، از کنار رنگ خاکستری به سادگی عبور نکنید. این رنگ مو درخشندگی خاصی به پوست این فراد می بخشد. رنگ خاکستری ظاهری مدرن و جذاب دارد که خانم های زیادی طرفدار آن هستند.
  • رنگ موی بنفش: اگر می خواهید، رنگ موهایتان بیشتر از هر چیزی در ظاهرتان جلب توجه کند بهتر است از رنگ مو فانتزی نظیر رنگ مو بنفش برای رنگ کردن موهایتان استفاده کنید. رنگ بنفش بدون شک بهترین رنگ مو برای پوست سبزه و تیره است. این رنگ ظاهر شما را کاملا لوکس و لاکچری می نماید. رنگ بنفش روی مو مشکی و مو روشن در هر دو حالت فوق العاده زیباست.

رنگ موی روشن برای پوست سبزه

سخن آخر

از اینکه با مطالعه این مقاله همراه ما بودید بسیار سپاسگزاریم. لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در انتهای همین مطلب با ما به اشتراک گذارید.

یادتون نره این مقاله رو به اشتراک بگذارید.
مطالب مرتبط

نظر خود را بنویسید