تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۱۴۷۷۹
هشدار به خانواده ها:
یک فوق تخصص گوارش و کبد در مازندران نسبت به افزایش مسمومیت با سرب تریاک در این استان به استناد مراجعات منجر به بستری شدن در بیمارستان هشدار داد.
مسمومیت با سرب تریاک

به گزارش روز یکشنبه بیمارستان روحانی شهرستان بابل، دکتر سید حسن عابدی گفت: تعداد بیماران بستری با مسمومیت سرب در این بیمارستان و دیگر بیمارستان ها بویژه از سن 35 سال به بالا رو به افزایش و این زنگ خطری برای تمامی اقشار جامعه است . 

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل با اظهار این که مسمومیت سرب هنگامی رخ می دهد که مقدار سرب در خون بالا برود ، افزود : بی اشتهایی ، تهوع ، ضعف ، بی حالی و تشنج از علائم مسمومیت حاد با سرب است که ممکن است به آسـیب مغـزی و آسـیب برگشـت پـذیر کلیه نیز منجر شود و علایم گوارشی و افتادگی مچ دست، افزایش فشار خون و نقرس نیز ممکن است در اثر تماس مزمن با سرب اتفاق بیفتد. 

این استاد دانشگاه نسبت به ناشناخته بودن مسمومیت با سرب از طریق مصرف مواد مخدر هشدار داد و گفت : نکته ای که کمتر مورد توجه قرار می گیرد و متاسفانه اخیرا مـواردی از آن مشـاهده شـده ، مسـمومیت بـا سـرب در مصـرف کننـدگان مـواد مخـدر است که بر اثر افزودن سرب به هروئین ، تریاک و آمفتامین ها به منظور افزایش وزن این فرآورده ها چه در مصـرف خـوراکی یـا وریدی ایجاد می شود.

این پزشک گفت : افزودن سرب به تریاک و دیگر مواد مخدر بسیار خطرناک است و علاوه بر مسمومیت حاد، باعث افزایش شدید عوارض و حتی مرگ و میر می شود و صدمات جبران پذیر ی را متوجه افراد و جامعه می کند. 

منبع:ایرنا
وبگردی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
کلیه پاسخ هایی که توسط کارشناسان و متخصصان هر رشته به کاربران داده میشود کاملا حالت پیشنهادی دارند و نباید به عنوان تشخیص, تجویز, یا رهنمودهای تخصصی و قانونی تلقی شوند و در صورت لزوم شخصی بایستی حتما از منابع تخصصی تر مانند پزشکان متخصص, وکلا, و ... نیز کمک بگیرد. این مسئولیت کاملا بر عهده مخاطبان است که قبل از هر نوع تصمیم گیری یا اقدامی از صحت و مفید بودن این اطلاعات برای خود اطمینان حاصل کرده و صرفا با مسئولیت خودشان به این پیشنهادات عمل کنند.
کلیه سوالات توسط کارشناسان رشته مربوط به هر مطلب پاسخ داده میشود.
به سوالات تکراری, خارج از موضوع, و غیرقابل انتشار پاسخ داده نمیشود.